Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slingsby Petrel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slingsby Petrel

    Hei,

    Jeg skal begynne et prosjekt med en 4,95m Slingsby Petrel fra Chris Wiliams tegninger og laser kit fra Belair.
    Laser kit er i hus, venter bare på tegninger, som er på vei i posten.

    Er det noen her som har bygd denne modellen?

    Frode
    __________________________________________________ _______________________________________
    Frode Andersen
    www.haldenmodellflyklubb.no
    www.rcwings.no
    Sarpsborg Modellflyklubb
    _____________________________________________

  • #2
    Bilder......

    Meget spennende prosjekt!

    mvh
    Alf

    Sendt via Tapatalk fra min HTC Desire
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Bilder kommer, ikke mye og ta bilder av enda, men må dokumentere kittet. skal se om jeg får legt ut noen bilder i kveld.
      Blir veldig spennende. Morro med en stor skala seiler.
      __________________________________________________ _______________________________________
      Frode Andersen
      www.haldenmodellflyklubb.no
      www.rcwings.no
      Sarpsborg Modellflyklubb
      _____________________________________________

      Comment


      • #4
        Settet ser bra ut

        Click image for larger version

Name:	DSCF6263.JPG
Views:	1
Size:	75.9 KB
ID:	570940
        Godt beskyttet under transporten, alt innholdet er like helt

        Click image for larger version

Name:	DSCF6266.JPG
Views:	1
Size:	76.2 KB
ID:	570939
        Ser ut som det er ryddig pakket.

        Click image for larger version

Name:	DSCF6267.JPG
Views:	1
Size:	81.5 KB
ID:	570941
        Vingeroten er på hele 53cm. Om jeg ikke husker helt feil er vel det rimelig voksent, på en seiler?

        Da er det bare og vente på tegningene

        Mvh,
        Frode, som gleder seg til og bygge
        __________________________________________________ _______________________________________
        Frode Andersen
        www.haldenmodellflyklubb.no
        www.rcwings.no
        Sarpsborg Modellflyklubb
        _____________________________________________

        Comment


        • #5
          Slingsby Petrel er nyyydelig
          http://www.slopesoaring.org.uk/wmsa/...e.php?pos=-266

          Holder i blant på med en Moswey III (flytter mest på den...) og syns den er brei ved vingerota. Men knapt 50cm...
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Moswey III er også et flott fly.
            Jeg har veldig sansen for disse eldre skala flyene

            Er det noe miljø for eldre skala seilere her i Norge?

            Mvh,

            Frode
            __________________________________________________ _______________________________________
            Frode Andersen
            www.haldenmodellflyklubb.no
            www.rcwings.no
            Sarpsborg Modellflyklubb
            _____________________________________________

            Comment


            • #7
              Gratulerer med valg av et virkelig smykke av en skalaseiler, en av mine favoritter..

              Det er stadig vekk noen i IGG-miljøet som har flotte vintage-seilfly med på treff.
              Selv har jeg nettopp ryddet ut den siste av mine "gamlinger", men har virkelig kost meg med både Minimoa og Grunau Baby i 1:3.
              Mvh
              JoE
              Agder Modellflyklubb

              Comment


              • #8
                "Er det noe miljø for eldre skala seilere her i Norge?"

                Gratulerer! Ser ut til at de klassiske seilerne er i medvind for tiden. Jeg holder på å dokumentere en Grunau Baby for tiden. Det vil si lete blant min Fars etterlatenskaper. Kanskje det dannes et miljø her og nå.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #9
                  Takk,
                  De klassiske er de med sjel, tror det gjør at de blir mer populære også.
                  Hadde vært fint om det ble et miljø her i Norge, kanskje med noen dedikerte treff osv
                  Skal ikke så mye til det.
                  __________________________________________________ _______________________________________
                  Frode Andersen
                  www.haldenmodellflyklubb.no
                  www.rcwings.no
                  Sarpsborg Modellflyklubb
                  _____________________________________________

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kjøpte et motorflysett, Piper Pawnee fra Schneider Modell og har kastet noen lengselsfulle blikk på storseilerne deres, men det blir ikke enda. Fristelser, fristelser! Greit firma å handle med selvom det er litt krøkkete å betale via bank med iban etc.
                    Flisespikkeri er gøy!
                    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                    Dyrøy MFK
                    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                    http://rolv.info

                    Comment


                    • #11
                      Som Jo sier så er nok IGG-treffene stedet å komme med pene seilere. Både moderne ASG`er og linjelekre "oldtimere". Er noen gamle lekre saker der, men kan godt bli flere!
                      Habicht, Minimoa, Grunau Baby etc dukker som nevnt opp jevnlig.

