Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grummania Messerschmitt 262 A

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Å takk igjen karer

    Hvordan den flyr? Tja, jeg har bare hatt tre turer så langt men et inntrykk fikk jeg da. For det første så vil produsenten at CG skal ligge på 4-5cm målt leading edge rett utenfor motornasellene, jeg kunne ikke fatte å begripe at dette er riktig så jeg begynte å undersøke litt.

    Tok først en telefon til Per Strømmen senior, han sa at med denne vingen kan tyngdepunktet ligge helt bort til 25 prosent. Det skulle bli 9cm på flyet mitt. En mail til Airworld for å få greie på hva de har satt 262`n sin til, der endte jeg opp på 7cm når jeg regnet om til min. Så da satte jeg min til 7cm. Jeg liker dårlig modeller som er fortunge, det kan gå skikkelig galt på landing hvis man ikke får flata ut skikkelig før man setter hjula, produsenten har satt høyderorutslaget til 4cm opp og det holder akkurat når man skal flaere landinga med CG på 4-5cm, ække riktig det vøttø

    Når motorene er montert under senterlinja på flyet får man det problemet som viser seg i takeoffen på filmen, flyet vil veldig opp hvis man ikke er forsiktig med throttle. Takeoff nr2 ble visst skikkelig skala sa gutta som så på da var jeg mere forsiktig både på høyderor og throttle. Flyet i seg selv flyr strøkent, som på skinner. Landingshastigheten min var for lav i forhold til vinden og turbulensen som lå like over stripa, det synes VELDIG godt på videon. Det virker som vekten på 21kg tørr er akkurat passe i forhold til vingebelastning. Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med 262`n

    Og CG på 7cm viste seg å være perfekt !
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

    Comment


    • #62
      Helmax Christen...

      Nydelig å se et verdens tøffeste fly i lufta. Nå må jeg bare få sett det live en gang.. Lyst til å komme på Warbird Weekend

      Gratulerer !

      Comment


      • #63
        Takk Oistein

        Hvordan er stripa oppi der da? Hvor lang, humpete osv.osv. Mener å huske at det er gress...?
        Christen
        http://jetsofnorway.com/

        Comment


        • #64
          Stripa er fin den. 170 meter lang, og veldig brei. Fin innflyging. Jeg har flydd sm hawk, pst panther, velox, boomer, falcon, bvm mig-15. jl hawk der selv. Eller har vel Geir flydd A-10 og rune flydd feibao F-18, Per Strømmen vampire og steffenrem flydd J-29 Tunnan der. Det er vel det som er testa ut av jet. Understellet til 262'en ser jo rimelig offroader ut da, store hjul og greier. Tror ikke du skal ha de store problemene.

          Er en video her fra i fjor: Bombefly landet på trøndersk jord - tvadressa - adressa.no

          Som du ser av A-10 take off så vil jeg si at dette nok er blant de smoothestegress stripene i landet Fint og hatt noe hjelp til å skyte ned alle disse mustangene og spitfirene med

          Jeg har en kvasi Focke Wulf flitzer, hehe. Konvertert boomer

          Comment


          • #65
            Dette har 262'n lyst til, blir godt selskap for kriger'n detta! Høres ut som en perfekt stripe Oistein jeg har lyst til å ta turen jeg, vi får se. Tenke-tenke......
            Christen
            http://jetsofnorway.com/

            Comment


            • #66
              Originally posted by Christen View Post
              Dette har 262'n lyst til, blir godt selskap for kriger'n detta! Høres ut som en perfekt stripe Oistein jeg har lyst til å ta turen jeg, vi får se. Tenke-tenke......
              Tenke-tenke??? Næhæi!
              Hvis du ikke har vært der, så er det ingenting å tenke på, det er bare å bestille plass!
              Jeg har vært på treff, men det disse karene stiller opp med kan ikke sammenlignes med noe annet...

