Announcement

Collapse
No announcement yet.

Red Bull Logo fil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Red Bull Logo fil?

    Click image for larger version

Name:	airrace.jpg
Views:	1
Size:	50.8 KB
ID:	627122Jeg skal dekorere en edge 540 i Red Bull skjema og leter etter filer med logoen på. (uten bakgrunn)
    Skriften jeg har funnet til nå har ikke hvit kant ytterst som ofte er brukt på flyene.
    jeg er ingen kløpper på redigering så hvis filen er av enkel art og av god nok kvalitet kan jeg øke/krympe størrelsen og så printe direkte på vanndekal ark.
    Har lett lenge og vel, men finner ikke noe særlig.
    Tor Helseth
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

  • #2
    Værsågod... Her har du den med og uten blå bakgrun...
    Fargene til Red Bull er for øvrig PMS 300, 123, 1935 og sort.

    RedBull.pdf


    enj0y!
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Fantastisk!!! Tusen takk for rask hjelp xilian.
      Tor Helseth
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Bærre høggeleg!

        Fila er for øvrig vektor, så den kan du krympe eller forstørre så mye du orker, og alle linjer
        vil fortsatt være 100% strøkne
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Dette er vektorgrafikk

          Originally posted by xilian View Post
          Bærre høggeleg!

          Fila er for øvrig vektor, så den kan du krympe eller forstørre så mye du orker, og alle linjer
          vil fortsatt være 100% strøkne
          Ei pdf fil er ikke vektorgrafikk. Send meg en PM/email så kan du få hele collectionen av Red Bull. Er for stor til å laste opp her. Fordelen er at ved vektor kan en gå til et reklamebyrå og få de til å skjære ut det en vil ha med eller fjerne av bildet/tekst. En må ha eks. Macromedia Fireworks eller Adobe Photoshop til å editere/redigere bildet selv eller bokstavene. Se vedlegg - dette er vektorgrafikk. (NB: lot seg ikke laste opp upakket)
          Attached Files
          Mvh.
          Rolv Leirro

          Comment


          • #6
            Bare sånn til opplysning så inneholder PDFen jeg heiv opp vektor-grafikk.
            En PDF kan inneholde bitmap, vektor eller begge deler.
            Og for å gjøre endringer på vektor bruker man programmer som Corel Draw, Adobe Illustrator
            og et par andre. For å endre bitmap(bilder) så bruker man f.eks photoshop.
            Fireworks er for øvrig ment for publisering på web...
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Originally posted by xilian View Post
              Bare sånn til opplysning så inneholder PDFen jeg heiv opp vektor-grafikk.
              En PDF kan inneholde bitmap, vektor eller begge deler.
              Og for å gjøre endringer på vektor bruker man programmer som Corel Draw, Adobe Illustrator
              og et par andre. For å endre bitmap(bilder) så bruker man f.eks photoshop.
              Fireworks er for øvrig ment for publisering på web...
              "Okidokk" ...Til redigering av vektorgrafikk bruker jeg Macromedia Fireworks 8 og gjør jobben kjappt og greit.
              Resultatet blir ok. selv om dette ikke skal på web eller ei. Her kan en plukke vekk det en ikke vil ha mm.
              Photoshop er vel kongen, men synes det har et dønn kjedelig interface med altfor uoversiktelige undermenyer.
              Mvh.
              Rolv Leirro

              Comment


              • #8
                PDFer kan inneholde både punktgrafikk og vektorgrafikk. Sågar kan PDFer også takle både CMYK og RGB, hvilket gjør filformatet utmerket til levering av trykk-klare filer.

                Angående programvare er Photoshop kun egnet for punktgrafikk. Vektorer kan også åpnes i Photoshop, men konverteres til punkter. Ergo er Photoshop uegnet for å lage grafikk som skal kunne skaleres.

                Fireworks takler begge deler, men er et spesialprogram laget for kreering av grafikk som kun skal vises på skjerm.

                For vektorgrafikk som skal trykkes er det Illustrator som gjelder. Men Fireworks vil nok gjøre jobben, om man ikke har behov for de mest avanserte funksjonene beregnet for trykk.

                Alle de nevnte programmene er uansett dyre. Et gratis alternativ er Inkscape. Dette programmet kan også åpne PDFer og Ai (Adobe Illustrator)-filer, i tillegg til vanlige bitmapfiler som jpg, gif pg png. Inkscape. Draw Freely.
                Kristian Westgård
                Nittedal

                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

                Comment


                • #9
                  Var det ikke det jeg sa da?
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Åh, jo, ser det nå. Vi får ta bort det som står to ganger og la tipset om Inkscape stå igjen
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #11
                      Man kan importerer vektor i Photoshop uten at dette blir rasterisert. Da som et smartobjekt. Da kan man gjøre ikke-destruktiv editering uten at kvaliteten forringes. Dette gjelder både form, farge, størrelse og andre justeringer.
                      Det fins også egne spesifikke smartobjekt-filter som kan brukes. Kan da f.eks lagres i Photoshop sitt eget format (*.PSD) for å beholde vektoriseringen. Usikker på om EPS/PDF-formatene til Photoshop beholder vektorgrafikken.

                      Det Photoshop ikke er bra på er å håndtere enkeltstående objekter, men det kan man jobbe rundt ved å importere flere smartobjekter og så flytte de rundt.

                      Dog så er det ikke egnet for profesjonellt arbeid, men for de som lager litt dekaler av og til og gjerne bruker mest raster-delen av Photoshop (digitale bilder etc), så er Photoshop brukende til begge deler, og man kan klare seg uten Corel Draw/Adobe Illustrator.

                      Så konklusjonen er at Photoshop er egnet til både punktgrafikk/raster og vektorgrafikk. Men helt klart best egnet til rastergrafikk/pixler. For amatør-bruk holder vektor-delen til Photoshop, men ikke til daglig bruk, eller det vil si at ting tar mye lengre tid da man må gå litt omveier.
                      Last edited by Grumps; 15-12-11, 14:48.
                      Thomas Kristensen (30)
                      Oslo, Grefsen

                      Radio: Spektrum DX6i & DX8
                      Ultra Micro: Mange forskjellige
                      Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                      Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                      Comment

                      Working...
                      X