Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har ok radio, mangler fly...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har ok radio, mangler fly...

    Hei. Nytt medlem fra Trøndelag.

    Har kjøpt en Futaba T7C FASST Airplane/Heli radio. Fulgte med R617FS 7ch mottaker (m. batteri) og 4 stk S3152 servoer.

    Planen med kjøpet som ble gjort for 2 år siden, var å begynne med helikopter. Fikk lånt både Phoenix RC og Realflight-simulator av et par kompiser som driver med helikopter.
    Fikk egentlig aldri dreisen på flygingen, så et innkjøp av et ekte helikopter ble derfor aldri en realitet. Har nå fått lånt Phoenix RC igjen, og har funnet ut av fly passer bedre for meg enn heli.

    Er ikke sikkert at de servoene som fulgte med passer til fly (?), men radio etc. kan i allefall brukes. Er på utkikk etter et fuelfly som skal være nokså nybegynnervennlig, men samtidig bør det ikke være for enkelt slik at man går fort lei av begrensede muligheter. Prisklasse max 3000, men helst noe billigere.
    Kan batteridrevet fly være en mulighet?

    Er det noen anbefalinger som gies her etter disse kriteriene? Kjøp innenlands/utenlands?

    Takker på forhånd for svar!

    Tronds

  • #2
    dette er en mulighet,de er utsolgt for radioen så de slår sikkert av litt der,noe som er ok for din del
    Komplett Trainerpakke med radio
    Terje syvertsen
    www.ModumModellSportklubb.com
    3dhs edge mintor 38
    C-arf edge dle 111 v3.
    C-ARF extra 330l da 100.

    Comment


    • #3
      Jeg vil anbefale denne jeg : Thunder Tiger Ready mk3 ABS .40 Trainer ARF
      Setter du i en av de hissigere .52 motorene i den er den en modell du kan ha glede av lenge.
      Og det går også fint an å bruke elektro oppsett,men _tror_ det er litt dyrere i innkjøp.
      John Rune Henriksen

      Comment


      • #4
        Originally posted by johnardo View Post
        Jeg vil anbefale denne jeg : Thunder Tiger Ready mk3 ABS .40 Trainer ARF
        Setter du i en av de hissigere .52 motorene i den er den en modell du kan ha glede av lenge.
        Og det går også fint an å bruke elektro oppsett,men _tror_ det er litt dyrere i innkjøp.
        Dette flyet krever 4 standardservoer. Futaba S3152-servoene som fulgte med radioen er vel av den størrelsen, men vil de duge til dette flyet ?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tronds View Post
          Dette flyet krever 4 standardservoer. Futaba S3152-servoene som fulgte med radioen er vel av den størrelsen, men vil de duge til dette flyet ?
          De duger, og litt til
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

          Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

          Comment


          • #6
            Selvfølgelig er batteridrevet et alternativ. Multiplex Mentor er et meget godt alternativ for elektrotrainer med litt størrelse. Handler du elektronikken fra asia, feks fra Hobbyking, slik mange gjør, kan du ende opp med en meget god trainer med masse futt for 3000. Servoene dine kan sikkert brukes hvis du skjærer i foamen, men modellen er tilpasset mindre servoer. Ellers har jo TS et godt utvalg av nybegynnerfly og pakker.

            Comment


            • #7
              Mye lekkert hos Throttlestore, ja. Hmm, decisions, decisions...

              Comment

              Working...
              X