Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Paraglider?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RC Paraglider?

    Hei,
    etter å ha sluppet ut røyken av nesten alt jeg eier, måtte jeg etterfylle hobbyrommet med elektriske artikler.
    Med på lasset fra HK kom denne skjermen : Attention Required! | Cloudflare
    Jeg kunne tenke meg å fly den på hang, uten motor. Er det noen som har ideer om hvordan jeg best lager det som skal henge under? Det kan gjerne ligne en pilot.

  • #2
    Du finner litt inspirasjon her:

    Comment


    • #3
      Regner med Admin allerde har bestilt denne???
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Originally posted by joo View Post
        Regner med Admin allerde har bestilt denne???
        Det var det første jeg tenkte og..

        -

        Ser ut til å være mye prepping for å fly da. Og ser for meg mye knoting med backlash.
        Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

        Comment


        • #5
          fasiken også... hadde håpa denne tråden ble lagt død og begravet!!
          Fasinerende så det holder, men har ikke råd!!

          Jeg antar det heller ikke er aktuelt med produkt-test av denne.
          Den dagen en norsk forhandler tar inn en sånn en skal jeg klappe

          (Jeg skjønner selvfølgelig hvorfor dem IKKE gjør det...)
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Jeg kan spandere skjermen på deg.. :P
            Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

            Comment


            • #7
              selve skjermen koster ikke SÅ mye da.. men man må jo bygge noe greis under også
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Jepp. Var det jeg la merke til..
                Om ikke annet kan du bruke en stein som motvekt, og fly friflukt med den. hehe
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                Comment


                • #9
                  Takker for videoen, den var veldig bra. Liker Fransk film!
                  Noe remedier med plass for ballast, to servoer med lange armer, og v-halemix burde altså greie seg.
                  Det så jo ellers ganske artig ut

                  Comment


                  • #10
                    Jepp, å lage noe som henger under med/uten motor og lange servoarmer bør ikke avskrekke noe. Spesielt ikke dem/den som er ekstra interessert i denne typen gadgets (Skal ikke nevne navn)
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      Begynte såvidt på noe i dag. Indianerdukken har før gjort lufttjeneste i en 1/4 skala Bellanca, men får implantert et par gamle servoer, slik at den nå blir en skikkelig actionfigur ifølge ungene. Armlengden er ca. 10 cm. Tiden får vise om det er nok.


                      Ser på videoen at det går med over en kilo ballast. Dette burde vel gjøre nytten?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by LaSt View Post
                        Begynte såvidt på noe i dag. Indianerdukken har før gjort lufttjeneste i en 1/4 skala Bellanca, men får implantert et par gamle servoer, slik at den nå blir en skikkelig actionfigur ifølge ungene. Armlengden er ca. 10 cm. Tiden får vise om det er nok.
                        Stilig Gleder meg til å følge med på denne!
                        Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                        Comment


                        • #13
                          hehe.. artig. Turbinglider

                          Pass på å notere budsjett her da... samt god byggelogg.
                          Er noen der ute som er middels interessert
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har også en paraglider på gang og Barbie er i luften straks jeg finner ut hvordan jeg skal programmere radioen. (Futaba 10c)
                            Jeg gikk ut i fra V-tail oppsett men jeg ønsker å ha fullt utslag på servoene en vei.
                            Siden servoene kun skal trekke linene en vei ønsker jeg at styrearmene står oppover når skjermen er i "nøytral". Når jeg drar stikken mot meg går servoene hele veien topp/senter/ned selv om stikken kun går senter/ned.
                            Jeg har forsøkt med endepunktsjustering og sub trim samt mix, men sliter med å få begge servoene til å bli med på det jeg ønsker
                            Blir Meget takknemlig for tips for å få til dette.
                            Tor Helseth
                            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                            Comment


                            • #15
                              Hvordan går det med Hiawatha og Barbie?
                              Tom I. Arntsen

                              Comment

                              Working...
                              X