Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kraftige vibrasjoner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kraftige vibrasjoner

    Hei. Er tilbake i hobby`n etter et fravær på 10-12 år.
    Var og testa mitt nye fly i helgen og det er en støy og vibrasjoner uten like.
    Har en Acromaster med en Hyperion ZS3020-08 og en 10-5 propell.
    Det funker fint hvis jeg ikke flyr med fullt pådrag, men klemmer jeg på med alt detter understellet av og vinger løsner. Har sjekka propell, den er i balanse.
    Hvis jeg velger større propell, vil det hjelpe? Får jeg lavere turtall da? Eller er det noen som har andre råd.

    Nybegynner igjen

  • #2
    Kjent problem med Acromastern og motorfeste fra MPX.
    Motorfeste har høyst sannsynlig løsnet (eller er i ferd med å løsne)
    Har du eller har du hatt en liten ubalanse i propellen så vil denne få motoren til å vibrere, hvis ikke motorfeste sitter helt fast så vil denne vibrasjonen øke og forplante videre....

    Det er derfor MPX understreker viktigheten av å lime disse delene ekstra nøye og godt...

    Fiks:
    Prøv og fyll på med tynn CA rundt alle plast delene til motorfestet slik at CA'en flyter godt ut i EPP'en rundt hardplast delene.
    Pøs på med kicker slik at den tynne CA herder raskt og blir varm slik at EPP'en ekspandere.

    Pass også på at du ALLTID flyr med en ordentlig propell som er 100% avbalansert.

    Sjekk også at motoren er ordentlig skrudd fast i motorfestet.


    Forhåpentligvis funker dette og du har et meget morsomt fly opp i luften igjen

    Comment


    • #3
      Takker for godt svar. Skal ut å teste igjen snart.

      Comment

      Working...
      X