Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Paraglider?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Joda triken med barbie er ferdig og har blitt kastet x-antall ganger i luften av hjelpsomme klubbmedlemmer uten at det ble suksess.
    Barbie ble midlertidig avsatt som pilot og jeg la til noen remser med bly satte på større propell og justerte angrepsvinkelen på skjermen tok med ungene ut og slengte den opp i luften 5-6 ganger. Det blir en noe uggen følelse i kroppen etterhvert når jeg har kastet den rett i bakken så mange ganger tidligere. justerte litt her og der mellom hvert forsøk og så plutselig dro den til himmels
    Den trenger nok enda litt finjustering, men du verden så annerledes dette var.
    Jeg tenkte dette skulle bli en ypperlig sak for jentungen å sulle med når hun ble med meg på stripa, men det ser ut som at det blir min leke en stund til. Den er meget manøvrerbar og temmelig skarp å fly. Sliter litt med at gondolen vrir seg rundt i forbindelse med sving, men skal legge på litt mer vekt å lage bremsene helt presise så håper jeg det løser seg. ANBEFALES
    Tor Helseth
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

    Comment


    • #17
      Flyr den level med null brems, eller må du ha en anelse brems for at den skal fly level? På fullsize flyr vi normalt med en anelse "brems", mens man "speedflyr med null brems og stirup i bruk.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #18
        Jeg har motorisert min og finner level flight ved endring av motorkraften. Holder på å bygger en ny trike av tykkvegget alu firkantrør i stedet for tynn U-kanal. Jeg bygget den første lett, men det viste seg at jeg måtte legge til temmelig mye bly for å få den til å fly. Da bygger jeg den heller sterk og tung. Den 1. fikk hard medfart før jeg fant trikset for å få den til å fly.
        Jeg skulle først lage en dukke som skulle fly den på hang, men ikke pokker om jeg finner en jeg kan skjule to servoer i. Har vært i samtlige lekebutikker i området og finner kun Barbiedukker. Barbie er jo ALT for tynn (selv om 6 kg servoene jeg har er små)
        Det sies at Actionman kan brukes, men de finnes ikke i butikkene lenger. Jeg leter rundt om på nettet nå.
        Tor Helseth
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

        Comment


        • #19
          Originally posted by nybegunda View Post
          Jeg har motorisert min og finner level flight ved endring av motorkraften. Holder på å bygger en ny trike av tykkvegget alu firkantrør i stedet for tynn U-kanal. Jeg bygget den første lett, men det viste seg at jeg måtte legge til temmelig mye bly for å få den til å fly. Da bygger jeg den heller sterk og tung. Den 1. fikk hard medfart før jeg fant trikset for å få den til å fly.
          Jeg skulle først lage en dukke som skulle fly den på hang, men ikke pokker om jeg finner en jeg kan skjule to servoer i. Har vært i samtlige lekebutikker i området og finner kun Barbiedukker. Barbie er jo ALT for tynn (selv om 6 kg servoene jeg har er små)
          Det sies at Actionman kan brukes, men de finnes ikke i butikkene lenger. Jeg leter rundt om på nettet nå.
          Hva med Luigi fra Super Mario: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13858
          Er den feil størrelse, sjekk hva annet de har. Om du bestiller noe der sørg for at varene er på lager.
          Stian Håvak (82)
          Fly low or crash trying!

          MFN @ Facebook - Like!

          Comment


          • #20
            Hvordan går det med skjermene deres?
            Har bestilt skjerm og gondol fra HK og kunne tenkt meg noen tips i forhold til oppsett av ting og tang...
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #21
              Tar opp igjen denne tråden da jeg har fått meg en Belatrike og tilhørende skjerm fra HK.
              Har kun fått montert sammen triken. Noen som har hatt suksess med denne?
              Ser av div youtube videoer og forum at AoA må justeres på skjermen for at den skal fly skikkelig.
              Jan Eric Klausen
              Forus RC Klubb

              Comment


              • #22
                Jeg syndet og bestilte også sånn trike og skjerm (selges ikke i Norge)
                Men har vel ikke kommet lenger enn 60% på monteringa...

                Må få ut fingeren snart (hatt den et halvt år...)
                Tom I. Arntsen

                Comment

                Working...
                X