Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikrokopter ME 2.0 Okto Byggetråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ingen tydelige forbedringer

    Nye tweaks

    Click image for larger version

Name:	100_0930.jpg
Views:	1
Size:	94.0 KB
ID:	577668

    Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	72.6 KB
ID:	577669 Click image for larger version

Name:	100_0925.jpg
Views:	1
Size:	91.0 KB
ID:	577670

    Comment


    • #62
      Lenge siden sist!

      Hei!

      Det har vært stille en stund her. Jeg fikk aldri testet ut den siste tweaken med balsaplata og alpha gel ettersom jeg fikk en kjøper på canon kameraet. Jeg prøvde i midlertid ut tweaken med ett gopro kamera istedet - på montert i det medfølgende vanntette kamerahuset. IKKE noe bra resultat.

      Uansett... Jeg har valgt å gjøre noen viktige tiltak som jeg tror kommer til å gi mye bedre resultater. Det blir litt utskiftning av utstyr......

      Bestilt:

      Click image for larger version

Name:	2217.jpg
Views:	1
Size:	19.0 KB
ID:	578534 Pulso 2217/20 840kv motor


      Click image for larger version

Name:	528622_large.jpg
Views:	1
Size:	25.0 KB
ID:	578535 Graupner 10x5 electric propeller



      -Videre plan-

      Må bestille:



      Click image for larger version

Name:	sony-slt-a3318-55mm(149779)-1.jpg
Views:	1
Size:	153.4 KB
ID:	578536 Sony Alpha a33 kamera



      Med skikkelige motorer(turnigy motorer er junk!) , høyere pitch propeller, og med sonys bildestabilisering vil dette forhåpentligvis gi bra resulter

      Jeg anbefaler også folk å lese denne tråden, enten det trengs eller ikke. Man bør laste ned noen av klippene - Uansett, interesant lektyre.
      Google Oversetter
      Last edited by robin4; 30-04-11, 21:53.

      Comment


      • #63
        Postmannen har vært snill idag!

        Hei!

        Idag har jeg fått hentet et par pakker hos posten.

        Propeller med 8mm->5mm adapter - De ser flotte ut!

        Click image for larger version

Name:	100_0975.jpg
Views:	1
Size:	165.6 KB
ID:	578784

        Jeg fikk også motorene idag.

        Click image for larger version

Name:	100_0977.jpg
Views:	1
Size:	141.7 KB
ID:	578783

        Disse virker være mye "tightere" enn turnigy motorene, og de ser veldig forseg gjort.

        De er også litt lavere enn turnigy motorene

        Click image for larger version

Name:	100_0978.jpg
Views:	1
Size:	72.4 KB
ID:	578782

        Comment


        • #64
          Hold oss oppdatert!! Er spent på de propellene! Hvor bestilte du forresten motorer og propeller?

          Comment


          • #65
            Link til graupner propellene - husk å kjøp 8-x mm adapter

            Graupner Elektro propellers - electricwingman

            Link til motorene

            Pulso X2217/20 840KV Brushless Motor


            Jeg bestilte Sony Alpha a33 idag, så venter dette iløpet av kort tid

            Comment


            • #66
              Da var motorene på plass

              Jeg unnlot å bruke 3,5 mm bananaplugs denne gangen, ettersom jeg var tom for femaleplugger. Jeg håper bare jeg har koblet riktig nå

              Click image for larger version

Name:	100_0980.jpg
Views:	1
Size:	149.6 KB
ID:	578896 Click image for larger version

Name:	100_0979.jpg
Views:	1
Size:	172.0 KB
ID:	578897




              Her kan dere også se forskjellen mellom turnigy 2217/20 og pulso 2217/20 motorene


              Click image for larger version

Name:	100_0981.jpg
Views:	1
Size:	88.2 KB
ID:	578894 Click image for larger version

Name:	100_0982.jpg
Views:	1
Size:	51.4 KB
ID:	578895

              Comment


              • #67
                Propellene på plass!

                Her er det ferdige resultatet etter at propellene ble påmontert


                Click image for larger version

Name:	100_0988.jpg
Views:	2
Size:	191.0 KB
ID:	578928 Click image for larger version

Name:	100_0986.jpg
Views:	1
Size:	194.1 KB
ID:	578927


                Dette gikk ikke problemfritt vel å merke. For det første hadde jeg koblet motor 2 og 7 feil til regulatorene, slik at de roterte feil vei. Dette ble kjapt løst ved å kutte to av ledningene mellom regulator og motor, og bytte om. Istedet for å lodde ledningene direkte til hverandre, så brukte heller bananaplugs denne gangen ettersom jeg synest det er faktisk enklere å lodde.

