Announcement

Collapse
No announcement yet.

Simplex 40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Simplex 40

    Her er noen bilder på en Simplex 40 som jeg fikk sammen forrige vinter.
    Den ble bygget av et kit jeg fant på fleabay til den store sum av $ 11.
    Byggesettet er/var fra 1979.
    I utgangspunktet var det en Cox .49 som skulle dra proprellen, men med tanke på sære og lydhysteriske oslo-beboere ble det en elektrifisert utgave. Modellen funker greit, men den er ikke akkurat en "floater" som andre modeller ifra samme era (ca 1940). Modellen er en veldig enkel introduksjon til "oldtimere", tegninger finner man på det store internettet, plank + flis finner man kanskje i en ARF butikk...
    Så har man interesse, kniv og lim er det bare å sette i gang med modellflybygging.....
    Det kommer godt med når arf`n går i bakken, det å kunne bygge altså..
    Attached Files
    Parkzone Mustang
    Brooklyn Dodger
    Simplex 40
    Graupner Topsy

    På byggebordet:
    Stinson Reliant SR9 fra Berkley Models tegning
    Gloster Gladiator 1/10 (Thörn)
    Brian Taylor Gloster Gladiator
    Buzzard Bombshell

  • #2
    Ble helt strøken den
    Shive Specialities har vel re-kitet denne i "nyere" tid? Var det R/N-kit du fikk tak i?

    Enig med motorvalget ditt, sakene varer så uendelig mye lenger uten fuelsøl på. Og de små sakene som skal i denne lager en "påtrengende" lyd...

    Sånne bilder og historier øker lysten til å velge noe vakkert fra tegning-utvalget til MAN!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Stemmer at det er et R/N kit, men man trenger jo strengt tatt ikke et kit for å bygge denne. Det er fort gjort å kutte vingeprofilene og de to-tre spantene til kroppen, resten set balsalister på kryss og tvers. Tegninger laster man jo ned og printer ut hjemme..

      Jeg holder nå på med en Brooklyn Dodger som jeg håper jeg får ferdig før snøen kommer, får kanskje prøve å få tatt noen bilder og få lagt ut.
      Kan jo hende at fler får interesse får "retrobygging" hvis man ser bilder og får litt inspirasjon.
      Parkzone Mustang
      Brooklyn Dodger
      Simplex 40
      Graupner Topsy

      På byggebordet:
      Stinson Reliant SR9 fra Berkley Models tegning
      Gloster Gladiator 1/10 (Thörn)
      Brian Taylor Gloster Gladiator
      Buzzard Bombshell

      Comment


      • #4
        Klart du tar bilder, lag en egen byggetråd på den vær så snill Blir mer jobb med Dodgeren, mange forskjellige spanter der.
        Enig med deg; bilder gir inspirasjon! Der fins tegninger på svært mange nostalgiske modeller å få tak i, og felles for dem er at der er linjer. Vakre linjer.
        Og silke og papir kan sikkert skaffes om man bare leter litt.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Ja, dette var virkelig vintage! Nå tør ikke jeg å lage en tråd om Schlüter Manta, en delta som det var annonse for i RCM&E november 1977; det blir alt for nytt selv om det står "før 1990".
          Last edited by Biplan; 04-12-10, 13:29.
          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

          Comment


          • #6
            Originally posted by Biplan View Post
            Ja, dette var virkelig vintage! Nå tør ikke jeg å lage en tråd om Schlüter Manta, en delta som det var annonse for i RCM&E november 1977; det blir alt for nytt selv om det står "før 1990".
            Gjør det! Artig med litt liv i denne avdelingen. Jeg skal legge ut en retro, må bare lade kameraet først.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment

            Working...
            X