Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slingsby Petrel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Om ønskelig kan vi godt opprette en egen gruppe for alle modeller som er f.eks
    før 1970 eller 80? Vintage er vel et klingende navn?

    Jeg har for øvrig en stor haug med balsa i en eske det står Kadet Seniorita fra SIG.
    Mint condition og kun åpnet for å se. 87-modell. Og hvis noen lurer, så er det Nadine
    som har pakket esken .. Den er vel ikke akkurat vintage, men det er i alle fall ikke Made in China!
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #17
      Jeg får stadig fristende e-poster fra disse folka i USA : Just a moment... Her er det mye godt stoff for Scala Entusiaster. Hadde bare lommeboken vært større.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Mr. Andersen View Post
        Nå er det bare og handle treverk, i tommer. Er det noen som vet hvor det kan skaffes, til en grei pris?
        regner med det finnes noen online butikker?
        Om du skal regne om fra tommer til cm, er dette en grei kalkulator:
        Caculator Det eneste du må gjøre er å regne tommer i brøk om til desimaler, f.eks 3/4 til 0.75 med punktum istedenfor komma. Selv har jeg kjøpt furuplank, omtrent kvistfri og sager opp etter behov. Veeeeldig billig!
        Flisespikkeri er gøy!
        Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
        Dyrøy MFK
        ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
        http://rolv.info

        Comment


        • #19
          Originally posted by xilian View Post
          Om ønskelig kan vi godt opprette en egen gruppe for alle modeller som er f.eks
          før 1970 eller 80? Vintage er vel et klingende navn?
          Det hadde vært fint! Kanskje vi kan danne et lite Old-Timer og klassiker miljø.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #20
            Originally posted by xilian View Post
            Vintage er vel et klingende navn?
            Det er det absolutt

            Gamle Sig-kit er jo solide og lettbygde, verdt et review.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #21
              Originally posted by ArneH View Post
              Det hadde vært fint! Kanskje vi kan danne et lite Old-Timer og klassiker miljø.
              Et oldtimer miljø for både seil/motor(forbrenning/strikk) hadde vært kjempemorro å fått til. Er jo morro og samles istedenfor at det står en man på hvert sitt jorde og knoter?
              Parkzone Mustang
              Brooklyn Dodger
              Simplex 40
              Graupner Topsy

              På byggebordet:
              Stinson Reliant SR9 fra Berkley Models tegning
              Gloster Gladiator 1/10 (Thörn)
              Brian Taylor Gloster Gladiator
              Buzzard Bombshell

              Comment


              • #22
                PS: "Tillatelse" til å bruke halve kjellerstua??? Du skal bare gå på barrikadene og kreve å bygge om hele kjellerstua til kun hobbyrom, sånn er det bare Min kjellerstue er straks klar som nytt strøkent hobbyrom Furtebu i særklasse, revet til stenderverket og bygd om til formålet. 3 byggebord, to gode stresslesser og skikkelig system på gadgets og verktøy. Lurer på at det blir flysimulator på stort lerret også... med prosjektor. Men det kan være farlig. Blir mest kaffe, øl og simulatorflyging...?
                Tror vi har tenkt ganske likt, andre halvdelen skal brukes til media rom/hjemmekino

                Om ønskelig kan vi godt opprette en egen gruppe for alle modeller som er f.eks
                før 1970 eller 80? Vintage er vel et klingende navn?
                Det hadde jo vært veldig fint

                Om du skal regne om fra tommer til cm, er dette en grei kalkulator:
                Caculator Det eneste du må gjøre er å regne tommer i brøk om til desimaler, f.eks 3/4 til 0.75 med punktum istedenfor komma. Selv har jeg kjøpt furuplank, omtrent kvistfri og sager opp etter behov. Veeeeldig billig!
                Den tanken var jeg inne på også, men blir ikke det mye jobb med tilpassing av spanter osv, der det alerede er laget plass til tommer? vil jo ha det så "tight" som mulig.

                Vi er jo noen som fantaserte om å stifte et eget chapter for oldtimere, hadde kladdet statutter osv. Tanken var å danne Quarter Scale Classic Glider Association of Norway.
                Det er jo en god ide, hva med "Classic scale glider assosiation of Norway" slipper folk tro de er bundet til 1/4 skala, om ikke det er hele poenget da?

