Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMHW Ultimate 1.85m / 2.15m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Grattis m maiden Alf, den ble dritfin Real men fly biplanes
    Trond Winger, søndagsflyger

    EG MX2 106"
    Ultimate 71"/DLE55
    GB Yak55 2.2M/DLE55

    Comment


    • Gratulerer begge to
      Det er litt annen fiiling når det har kommet ut av en flishaug og mange timers arbeid. Blir ikke helt det samme med maiden på en ARF.
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • Joda,

        fint lite med nett ja i huset - nå bor jeg skikkelig på landet ja! hehe.. Men jammen var det godt å komme ut av Oslo også.
        Jo, om ikke annet har jeg fått sendt over noen bilder i litt bedre oppløsning av modellen - filmsnuttene jeg har må jeg klippe sammen til noe vetugt, så de får jeg ta litt senere når jeg har fått kommet meg i orden etterhvert..

        Pow!

        Click image for larger version

Name:	DSC_0778.jpg
Views:	1
Size:	87.2 KB
ID:	580642Click image for larger version

Name:	DSC_0802.jpg
Views:	1
Size:	147.9 KB
ID:	580643Click image for larger version

Name:	DSC_0810.jpg
Views:	1
Size:	83.5 KB
ID:	580644Click image for larger version

Name:	DSC_0816.jpg
Views:	1
Size:	81.8 KB
ID:	580645Click image for larger version

Name:	DSC_0819.jpg
Views:	1
Size:	79.6 KB
ID:	580646Click image for larger version

Name:	DSC_0832.jpg
Views:	1
Size:	40.3 KB
ID:	580647
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Ble fin denne.

          Tar en om en måned jeg Alf?...........................ok utpå vinteren da?

          Comment


          • Haha ja, ikke noe problem..
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • Ok. Mulig jeg har blitt syk i hodet, og noen må slå meg i bakhodet med en stekepanne men.. Jeg har faktisk litt lyst til å bygge en slik ila.vinteren til meg selv! Nå vet jeg jo hvordan den bygges, og litt enklere å ha motivasjonen oppe siden den evnt. blir til meg selv. Hmm.. Spesiellt når jeg ser de bildene fra maiden i sommer, hehe..

              Har kikket litt på andre byggesett også, Aerotech / Carden men de blir jo hellsikkes dyre å importere..? Så liker jeg ikke isopor-vinger. Usj.

              Noen som evnt. har noen tips til gode 3D/acro kit å bygge? Hmm..

              Extra/Edge/Yak eller Ultimate. Tror Yak/Edge er høyest på lista mi, om det skulle blitt noe.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Bestilte den store 50% Pitts Challengeren 2.68m fra EMHW igår. Den er beskrevet her: (MFN) ModellflyNytt.no

                Kanskje det hadde vært noe for vinteren?
                Med vennlig hilsen
                Johannes Gjessing GMFK
                || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                Comment


                • Bestillte du rett fra EMHW eller fra Eureka? Det er jo så pokkers pris på disse, det som er kjipt med disse - samt mye ekstra jall som ikke følger med - er nok litt bortskjemt med ARF kit riktignok.

                  Hva kom settet på?
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • Originally posted by alflovvold View Post
                    Bestillte du rett fra EMHW eller fra Eureka? Det er jo så pokkers pris på disse, det som er kjipt med disse - samt mye ekstra jall som ikke følger med - er nok litt bortskjemt med ARF kit riktignok.

                    Hva kom settet på?

                    Foreløpig har vi kommet fram til kr 16.000,- levert Oslo.
                    Så får vi se om eurokursen synker fram til levering om 8 uker.
                    Gjør den det blir det tilsvarende billigere.

                    Dette er jo ikke noe ARF, som du sier, men det meste av det du trenger utenom lim, betrekning og sikkert noe glassfiberduk og epoxy følger med.


                    Kjell Aanvik
                    remotepilots.no

                    Comment


                    • Det var faktisk litt bedre enn det jeg trodde, ser 2.85m Ultimaten ligger på 20k - trodde det var verre med denne.

                      Hmm.. hvordan flyr disse her egentlig 3D tro? Fantastisk fine modeller riktignok. Høy showfactor i min bok.

                      Edit - ser ut som de vingestøttene kommer ferdig støpt? Hadde vært et pluss i boka mi, av en eller annen grunn hadde jeg helt sperre med å bygge disse til den lille 1.85m
                      Last edited by alflovvold; 06-12-11, 13:44.
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • De er støpt i karbon og må pusses til vingeprofil og spissing. Det skal visst være litt mas, men du slipper å lage de selv. Sett deg i ro og mak med hele byggetråden ikveld, så sender du mail til Kjell og så spleiser vi på frakta fra Tyskland
                        Med vennlig hilsen
                        Johannes Gjessing GMFK
                        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                        Comment


                        • kan du ikke bare gjøre den 53% jeg har her ferdig alf. jeg får den ikke inn på hobbyrommet. og får ikke lov å bygge i stua kjøkkenet av dama...
                          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                          carl goldberg ultimate
                          DJI S900
                          piper pawnie el kjærre


                          Futaba 14SG
                          diverse epp tjafs
                          Per-Egil Furuseth

                          Comment


                          • Jeg har allerede bygd èn til Stian, klarer ikke å bygge èn til til noen andre enn meg selv.
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Faen, hva slags dame har du da som ikke får lov å drive på kjøkkenet/stua??

                              Click image for larger version

Name:	DSC06244.JPG
Views:	2
Size:	259.6 KB
ID:	583523

                              Comment


                              • Originally posted by alflovvold View Post
                                Jeg har allerede bygd èn til Stian, klarer ikke å bygge èn til til noen andre enn meg selv.
                                Er ikke mye igjen på denne da.. trekking litt pussing og tilpassning av elektronikk..

                                til anders.. litt med min egen else også. kan ikke se på epoxy eller ca tuben engang. nå har jeg til og med begynt å reagere på noe så nydelig som balsastøv...
                                syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                                carl goldberg ultimate
                                DJI S900
                                piper pawnie el kjærre


                                Futaba 14SG
                                diverse epp tjafs
                                Per-Egil Furuseth

                                Comment

                                Working...
                                X