Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nå tror jeg jeg legger opp hele hobbyen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jippi endelig funnet feilen i hvertfall. Har brukt samme mottaker batteri i en trainer nå. ladet opp det i deg før jeg dro på stripa og fløy en tur. når jeg skulle ta en tur til var det plutselig ikke strøm. sjekket med batteri tester og det var helt dødt. Satte da i ett annet batteri og fløy videre. når jeg kom hjem så testet jeg batteriet og da funket det fint. ble mistenksom og åpnett pakka og der ser jeg at ene loddinga mellom to av batteriene er løse. Batteriet bærer ingen preg av krasjet så tror ikke det har skjedd da. så er nok det som var årsak til strømbruddet. Kjipt men i hvertfall godt å vite hva som var årsaken.

    Nå kommer det vel en SD 33% yak i posten i morra. så da er det å begynne å montere igjen. blir 2 batterier og batshare denne gangen
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #32
      Hei
      Det var godt å høre Det er greit for andre også, når slike feil oppstår, att man finner ut feilen. Hva slag batteripakke var det du hadde?

      Det er fine sett det du nå har bestilt deg. Det kommer vel noe oppdateringer under veis?
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #33
        Originally posted by tyor View Post
        blir 2 batterier og batshare denne gangen
        Erfaringsoverføring?
        Headingen på denne tråden ble plutselig feil. Heldigvis
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #34
          Tertitten. Batteri pakken var en 6v 1500mah nicd pakke som jeg selv hadde loddet sammen. så her har jeg ingen andre en meg selv å skylle på. men er faktisk første gangen jeg har sett en slik lodding gå opp. har mistanke om at batteriet har vært med i ett krasj en gang før i ett annet fly. kan jo ha skjedd noe da. Uansett så vet jeg hva som var årsaken og slår meg til ro med det. Kommer en ny tråd når jeg får det nye flyet

          Joo. Erfaringsoverføring kan man godt kalle det. Hard måte å lære på men når man er så dum så får man bare ha det så godt. Headingen stemmer ikke lengre men må si jeg ver i tvil når jeg kjørte hjem fra stripa etter krasjet. Men den lokale hobbypusheren klarte å overtale meg blant annet ved å gi meg en veldig god pris på det nye så da prøver vi igjen hehe
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #35
            Da blir det gøy å følge med på monteringstråden på det nye flyet ditt

            Skjøtekabler kjøper jeg ikke lenger, men lager dem selv, og det blir kanonbra. Bruker tang fra Hansen hobbies. Anbefales!
            Geir


            3D plane - 1D brain

            Comment


            • #36
              Til etterretning..Vær forsiktig med å slå AV/På en 2,4GHZ radio om du er lavt da den har mye lenger innhentingstid enn en eks. 35 PCM radio. 2,4GHZ trenger også rekkeviddesjekk.
              Mvh.
              Rolv Leirro

              Comment

              Working...
              X