Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum DX7

    har krasjet 2 fly denne ugå, har hatt den samme motakeren i flynå AR7000..
    det fyger fint heilt til d brått kutte å miste heila styringå, går rett i spinn ner øve.. samma sjedde med beggen flynå så har en mistanke om det kan vær enten sender eller motaker? er det noe som har vart borti det samma?
    er det noen måter å sjekke sender på ?

  • #2
    Spektrum AR7000 problem - (MFN) ModellflyNytt.no

    Comment


    • #3
      Hva slags fly, med hva slags oppsett? Det er kanskje BEC´en som streiker og ikke AR7000.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Jeg opplavede det samme helt i begynnelsen da senderen var ny. Men la fort merke til at alle andre fløy med antennen knekt opp eller til siden. Mistet nok kontakt når jeg fikk pekt direkte på det. Det var nær på én gang, for disse tidlige mottakerene bruker litt tid til å koble opp igjen. Men etter jeg brettet antennen har det aldri skjedd igjen. (Står forresten i manualen også det her..)

        Men nå har jeg faktisk krasjet to helikoptre på en måte som har vært nødt til å skyldes elektronikken. Eneste felles komponent på disse to har vært en AR7000 mottager av den gamle typen. (Dvs. typen uten power fail alrm eller quick connect).
        I siste tilfelle hadde jeg broblemer med halen som logret og iblandt gjorde kraftige utslag jeg ikke ba om, og trodde det var gyroen. Men samme skjedde med en annen gyro. Mens jeg testet fikk jeg istedet et lignende utslag på elevator. Heliet flippet tvert, jeg dro deretter feil, og det var lavt ned...

        Men jag har drøssevis med andre spektrum mottagere, både AR7000 og andre, og det er kun denne ene jeg har hatt problemer med. Så jeg sverger fortsatt til Spektrum og JR
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment

        Working...
        X