Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grummania Messerschmitt 262 A

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kan se ut til at det har stått stille! Neida Mye er gjort, men det tar tid. Alle ror i vingen er ferdig hengsla, vingerørhylser er limt inn, flapsene i midtseksjonen er ferdige. Bygd om styringen til nesehjulet, luke til nesehjulet. Cockpit`n er nesten ferdig, her kjøpte jeg sete og siktet, resten ville jeg lage selv.

    Pitotrøret er lagd og feste er limt inn i vingen, bulletplugg går an å brukes til andre ting også som da er feste til pitotrøret Holder nå på med lys i vingetuppene. Lyset i sideroret er ferdig.

    En drøss med bilder.
    Attached Files
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

    Comment


    • #17
      Click image for larger version

Name:	IMG_0855.jpg
Views:	1
Size:	40.2 KB
ID:	574094Click image for larger version

Name:	Wing 2.jpg
Views:	1
Size:	45.6 KB
ID:	574108Click image for larger version

Name:	IMG_0849.jpg
Views:	1
Size:	42.8 KB
ID:	574107Click image for larger version

Name:	IMG_0845.jpg
Views:	1
Size:	40.4 KB
ID:	574106Click image for larger version

Name:	IMG_0847.jpg
Views:	1
Size:	38.4 KB
ID:	574105Click image for larger version

Name:	IMG_0850.jpg
Views:	1
Size:	43.2 KB
ID:	574104Click image for larger version

Name:	IMG_0844.jpg
Views:	1
Size:	44.4 KB
ID:	574103Click image for larger version

Name:	IMG_0856.jpg
Views:	1
Size:	36.0 KB
ID:	574102Click image for larger version

Name:	IMG_0858.jpg
Views:	1
Size:	47.4 KB
ID:	574101Click image for larger version

Name:	IMG_0853.jpg
Views:	1
Size:	36.8 KB
ID:	574100Click image for larger version

Name:	IMG_0843.jpg
Views:	1
Size:	43.1 KB
ID:	574099Click image for larger version

Name:	IMG_0848.jpg
Views:	1
Size:	42.1 KB
ID:	574098Click image for larger version

Name:	IMG_0851.jpg
Views:	1
Size:	46.1 KB
ID:	574097Click image for larger version

Name:	IMG_0857.jpg
Views:	1
Size:	48.2 KB
ID:	574096Click image for larger version

Name:	IMG_0854.jpg
Views:	1
Size:	38.6 KB
ID:	574095Click image for larger version

Name:	Wing 3.jpg
Views:	1
Size:	32.7 KB
ID:	574092Click image for larger version

Name:	Wing 1.jpg
Views:	1
Size:	43.3 KB
ID:	574093Click image for larger version

Name:	IMG_0846.jpg
Views:	1
Size:	47.5 KB
ID:	574109
      Christen
      http://jetsofnorway.com/

      Comment


      • #18
        Abonnert Utrolig flott fly..og ikke minst gøy å se en dyktig bygger i aksjon..
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #19
          Dette blir jo knallbra, ser ut som veldig godt håndtverk! Inspirerende.

          Hvor får man tak i sånne stativ til å plassere kroppen på? Er det sveiset/fikset selv? Vurderer å kjøpe et sånn lite robart-stativ, dog synes det var litt stiv pris på disse.. Evnt. lage noe selv i trevirke.

          Uansett, knallbra!


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #20
            Originally posted by alflovvold View Post
            Dette blir jo knallbra, ser ut som veldig godt håndtverk! Inspirerende.

            Hvor får man tak i sånne stativ til å plassere kroppen på? Er det sveiset/fikset selv? Vurderer å kjøpe et sånn lite robart-stativ, dog synes det var litt stiv pris på disse.. Evnt. lage noe selv i trevirke.

            Uansett, knallbra!


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Kjøp et sånt fra biltema 404 - biltema.se
            Du må lage selve bøylene som kroppen ligger i selv,vil anbefale og sette hjul på det.
            Last edited by TvB; 07-12-10, 18:46. Reason: Skriveleif
            Truls
            -------------------------
            Morro er det lell............?

            Comment


            • #21
              Takker for det Alf og Håvard
              Stativet er biltema ja, og skal du sette hjul på det ville jeg hatt bremser da det er ofte at man ikke vil at stativet skal flytte på seg.

              Har gjort litt igjen foresten. Nasellene har ikke innlets og det ser rett og slett stygt ut, så da blei det innlets da

              Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	38.8 KB
ID:	574136Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	37.7 KB
ID:	574137Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	41.8 KB
ID:	574138Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	44.5 KB
ID:	574139
              Christen
              http://jetsofnorway.com/

              Comment


              • #22
                Hei..

                Er bare en ting å si om dette... Lekkert
                Mvh.

                Fredrik

                Comment


                • #23
                  Tid for oppdatering her!

                  Flyet har nå kommet seg på beina for første gang, godfølelse å se helhetsinntrykket


                  Etter litt fikling med skyvelær og gradevinkel fant jeg stedet linken skal sitte på flapsene, linken er feste 10mm ut på servohjulet og fikk da 44 grader på flapsen (ATV 100/100) med da servohjulet pekende rett på armen i nedre stilling. Lagde så en jigg som jeg bruker på de resterende tre flapsene.