                Jeg får stadig fristende e-poster fra disse folka i USA : Just a moment... Her er det mye godt stoff for Scala Entusiaster. Hadde bare lommeboken vært større.
                Der er det mye fint, men da trenger lommeboka bedre vilkår
                __________________________________________________ _______________________________________
                Frode Andersen
                www.haldenmodellflyklubb.no
                www.rcwings.no
                Sarpsborg Modellflyklubb
                _____________________________________________

                Comment


                • #23
                  Sånn. Da er vintage på plass. Enj0y!

                  Kan muligens hende jeg bygger flyet.. men .. er mye annet som tar tid om dagen...
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #24
                    Ta en titt på Igg-sidene der er det noen bilder som jeg antar er av interesse

                    Flott initiativ på gang her nå, Vintage-lauget kan bli en vinner. Angrer nesten litt på at jeg solgte Minimoa for noen uker siden
                    Håper vi sees på IGG-treff.

                    Jo
                    Mvh
                    JoE
                    Agder Modellflyklubb

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by sjaa View Post
                      Ta en titt på Igg-sidene der er det noen bilder som jeg antar er av interesse

                      Flott initiativ på gang her nå, Vintage-lauget kan bli en vinner. Angrer nesten litt på at jeg solgte Minimoa for noen uker siden
                      Håper vi sees på IGG-treff.

                      Jo
                      Mye fint på IGG sidene.
                      Vurderer og dra på neste IGG treff, om det ikke er for langt unna, jeg bor helt sør i østfold
                      __________________________________________________ _______________________________________
                      Frode Andersen
                      www.haldenmodellflyklubb.no
                      www.rcwings.no
                      Sarpsborg Modellflyklubb
                      _____________________________________________

                      Comment


                      • #26
                        Er det noen som har forslag til vingefester? Jeg vurderer og bruke flat aluminium som skrues fast i kroppen og slisser inn i vingene.
                        Eller finnes det noe ferdig, som kan brukes?
                        __________________________________________________ _______________________________________
                        Frode Andersen
                        www.haldenmodellflyklubb.no
                        www.rcwings.no
                        Sarpsborg Modellflyklubb
                        _____________________________________________

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Mr. Andersen View Post
                          Er det noen som har forslag til vingefester? Jeg vurderer og bruke flat aluminium som skrues fast i kroppen og slisser inn i vingene.
                          Eller finnes det noe ferdig, som kan brukes?
                          Min første tanke ang. den løsningen du skisserer er at dette kan bli litt plundrete å få med seg hvis ikke flatjernet da demonteres for hver gang. Ellers er jo alltids rør/stang og hylser en vei å gå.

                          Det finnes vel diverse resurser knyttet til denne modellen, www.scalesoaring.co.uk er et godt startpunkt.

                          Lykke til med prosjektet!

                          Mvh
                          Jo
                          Mvh
                          JoE
                          Agder Modellflyklubb

                          Comment


                          • #28
                            Da er det endelig blitt tid til bygging. Høytalerne og ei hobby plate for duge som bygge bord så lenge

                            Her har jeg lagt ut delene til kroppen
                            Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	49.0 KB
ID:	586895

                            Måtte skjøte sammen noen lister for og få de lange nok
                            Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	52.0 KB
ID:	586896

                            Kroppen bygges i to halvdeler. Tror jeg kommer til og bygge den ene halvdelen på tegningen for så og sette den i en jigg. Bygger andre halvdel der. tror det blir lettere og holde den rett, har litt dårlig erfaring med agurk kropper
                            Last edited by Mr. Andersen; 18-03-12, 02:35.
                            __________________________________________________ _______________________________________
                            Frode Andersen
                            www.haldenmodellflyklubb.no
                            www.rcwings.no
                            Sarpsborg Modellflyklubb
                            _____________________________________________

                            Comment


                            • #29
                              Tommer til mm er jo lett å regne i Googles egen kalkulator. Du bare skriver det som skal regnes om inn i søkefeltet, så går det automatisk. Slipper å regne om til desimaler også.
                              Vennlig Hilsen
                              Arne Husby

                              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                              Comment


                              • #30
                                Den var enkel takk for tipset
                                __________________________________________________ _______________________________________
                                Frode Andersen
                                www.haldenmodellflyklubb.no
                                www.rcwings.no
                                Sarpsborg Modellflyklubb
                                _____________________________________________

                                Comment

                                Working...
                                X