Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ultralett bekledning og balsa - hvem selger dette i Norge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ultralett bekledning og balsa - hvem selger dette i Norge

    Trenger ultralett bekledning som kan strykes på (så tynn å lett som mulig!), videre trenger jeg balsa flak 2x90x15, 3x90x15 og 4x90x15

    Noen som vet hvor jeg skaffer dette helst i Norge, eventuelt i utlandet? - jeg vet om Balsa USA

  • #2
    Går utfra at alle målene er i mm? Isåfall har "alle" det. Smallsize i Skovveien er best i Oslo (det innerste rommet har et trivelig utvalg av balsa). Eller du kan plukke hos meg dersom det er små mengder det er snakk om. Jeg har også Ultracote Lite hvertfall i fargene transparant, transparent gul, transparent rød, og hvit (ikke det absolutt letteste på markedet, men veldig lett). Hvor mye trenger du?
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Originally posted by bjeff View Post
      Går utfra at alle målene er i mm? Isåfall har "alle" det. Smallsize i Skovveien er best i Oslo (det innerste rommet har et trivelig utvalg av balsa). Eller du kan plukke hos meg dersom det er små mengder det er snakk om. Jeg har også Ultracote Lite hvertfall i fargene transparant, transparent gul, transparent rød, og hvit (ikke det absolutt letteste på markedet, men veldig lett). Hvor mye trenger du?
      ps: Sist jeg var innom Modellflybutikken hadde han fortsatt litt balsa, 50% rabatt.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Jeg mener flakene til Smallsize er 100mm brede - noe som gir mye kapp og dermed blir det veldig dyrt hvis sluttproduktet skal selges videre ( må ned i en rundt 15 kroner for 3mm tykkelsen)

        Det som er litt verre å finne er som sagt en utltra tynn covering film (på tykkelse med "gladpakk"), denne bør ikke være noe tyngre enn et syltynt lakk lag og dermed utelukkes alle "standard" bekledningene...
        Har sett denne hos firmaer som leverer utstyr til dem som bygger mikro modeller men finner ikke igjen sidene.

        Comment


        • #5
          Stemmer at standarden er 100 mm. Stikk innom og kutt det du trenger hos meg. Du kan titte på betrekningen også, den er faktisk ikke langt unna gladpack.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Kunne det være Mylar du var ute etter :Mylar, Plastic Sheet - What is Mylar? Grafix Plastics. Men du tenger nok noe limstoff i tilegg. Vet ikke hva som brukes. Kan Balsaloc brukes ?
            Bfight 210
            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
            Phoenix RC Club

            Comment


            • #7
              Originally posted by bth View Post
              Kunne det være Mylar du var ute etter :Mylar, Plastic Sheet - What is Mylar? Grafix Plastics. Men du tenger nok noe limstoff i tilegg. Vet ikke hva som brukes. Kan Balsaloc brukes ?
              Mylar hadde vært meget bra men som du sier trengs det ekstra lim og da blir gevinsten minimal.

              Snakket med bjeff og han hadde søkt i markedet etter tilsvarende produkt å funnet noe - jeg/bjeff poster linkene når han finner dem.

              Comment

              Working...
              X