                  Ellers er alle luker, brønner og innvendig i cockpit lakkert og klart nå. Cockpitramma har fått inn glass og alt er nå limt på kroppen. Det store spørsmålet nå er om jeg skal lage "opening canopy"....? dette krever en del jobb med rammeverk, hengsling, låsemekanisme +++.... Hva mener dere? kommer jeg til å angre etterpå om jeg ikke gjør det?

                  Det ble mye tenking ang, hatch`r på nasellene, hadde jeg brukt de små motorene som passer best i flyet hadde jeg ikke trengt noe hatch men P-80`ne trenger mere rom og spesielt keropluggen gjorde det umulig å få slaida motorene inn. Skulle jeg ha stor hatch......? liten hatch......? hva behøver jeg osv....osv.... Etter litt diskusjoner med kompisene på byggerommet ble det små luker.

                  I vingen der de små lukene er festet måtte jeg lime inn forsterkning da det bare var tynne skinnet, ble greit til slutt. Har også laget alle antennene som er rundt på flyet, glemte å ta bilde av den siste sem er under vingen, kommer senere det da.

                  Bildegreiene på forumet her forstår jeg ikke en pøkk av så de kommer hultertilbulter, dere får sortere etter beste evne
                  Attached Files
                  Christen
                  http://jetsofnorway.com/

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Christen View Post
                    Ellers er alle luker, brønner og innvendig i cockpit lakkert og klart nå. Cockpitramma har fått inn glass og alt er nå limt på kroppen. Det store spørsmålet nå er om jeg skal lage "opening canopy"....? dette krever en del jobb med rammeverk, hengsling, låsemekanisme +++.... Hva mener dere? kommer jeg til å angre etterpå om jeg ikke gjør det?
                    Kjempeartig å følge med på denne! Mye jobb, men lag det. Så blir det ekstra stas å se den når du skal konkurrere i F4G til sommeren
                    -------------------
                    Lars S. Siggerud

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by lsigge View Post
                      Kjempeartig å følge med på denne! Mye jobb, men lag det. Så blir det ekstra stas å se den når du skal konkurrere i F4G til sommeren
                      Den så jeg ikke komme.... Det er jo en god grunn, har jo faktisk snakka om skala NM når jeg tenker etter.......hadde vært gøy det
                      Christen
                      http://jetsofnorway.com/

                      Comment


                      • #26
                        Kjempa lekkert. Nydelig arbeid og kanskje verdens kuuleste fly. Jeg er så misunnelig. Har veldig lyst på single turbin versjonen, men det e mye pæng og mye jobb. Imponerende arbeid iallefall.

                        Håper å se den live ved en anledning.

                        Sent from my HTC Hero using Tapatalk
                        Last edited by oistein; 19-01-11, 12:58.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Christen View Post
                          Den så jeg ikke komme.... Det er jo en god grunn, har jo faktisk snakka om skala NM når jeg tenker etter.......hadde vært gøy det
                          Og langt fra uoppnåelig. Bare å melde seg på, skalamiljøet trenger alltid flere deltakere. Ikke minst er det moro med jet, det er det ikke for mange av enda. Spesielt med to turbiner, er vel bare Geir som har deltatt med det.
                          -------------------
                          Lars S. Siggerud

                          Comment


                          • #28
                            Nå er jeg mektig imponert! Den var ekstremt kul, og må jo kunne hevde seg i toppen i Skala NM!
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by oistein View Post
                              Kjempa lekkert. Nydelig arbeid og kanskje verdens julestri fly. Jeg er så misunnelig. Har veldig lyst på single turbin versjonen, men det e mye pæng og mye jobb. Imponerende arbeid iallefall.

                              Håper å se den live ved en anledning.

                              Sent from my HTC Hero using Tapatalk
                              Takker for det oistein Det er mye jobb, om du velger single versjon er det mindre jobb som feks. nasellene og hjul luker. Man velger jo da selfølgelig hvor mye jobb man skal legge i detaljer men det er fryktelig vanskelig å la være med dette smykket av et sett Hadde vært skikkelig gøy om du tro til, formasjon med 262!

                              Originally posted by lsigge View Post
                              Og langt fra uoppnåelig. Bare å melde seg på, skalamiljøet trenger alltid flere deltakere. Ikke minst er det moro med jet, det er det ikke for mange av enda. Spesielt med to turbiner, er vel bare Geir som har deltatt med det.
                              Veit du hvor jeg kan få tak på regler og diverse rundt F4G?
                              Christen
                              http://jetsofnorway.com/

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by ArneH View Post
                                Nå er jeg mektig imponert! Den var ekstremt kul, og må jo kunne hevde seg i toppen i Skala NM!
                                Varmer langt inn i hjerterota dette Arne! Takker

                                Begynner med "opening canopy" i kveld.
                                Christen
                                http://jetsofnorway.com/

                                Comment

                                Working...
                                X