Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ting og tang vedr. MFN

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Så ikke denne tråden før nå....

    Det er jo ganske teit å ville kaste ut/ønske bort Q, da han er den som SOLEKLART gir best svar på det som omhandler strøm her på forumet, tenker da på batterier, lading osv....

    Det er mange som synser og kommer med omtrentlige svar, men når Q svarer så stemmer det!

    Da bør en kunne leve med kommentarer som jeg iallefall i dette tilfellet ikke ser som noe stort problem.
    Tenk selv hvor frustrerte dere hadde blitt om dere brukte 30min. pluss på ett innlegg, og så ble det borte....

    Folk som BARE har sure kommentarer og ingen hjelpsomme innlegg har jeg derimot lite til overs for.

    Ta en titt på "takk-statistikken" til folk, så får dere fort ett inntrykk over hvem som bidrar her på forumet.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #17
      Originally posted by roadrune View Post
      Så ikke denne tråden før nå....

      Det er jo ganske teit å ville kaste ut/ønske bort Q, da han er den som SOLEKLART gir best svar på det som omhandler strøm her på forumet, tenker da på batterier, lading osv....

      Det er mange som synser og kommer med omtrentlige svar, men når Q svarer så stemmer det!

      Da bør en kunne leve med kommentarer som jeg iallefall i dette tilfellet ikke ser som noe stort problem.
      Tenk selv hvor frustrerte dere hadde blitt om dere brukte 30min. pluss på ett innlegg, og så ble det borte....

      Folk som BARE har sure kommentarer og ingen hjelpsomme innlegg har jeg derimot lite til overs for.

      Ta en titt på "takk-statistikken" til folk, så får dere fort ett inntrykk over hvem som bidrar her på forumet.
      Du har selvfølgelig helt rett.
      Jeg beklager innlegget mitt i post 6 og legger meg helt flat.
      Det var meget dumt og uprofft vis a vis Quadrocopter og jeg burde ha trykket delete i stedet for enter.
      Sorry.

      Per Klepaker

      Comment


      • #18
        Da skjer det litt ting igjen.

        Flytting av selve modellflynytt.no blir gjort så fort norid gjør jobben sin.
        Dette skal brukerne ikke merke noe til, foruten at *vedlegg* lastet opp
        i tidsrommet fra NÅ og til flytting er fullført risikerer å forsvinne.

        Eksterne vedlegg etc. er det intet problem med.

        Det berører heller ikke PM, innlegg og sånne ting.
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #19
          5 min nedetid!!! Må stenge hele kostebinneriet 5 minutter.

          Stenger hele forumet 21:20 og blir nede ca. 5 minutter
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #20
            Feeeeeerdig! Bare å fortsette!

            Litt trøblete på Forums - (MFN) ModellflyNytt.no , men jobber med saken.
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #21
              modellflynytt.no er nå 100% ferdig *flyttet* (det vil ikke si at jeg ikke skal gjøre noe med layout
              modellflynytt.no er 95% ferdig nå.. venter i grunn bare på at norid skal trykke på knappen...

              for å gjøre bytte av server så sømløst som mulig kjøres SQL'en på nye serveren, mens selve
              softwaren blir nå kjørt fra gamle server. Alle filer er kopiert over til nye slik at man ikke får noen
              nedetid. Det eneste som kan gå feil, er vedlegg som blir lastet direkte opp på serveren.
              Anbefaler ingen å gjøre dette før jeg gir beskjed om at alt er 100%
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #22
                Det er neppe noen som har merket det, men nå er i alle fall alt flyttet ferdig.
                Kvelden går med på å småfikse litt, samt få i gang skikkelig søkemotor.

                Så da er det bare å bruke hele kostebinderiet fullt ut!
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #23
                  Gjør litt endringer på template i kveld.. Det vil si at oppsettet på sida vil
                  variere litt nå og da. Dette har ingenting å si for funksjonaliteten, så bare gyv løs.
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #24
                    Jeg kan stort sett ingenting om data og drifting av servere, men mitt inntrykk så langt er at du gjør en j....g bra jobb!
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                    Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

                    Comment


                    • #25
                      takker og bukker.. Bare jeg får inn litt kroner etterhvert nå, så skal jeg love deg det blir andre/flere boller =)
                      I kveld ratter jeg litt med MFN-sida da den er litt på sykletur om dagen ....

                      Ny versjon av http://galleri.modellflynytt.no er oppe å går i løpet av et par dager sånn ca. (ikke høyt prioritert)

                      Prøver i grunn å få gjort ting over alt i forhold til "alvorlighetsgrad"... Bare synd det er så få timer i døgnet.
                      (Jeg har fortsatt en stakkars Yak54 uten halehjul og batteri
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #26
                        Galleriet Skal nå være stabilt og kjapt. Men om vi har behov for tjenesten... tja..

                        MFN skal nå være stabilt og vesentlig kjappere. Her kommer det facelift og oppgradering av software når jeg har råd. Går nok litt tregt før cache er helt gjenoppbygget.

                        RCNytt skal nå være 100% stabilt og vesentlig kjappere enn før. Hva jeg vet nå, så funker alt.

                        NB!
                        Har nå fyrt opp gamle review-saken. Dette er noe jeg IKKE bruker tid på (det meste er jo ekstremt gammalt).
                        Lar det være online en periode før jeg fjerner, slik at folk som evt. har behov for ting der kan hente dette ut.


                        Generelt så fokuserer jeg max på stabilitet, funksjonalitet og hastighet.
                        Kakepynten kommer etterhvert
                        Last edited by xilian; 28-07-10, 13:36.
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #27
                          Da funker søk ... Lettere, kjappere og bedre resultat enn hva man har vært vandt til her.

                          De observante har kanskje lagt merke til ny knapp i toppmenyen. "Linker".
                          Her er det bare å hyle ut om man vil bidra. (går ganske kjapt når man først har kommet inn i det)
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #28
                            Da har jeg fikset slik at "hjem"-knappen går til Modellflynytt.no og samtidig
                            gjort slik at dersom du går rett på Forums - (MFN) ModellflyNytt.no så går du rett på forumet,
                            og ikke til CMS'en som ikke er i bruk.

                            Burde gjøre ting litt lettere.

                            Nok en relativt produktiv aften
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #29
                              meeeh.... hadde gjort en feil i forbindelse med galleriet...
                              Det er jo linka opp mot forumet, og som kjent funker cookies
                              dårlig når man bytter domene...

                              Ny adresse til galleriet er derfor galleri.modellflynytt.no, eller bruk knappene plassert
                              på strategiske plasser utover sidene...
                              Tom I. Arntsen

                              Comment


                              • #30
                                Fortsatt noe feil med subdomains og litt sånt.. skal se mer på det i kveldinga..

                                Tapatalk er nå oppdatert til siste versjon.
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X