Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hover One 110 fra Throttlestore

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hover One 110 fra Throttlestore

    Hei hei!

    Har bestemt meg for å innvestere i ett radiostyrt fly og har da sett på flere av modellene i EPO som de har på throttlestore.

    Likte spesielt godt Hover One 110: http://www.throttlestore.com/fly/nes...f.aspx?lang=NO

    Er perfekt for min del at den leveres med flottører da jeg har planer om å bruke den på snø til å begynne med. Er det noen her inne som har prøvd dette flyet, og har noen formening om dette er ett godt nybegynnerfly?
    Flyet virker ihvertfall veldig solid.

  • #2
    Dette har svigerfar i hangaren sin og jeg har fløyet det ved noen anledninger på drammenselva. Enkelt å montere, men du må ha i mente at flottørene skal monteres på nesehjulstangen og dette må man skru av for å få gjort. Så å bytte fra hjul til flottører er ikke noe man gjør i farta. Det må nevnes at jeg kun har fløyet det med flottører så for vår del er nesehjul ikke svingbart (fjernet pushrod til siderorservo). Jeg har dog vurdert å montere dette igjen og sette en heli paddler eller noe på det slik at jeg får en eller annen form for ror. Det er _ikke_ enkelt å svinge flyet på vannet når det er litt strøm i elva.

    Jeg vil også påstå at med flottører er flyet litt nervøst og ikke akkurat noe jeg vil anse som det beste nybegynnerflyet i verden, men for all del.. det flyr. Flottørene presses også bare ned i et spor i bakerste feste noe som selvsagt ikke holder i lengen. Her har vi dyttet nedi litt lim siden vi ikke skal ha på hjul samt at det ga etter etter en litt hard landing

    Hvorfor flyet er så nervøst er jeg litt usikker på, men motoren er etter min mening litt i svakeste laget. Det hjelper heller ikke at det er et lett fly og aerodynamikken ikke er optimal med flottører. Har du ikke relativt mye motor i svingene tipp-staller(?) det fort!

    Men missforstå meg rett.. det flyr uten problemer for en intermediate pilot som jeg vil påstå at jeg er og det er ikke så veldig stort problem hverken å ta av eller lande.. landingene sliter jeg litt med å få fine siden det er lett og stiger fort dersom det kommer et lite vindpust.. sliter også litt med batteripakka som følger med siden det bare er så vidt jeg klarer å få lurt det inn i brønnen sin.. noe som medfører at det er klin umulig å få ut på en fornuftig måte. Har ikke sett så mye på det, men litt jobbing med skalpellen så blir det sikkert litt bedre plass.

    Du får det du betaler for
    Last edited by Illusion; 06-09-10, 21:07.

    Comment


    • #3
      Hei og takk for svar!

      Har sett noen videoer av dette flyet på nettet hvor det virker litt ustabilt med flottører. Har nå også sett på Cessna Skylane 182 som de selger på throttlestore: 404 Not Found
      Noen som har erfaring med dette flyet, eller vet hvordan det flyr kontra Hover One. Siden vingespennet er større så regner jeg med at det kanskje er mer stabilt?

      Comment


      • #4
        Hva med Mentor fra Multiplex. Der vet man jo at man får kvalitet. Det er jo bare å sette på ski eller flottører dersom man vil.

        Eller Easy Cub fra samme produsent. Litt mindre enn Mentoren.
        Last edited by orjanp; 06-09-10, 22:43.
        Ørjan Pettersen
        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

        Comment


        • #5
          Er det snø du skal fly på, og ikke vann, så hadde jeg satset på en vanlig hjul-modell og satt ski på.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            Takker for tips!

            Har sett noen videoer av både Hover One og andre modeller med flottører som ble brukt på snø.

            Fungerer ski bedre enn flottører på snø?

            Comment


            • #7
              Sjekk ut den nye Fun Cub'en fra Multiplex, . Med de hjulene er det ikke sikkert du trenger flottører i det hele tatt. Og du får flottør sett til den uansett. Ellers har du jo E-Starteren fra GWS som er i samme størrelse som Hover One, den flyr helt fint med flottører.

              TILLEGG: Hobbycity fikk idag inn Coota'en til Art-Tech som MFN har testet. Det er jo en flybåt, men det følger med understell.
              Last edited by Kyrre; 07-09-10, 17:49.

              Comment


              • #8
                Originally posted by FlyingTeamAkkarbelling View Post
                Hei og takk for svar!

                Har sett noen videoer av dette flyet på nettet hvor det virker litt ustabilt med flottører. Har nå også sett på Cessna Skylane 182 som de selger på throttlestore: 404 Not Found
                Noen som har erfaring med dette flyet, eller vet hvordan det flyr kontra Hover One. Siden vingespennet er større så regner jeg med at det kanskje er mer stabilt?
                Jeg vil anbefale deg å gå for den Cessna'en fra throttlestore! Jeg har selv en slik cessna i fuelmodell og jeg er eksepsjonelt fornøyd med både flyegenskaper og hvor enkelt det er å montere. Den er meget lett og lettflydd. Har hørt at den ikke er lettflydd med flottører, så kjøp heller hjul versjon og sett på ski http://www.throttlestore.com/fly_til...l.aspx?lang=NO Lykke til
                Jon-Brage Hoel Andorsen
                -------------------------------------------------------------------------
                Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                Alt flyr bare du har nok motor!

                Comment


                • #9
                  Forsterk neselegg!

                  Hvis du kjøper den cessnaen så husk å forsterke neseleggsinnfestning hvis du skal bruke den på ujevnt underlag!:P
                  Jon-Brage Hoel Andorsen
                  -------------------------------------------------------------------------
                  Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                  Alt flyr bare du har nok motor!

                  Comment


                  • #10
                    Litt info

                    Vi har vært utsolgt en stund på modeller fra "Hover One" fabrikken.

                    Av den bisarre grunn at emailkontoen deres har vært hakket i lengre tid uten at de selv var klar over det.
                    Dvs at kundene deres har fått tilbakemelding fra en ukjennt "hakker", som selvsagt utgav seg for å være fabrikken, om å betale til en falsk bankkonto.

                    Vi lukta heldigvis lunta, og stolte ikke hverken på email eller telefon, før vi hadde avlagt fabrikken et fysisk besøk.
                    Der fikk vi bekreftet våre mistanker.

                    Nå er imidlertid alt på stell igjen, og de holder på og produserer vår ordre, som vi venter inn med flyfrakt om ikke så lenge.

                    Det er mulig at akkurat Hover One blir byttet ut med en annen tilsvarende flottørmodell.
                    Det blir tatt stilling til innen få dager.

                    TS Teamet

                    Comment

                    Working...
                    X