Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har testet denne i en F3A kjerre?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har testet denne i en F3A kjerre?

    Så bare lekker ut..... noen som har erfaring med Hacker Q80 11S F3A Competition Motor?
    Attached Files

  • #2
    den er helt ny så vidt jeg vet er det ingen her i Norge ennå.
    men mine umiddelbare tanker er at den er beregnet å feste kun i neseringen av modellen noe som gir enorme belastninger der under snaproller.
    jeg har min motor bakmontert i solid firewall med karbon 200gr på begge sider + m8 karbonrør bak i kryss når jeg snapper den ene veien sikkert mot kreftene får jeg en stygg lyd (vibrasjon) tror vel dette er at kreftene havner i propell og kanna på motoren.
    Personlig syns jeg denne Q 80'n ser ut som en gammal dinosaur konstruksjon ala gamle horisontal generatorer fra 20 tallet og før.
    Men jeg venter med spenning på de nye innrunner som kommer dette for å få konsentret det som rotere nærmest en aksel ikke som den Q 80 som hele den lilla biten rotere rundt.
    Men for all del den funker sikkert.
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment


    • #3
      Enig, ser ut som den kun kan monteres til nesekon. Må være spesielt bygd kropp som skal tåle den.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Den er under testing i USA.

        http://www.rcuniverse.com/forum/m_94...mpage_3/tm.htm


        Henning

        Comment


        • #5
          Så også at det var flere som har flydd med den uten problemer.

          Hadde vel vært rart hvis Hacker skulle ha bygget en spesial F3A motor uten å ha tenkt igjennom denne problemstillingen i forkant....

          En annen fordel med denne er at den er vesentlig kortere enn tilsvarende standard motorer noe som gjør at momentet i innfestningen blir mindre.

          Med det antallet poler som de har greid å presse inn så oser det av dreiemoment og med det store arealet mot luftgjennomstrømningen så burde kjøle problemene være redusert til et minimum.

          Comment


          • #6
            Click image for larger version

Name:	PICT0236.jpg
Views:	1
Size:	169.3 KB
ID:	570497Det er ikke noe problem med kjøling på en ”vanlig” outrunner heller ved bruk av en TruTurn spinner beregnet for firebladet propell med lettet bakplate. Det funker som en vifte. Har fløyet med det nå på varme sommerdager. Plettenberg 30 10 Evo’en min med 10S liop er ikke noe varmere enn kroppstemperaturen etter en runde igjennom F3A – programmet.

            Henning

            Comment


            • #7
              Den er kun noen mm kortere noe jeg ikke tror har noen betydning , men min bekymring er ikke motoren den fungere nok helt kanon men nesa i en vekt pina F3a model er ikke veldig solid slik den er , tror det i utgangspunktet er 1 lag 50gr karbon og et lag 50gr glass i zN sine modeller....tynne greier...
              Her er det mye enklere med en tradisjonel firewall enn nese montering hvor man nok må guffe inn en masse karbon for at det skal bli stivt nok!
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment


              • #8
                ser de mener den skal "stives" av i bakkant med en 8mm stang av en eller annen sort ...dette vil nok hjelpe veldig på det jeg bekymret meg for ! men uten dette tror jeg den ville rive seg løs fort.Fikk ikke lagt inn bilde??? men her er linken til det Two new F3A outrunners from Hacker - RCU Forums
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

                Comment


                • #9
                  Så mer betryggende ut med 8mm støtte mot firewallen ja
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment

                  Working...
                  X