              Det er ikke bare et profesjonelt gjennomført arrangement med masse publikum, med det er hele pakken. Trøndere er jo kjent for å lage liv, disse warbird-gutta stiller i en egen klasse... De gjennomfører et treff med speakere, musikk tilpasset modellene, du kan fly alene, eller du kan fly formasjoner, du kan fly dogfight (om du ønsker), du kan fly stort sett hele tiden, og sola går ikke ned! Selv jeg som ikke hadde warbird, fikk flytid nok, etter publikumstid, selv om warbirds selvsagt ble prioritert

              Og hvilket humør og vennlig innstilling, alle som en, både dugnadsgjengen og øvrige warbirds-medlemmer i klubben :O

              Som sagt, ikke noe å tenke på! Dette vil du ikke gå glipp av...
              Og dette smykkeskrinet du har bygget vil nok bli en av høydarene!
              Kenneth Davidsen

              Comment


              • #67
                Gratulerer med Erstflug! Fantastisk flott fly dette her.Me262 må vel være ett av de tøffeste jetflyene som noensinne er laget
                Håper jeg også en gang kan anskaffe meg en slik.
                Balsa

                Comment


                • #68
                  Dægern, dette var flotte greier! Håper jeg får se den i aksjon en gang!

                  Jeg kan bifalle det Davidsen sier om Warbird-Weekend i Trondheim. Absolutt å anbefale.
                  Dont expect, inspect.
                  Fun Police everywhere!

                  Comment


                  • #69
                    Og takk igjen Davidsen, det klinger godt i ørene mine det der

                    Når er Wardbird weekend? Og er det camping muligheter ved stripa?
                    Christen
                    http://jetsofnorway.com/

                    Comment


                    • #70
                      Fredag 26, Lørdag 27 og Søndag 28 August

                      Massevis av camping på stripa.
                      Dont expect, inspect.
                      Fun Police everywhere!

                      Comment


                      • #71
                        Hvis timingen, arbeidslysten og remaiden fungerer så er rdet godt mulig den blir å se på WBW 2015.

                        Har over lengre tid prøvd å selge min CARF Hawk da den ikke gir meg noe glede annet at den flyr bra. Endte til slutt opp med en byttedeal med Christen sin gamle Me 262 som har hatt en runde på vestlandet.

                        Tidlig i karrieren hadde den et lite uhell med landingslys har det blitt fortalt med litt skade under på nesa og nacellene. Selve det strukturelle er reparert pent av Christen og blir ihvertfall ikke noe som knekker der neste gang.... Men tenkte å pusse og slipe slik at den blir strøken der også.

                        Modellen har gode servoer rund baut og det står nå 2 stk Wren 100 full kero med 3t gangtid. Bør bli trykk i massevis håper jeg.

                        Så skal jeg inn med JR Xbus løsning med strømforsyning og gjøre endel programmering så håper jeg at jeg rekker endel runder før WBW. Da blir den nok med.


                        Et lite utvalg av tilfeldige bilder tatt siden jeg hentet den

                        Attached Files
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #72
                          Modell ut, ny modell inn, funker det. flott fly det der.

                          Comment


                          • #73
                            Det var jo ikke helt planen Viggkri men tror det blir bra! Veier jo litt men de videoene jeg har sett av Grumania Me 262 viser en velflygende modell.

                            Litt spennende med twin turbin med motorbortfall men det blir jo fort spennende med singen turbin motorbortfall også....
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #74
                              Har fått plugg inn mer eller mindre alle servoer i huben og testa de ror/funksjoner som sitter i kroppen. Meste ser bra ut men sequencer på cockpit tuller litt med meg. Den skal låse opp også løfte hooden, så stenge hood også låse den nede. Dette gjør den men den gjør det kontinuerlig uansett hvilken posisjon bryteren står i..... Hmmmmmmmm
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment


                              • #75
                                Har en vinterjobb med kabelsalaten....



                                Click image for larger version

Name:	ForumRunner_20150618_231101.jpg
Views:	1
Size:	45.5 KB
ID:	612174
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X