Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ting og tang vedr. MFN

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    jess! der blei klokken heilt pressis, bare en time for treg

    Comment


    • #62
      da får du sette DST til on i stedet for auto da.
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #63
        tipptopp! ordna seg no

        Comment


        • #64
          Originally posted by xilian View Post
          Sånn ser det ut hos meg

          [ATTACH=CONFIG]44476[/ATTACH]]
          Takker! Uploader du til "This forum" eller "tapatalk hosted"?

          Jeg har som sagt ikke valget om tapatalk hosted på mfn, men på helifreak og rcgroups funker det som det skal... Når jeg trykker på this forum laster bildet opp men får opp feilmelding om at jeg må kontakte admin

          Comment


          • #65
            Problem fikset....
            Last edited by Trulsen; 02-09-11, 06:38.

            Comment


            • #66
              Avinstallerte tapatalk og nå funket det

              Comment


              • #67
                gött göttegött
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #68
                  Hmm, lista i bunn med sist oppdaterte osv er borte?
                  -------------------
                  Lars S. Siggerud

                  Comment


                  • #69
                    Ja. Den røyk når jeg oppgraderte til 1.4.5PL1 ...
                    Var mye annet som røyk osv, bl.a. layout på forsida.

                    En smule irritert er jeg...
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #70
                      Ok. Drit i pm'n jeg sendte

                      Comment


                      • #71
                        Jeg synes fortsatt det er litt rotete på forumlista. (unntatt seilfly, den er strøken)

                        forslag til endringer/systematiseringer ellers?
                        sikkert flere som kan slås sammen etc.
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #72
                          Mitt forslag, slo sammen noen forum med lite postcount, laget underforum istedet. Lager fortsatt rot, men mindre synlig rot.

                          - La også på ett underforum til nybegynner, slik at nettopp nybegynnere lett kan se på Byggeråd som nybegynnere får samlet på en plass.
                          - Flyttet en del grener av flyving under en kategori. Usikker på om tittelen Presisjonsflyving eller Konkurranseflyving er best. KAnskje presisjonsflyving, da alle kan fly de forskjellige, men ikke nødvendigvis være nødt å konkurrere.
                          - Eget byggeforum med samling av scratch/tegning/kit da disse var mycket små, samt de andre kategoriene som underforum.
                          - Samt bytta navn på Elektro Smått & Stort og legge på et par underforum der.

                          Generell Diskusjon
                          • Linestyrt
                          • Friflukt
                          • FPV


                          Nybegynner
                          • Flytips


                          Presisjonsflyving/Konkurranseflyving?
                          • Fun & 3D
                          • Pattern
                          • IMAC


                          Jet
                          • EDF (Ducted fan)
                          • Turbin
                          • Annet


                          Bygging
                          • Byggetråd Kit/Scratch/tegning
                          • ARF/ARC
                          • Skala
                          • Vintage


                          Elektrofly generellt
                          • Innendørs
                          • Parkflyer
                          Thomas Kristensen (30)
                          Oslo, Grefsen

                          Radio: Spektrum DX6i & DX8
                          Ultra Micro: Mange forskjellige
                          Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                          Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                          Comment


                          • #73
                            Sammenlignet med veldig mange andre forum fungerer MFN bra.

                            En haug med underkategorier fordrer stor trafikk - ellers er faren for kategoridød temmelig stor.

                            Et nettsted som dette bør heller gi inntrykk av mye aktivitet framfor å avsløre at aktiviteten er moderat.
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by kristianwest View Post
                              Sammenlignet med veldig mange andre forum fungerer MFN bra.

                              En haug med underkategorier fordrer stor trafikk - ellers er faren for kategoridød temmelig stor.

                              Et nettsted som dette bør heller gi inntrykk av mye aktivitet framfor å avsløre at aktiviteten er moderat.
                              Helt enig, det jeg har tenkt på når jeg har laget forslaget, se rød tekst i quote under. Sier ikke at det MÅ bli sånn, men lager et utspill, så alle som vil kan komme med innvendinger, så får Admin et utgangspunkt til hvordan han kan rydde, og hva forumbrukerne ønsker.

                              Originally posted by Grumps View Post
                              Generell Diskusjon
                              • Linestyrt Relativt inaktiv
                              • Friflukt Relativt inaktiv
                              • FPV Grei aktivitet, men under 50 tråder


                              Nybegynner
                              • Flytips Trengs nødvendigvis ikke


                              Presisjonsflyving/Konkurranseflyving?
                              • Fun & 3D God aktivitet, og populær form for modellfly, vil ikke dø uansett
                              • Pattern God aktivitet, og populær form for modellfly, vil ikke dø uansett
                              • IMAC God aktivitet, og populær form for modellfly, vil ikke dø uansett


                              Jet
                              • EDF (Ducted fan) God aktivitet, og populær form for modellfly, vil ikke dø uansett
                              • Turbin God aktivitet, og populær form for modellfly, vil ikke dø uansett
                              • Annet God aktivitet, og populær form for modellfly, vil ikke dø uansett


                              Bygging
                              • Byggetråd Kit/Scratch/tegning Er allerede halvdaue underforum
                              • ARF/ARC God aktivitet, og populær, vil ikke dø uansett
                              • Skala God aktivitet, og populær, vil ikke dø uansett
                              • Vintage Relativt halvdau


                              Elektrofly generellt Den store tittelen (Elektro- Smått og Store, Inne & Ute lager litt rot på grunn av sin lengde, derfor bytta)
                              • Innendørs Elektro er en stor kategori, tror Innendørs er populær nok til å overleve som underforum
                              • Parkflyers Står aktivitet blant "amatører" på denne fronten, vil kanskje kunne bli populær
                              Thomas Kristensen (30)
                              Oslo, Grefsen

                              Radio: Spektrum DX6i & DX8
                              Ultra Micro: Mange forskjellige
                              Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                              Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                              Comment


                              • #75
                                Betraktningen min er ment som en generell komponent som bør tas med i vurderingen av hvordan forum bør driftes. Det var verken for eller imot det veldig konkrete og konstruktive forslaget over

                                Prisippet i tankegangen er at et kommersielt nisjenettsted som Modellflynytt både må sørge for å tilfredsstille alle særinteressene i nisjen (=behov for organisering og kontroll/moderering) og samtidig sørge for at diskusjonene og emnene er åpne nok til at meninger, tips, kommenarer og innlegg flommer (=behov for mindre kontroll/moderering og organsiering).

                                En annen fare med å dele opp er at man rett og slett glemmer noe, eller lager forumnavn som ikke er dekkende eller for trange i forhold til hva de er ment å inneholde. I så fall vil man miste brukere. Det er avgjørende å fange opp alle, og en åpen struktur er mer tilgivende.

                                Det er krevende å finne skjæringspunktet, og det finnes ingen bruksanvisning - bare erfaring kan gi kunnskap. Og i det lyset sier jeg, på generelt grunnlag, at det kan være lurt å tenke seg om før man stykker opp. Og - det understreker jeg - kanskje forslaget over er midt i blinken. Jeg har ingen detaljkunnskaper om MFN som gjør meg i stand til å vurdere akkurat det.
                                Last edited by kristianwest; 01-09-11, 22:05.
                                Kristian Westgård
                                Nittedal

                                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                                — Neil Armstrong

                                Comment

                                Working...
                                X