                      Trengs slepekusker for å få opp sakene, skal man danne et eget oldtimermiljø må man nesten klare å få noen TUGer med... Tror det greieste er å henge seg på det gode eksisterende IGG-miljøet?

                      PS; har en Spalinger S18 II på "fjernlager, planlagt lagt på byggebordet neste vinter Flere klassikere blir det garantert å se i lufta på søken etter termikken i framtida.
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #12
                        @Lupus: Pawnee er jo en perfekt sleper! Setter du inn en DA-120 så trekker du det meste opp til trivselshøyde. Og så får den jo i tillegg nyte alle motorflys høyeste ønske; å få seilfly opp til trivselshøyde Grattis..

                        @Joo: Er så enig så enig i det du skriver, og vil bare legge til at IGG-miljøet er utrolig trivelig og meget inkluderende. Har fått mange gode venner der allerede etter 2 sesonger som aktiv. Dette er ikke noe å være redd for, ta med fly og nyt tilværelsen
                        Vet det blir en 1:2 Grunau Baby å se med tid og stunder.....

                        Jo
                        Mvh
                        JoE
                        Agder Modellflyklubb

                        Comment


                        • #13
                          Tegningene kom i dag
                          Jeg har fått tilatelse til og bruke halve kjellerstua til hobby rom

                          Nå er det bare og handle treverk, i tommer. Er det noen som vet hvor det kan skaffes, til en grei pris?
                          regner med det finnes noen online butikker?
                          __________________________________________________ _______________________________________
                          Frode Andersen
                          www.haldenmodellflyklubb.no
                          www.rcwings.no
                          Sarpsborg Modellflyklubb
                          _____________________________________________

                          Comment


                          • #14
                            Tower RC Cars, RC Trucks, RC Airplanes, Model Trains, and Slot Cars at Tower Hobbies har selvsagt tommeting.
                            Ellers kan du jo sette deg ned og konvertere til mm. Da er Hobbyträ i Gnarp en svært god kilde. Der kan du be om å få lik hardhet etc på materialene.
                            Sikkert flere sjapper, men her på berget må du nok belage deg på mm-mål. Smallsize har jo en del materialer, og du kan gå og plukke selv. De ligger på Lilletorget i Oslo.
                            Vi er flere som har kjøpt TMRC shortkits av bl.a. Grunau Baby, Hall Cherokee og T21 (og Sg38!) og konverterer til å bruke mm-materialer på sakene. SG 38 er jo en "urglider"! (Har shortkits av både Sg og T21)

                            PS: "Tillatelse" til å bruke halve kjellerstua??? Du skal bare gå på barrikadene og kreve å bygge om hele kjellerstua til kun hobbyrom, sånn er det bare Min kjellerstue er straks klar som nytt strøkent hobbyrom Furtebu i særklasse, revet til stenderverket og bygd om til formålet. 3 byggebord, to gode stresslesser og skikkelig system på gadgets og verktøy. Lurer på at det blir flysimulator på stort lerret også... med prosjektor. Men det kan være farlig. Blir mest kaffe, øl og simulatorflyging...?
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              QSCGAoN

                              Vi er jo noen som fantaserte om å stifte et eget chapter for oldtimere, hadde kladdet statutter osv. Tanken var å danne Quarter Scale Classic Glider Association of Norway...
                              Klassikere, helst ikke for store, gjerne rundt 1/4-skala men med tanke på å stille og være med i IGG i praksis. Men utveksle erfaringer rundt de gamle lekre gliderne med tanke på kit, bygging, dokumentasjon og og teknikker for å få rett og riktig look på eksteriøret osv. Kanskje man skulle jobbe videre med det?
                              Evt få en egen bolk her på Forumet for slike bygg?
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment

                              Working...
                              X