                Det andre problemet som oppstod, var at 8-5mm adapterene var rett og slett litt for lange, at man fikk en "utstikker" på den ene siden av propellen. For å rette opp i dette, tok jeg i bruk baufil(det eneste jeg hadde for øyeblikket - slipemaskin/sandpapir kan nok være det greieste å bruke) og kuttet disse ned FØR jeg presset de inn i center av propellen.


                En liten ting som er viktig å ta med, er at jeg har brukt Loctite(den man pensler på) på skruer som holder motorer fast til ramme, skruene til propadapterene, og mutteren som holder propellen på plass.
                Last edited by robin4; 15-05-11, 12:55.

                Comment


                • #68
                  Det der ser jo riktig bra ut. Flyr det like bra som det ser ut?

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by Trulsen View Post
                    Det der ser jo riktig bra ut. Flyr det like bra som det ser ut?
                    Jeg har desverre ikke hatt sjans til å fly doningen med det nye oppsettet grunnet regnværet her. Jeg kommer med tilbakemelding så fort første flytur er tilbakelagt.

                    Noe jeg er nesten 100% sikker på, er at den kommer til å fly bedre nå enn med turnigy motorene.

                    Jeg henter forresten Sony Alpha a33 kameraet i morgen, forutsatt at Elkjøp holder det de lover

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by robin4 View Post
                      ............forutsatt at Elkjøp holder det de lover

                      Da får du det nok ikke i morgen, for Elkjøp holder aldri eller sjelden det de lover

                      Comment


                      • #71
                        "Maiden" flight

                        Resultatet:




                        Gjør oppmerksom at første del av setup2, så trimmer jeg inn oktoen - derfor endel bråe bevegelser

                        Tatt i betraktning at det blåste som fytti grisen, ble resultatet ganske så bra
                        Last edited by robin4; 16-05-11, 13:52.

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by Trulsen View Post
                          Da får du det nok ikke i morgen, for Elkjøp holder aldri eller sjelden det de lover
                          Jaggu hadde du ikke rett gitt! Kameraet var ikke ankommet butikken. "Neste varelevering er ikke før Torsdag, ha en fin dag videre....."

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by robin4 View Post
                            Jaggu hadde du ikke rett gitt! Kameraet var ikke ankommet butikken. "Neste varelevering er ikke før Torsdag, ha en fin dag videre....."

                            Tell me about it! Jeg hater elkjøp....

                            Comment


                            • #74
                              Kamera på plass

                              Kameraet dukket ikke opp hos Elkjøp grunnet leveringsproblem fra leverandør, ingen elkjøp i vestfold hadde det iflg selger som sjekket opp på pcen. Derfor så jeg meg nødt til å kansellere kjøpet og ty til en annen butikk, med annet navn, men i samme kjede. - Disse hadde det inne på butikklager. Jeg fikk altså kameraet på dagen.

                              Kamera er nå på plass, men jeg har ikke hatt mulighet til å teste det i flight pga den kraftige vinden vi har her om dagen. Vil komme med en oppdatering så fort jeg får gjennomført en flight.

                              En liten ting jeg vil også opplyse om, er at kameraet støtter SD minnebrikker. Det irriterende er forøvrig at man MÅ ha Memory Stick minnebrikke for å få full HD oppløsning på video! Meget utspekulert fra leverandørens side vil jeg si...

                              Her er noen bilder jeg tok av kopteret idag.

                              Click image for larger version

Name:	100_1006.jpg
Views:	2
Size:	138.7 KB
ID:	579065 Click image for larger version

Name:	100_1009.jpg
Views:	1
Size:	156.7 KB
ID:	579066

                              Click image for larger version

Name:	100_1008.jpg
Views:	1
Size:	117.1 KB
ID:	579067Click image for larger version

Name:	100_1007.jpg
Views:	1
Size:	118.6 KB
ID:	579068

                              Comment


                              • #75
                                Er dette kameraet spesielt godt egnet til denne bruken? I forhold til f.eks. Canon EOS 550 til samme pris..?

                                Comment

                                Working...
                                X