Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMHW Ultimate 1.85m / 2.15m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Se her ja byggmester Bob Følger med denne tråden!
    All you need is love

    Comment


    • #17
      Originally posted by Ruduz View Post
      Se her ja byggmester Bob Følger med denne tråden!
      Jada, godt igang nå! Da ble det bygging som jeg nevnte i mail til deg tidligere gitt..
      Ser ut som det blir en frikveld idag dog, men satser på å få gjort litt mer i løpet av uka.. hersens deadline på jobben nå, blir nok en travel uke..

      Alf
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #18
        Originally posted by joo View Post
        Ja, første uka er verst...
        Bra du fikk en oversettelse! Ikke alle tyske ord er helt selvforklarende.
        Har en Bellanca liggende. Blant andre ymse kit. Tror det går fort bare man får somla den på byggebordet. Og når den får prioritet...
        Av nysgjerrighet - hvilken størrelse er det på Bellancaen din? Ser EMHW har endel å velge i der..
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #19
          Blir fett dette ja. Gleder meg til å se hvordan looken blir Deadline på jobben og deadline på modellflyfronten kan høres ut som schtrezz =) Men det går nok bra!
          All you need is love

          Comment


          • #20
            Originally posted by alflovvold View Post
            Av nysgjerrighet - hvilken størrelse er det på Bellancaen din?
            Er XL`en. Tror den er 3 meter og kanskje noen cm til. Faktisk har jeg fått engelsk manual til den, husker bare ikke hvor den kom fra. Kanskje via et annet forum? Motor ligger også og venter, (ZDZ Super J, 85) sammen med alle servoene og cannister og lekker slepekobling. Er fæl til å handle, men så er det denne køen ting skal inn i, og alle omprioriteringene. Noen skulle låst inn det meste og bare levert ut et prosjekt av gangen og ikke levert ut neste før sakene var balanserte og flyklare!

            Ja, vet der kan være ting som "slår seg" i prosessen fra man åpner eska. Husk å sjekke at ting holder seg rett fram til alle delene er på plass og limet har tørka.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #21
              Nå ble det ikke noe byggetid igår kveld, dog jeg fikk både motor og servoer i hus.

              Dog, nå kan jeg jo nevne at jeg bygger den minste for en annen kar her på forumet, mens storebroren skal jeg bygge til meg selv.
              Derav er det han som har valgt en litt annerledes motorløsning, blir spennendes å se hvor bra det vil funke.

              RCGF Twin50cc m.doble KS cannistere i hjemmelaget oppheng. Motorens vekt er oppgitt til 1450g uten tenning/eksos - som er ca. 150g mer enn DLE55. Ikke så verst egentlig.. Dog med doble KS cannistere på ca.190g hver, pluss bend/klemmer mm. så er nok denne løsningen endel tyngre enn den vanlige DA50/DLE55 løsningen med èn cannister.

              Vil tippe et sted mellom 300-400g tyngre når alt er på plass - så det blir spennendes å se hvor godt dette funker. Ikke kjentskap til motoren selv, samt det jeg har klart å google frem sier fint lite.

              RCGF 50CC Twin Boxermotor CNC med CM6 plugg

              Dog pluss blir betydelig mindre vibrasjoner, samt tøffere lyd - hovedsakelig. Den blir nok ikke like rakett ut av hover som med DA/DLE, men nå vet jeg ikke hvor hardt den skal herjes med heller. Men det bør i alle fall være nok pulver til å henge greit..

              Ikveld skal jeg prøve å få ferdig sideror/stab, og få begynt å dekke igjen toppen av kroppen.. Det ferdig tilpassede cannisteropphenget må modifiseres litt, dog siden disse ikke har ankommet Norge enda åpner jeg nok bare opp et par vegger, slik at jeg fester på ferdig tillpassede plater litt senere i bygget.. Litt enklere å komme til på dette stadiet nå!

              Alf
              Click image for larger version

Name:	IMG_0182.jpg
Views:	1
Size:	106.0 KB
ID:	571379Click image for larger version

Name:	IMG_0179.jpg
Views:	1
Size:	87.0 KB
ID:	571380
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #22
                Da har jeg fått gjort litt mer! Ble bare tid til en times tid i kjelleren idag, tok til fornuften å dro til Ekeberg en times tid før sola gikk ned; viktig å ikke bare bli sittendes kun med limet! Tok med min PA Ultimate AMR, som har rundet omtrent 100turer nå. Fortsatt en knallfin maskin, med power i bøtter å spann..

                Uansett, gjort ferdig sideror nå; dvs. utenom pussing - som jeg lurer litt på hvordan man gjør? Bruker man pussekloss her, eller noe annet triks? Litt bekymret for at det ikke blir helt beint.. Fikk tips av en kar at Modellers selger lange pusseklosser med profil, men finner ikke noe slikt på siden deres.. Noen tips her? Nå har jeg riktignok ikke sjekket manualen for info.ang dette, men tipper jeg rett står det fint lite om dette..

                Edit: Nå fikk jeg tips om denne: 404 Not Found
                Ikke dumt.. Denne var også grei: 404 Not Found
                Noen som har testet disse?

                Ellers har jeg begynt å montere toppen bak, det begynner jammen meg å se ut som et fly! Bilder viser testmontering av cowling for å få litt følelse av størrelsen..

                Som dere ser har jeg ikke mye plass å gå på, her er det meste av plass utnyttet hehe..

                Alf
                Click image for larger version

Name:	IMG_0189.jpg
Views:	1
Size:	106.2 KB
ID:	571397Click image for larger version

Name:	IMG_0188.jpg
Views:	1
Size:	103.0 KB
ID:	571398Click image for larger version

Name:	IMG_0187.jpg
Views:	1
Size:	116.4 KB
ID:	571399
                Attached Files
                Last edited by alflovvold; 22-09-10, 00:04.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #23
                  Da var i alle fall Permagrit pusseklosser " Perma-Grit Tools " anskaffet, både en liten samt stor med buet profil. Rakk bare å pusse ned sideroret igår kveld, og disse funket veldig fint til dette - disse har jeg nok i noen år!

                  Forhåpentligvis får jeg satt av noen flere timer nå til helgen for å bygge ferdig kroppen, har deadline på en reklamefilm som skal leveres imorgen, så litt lite fritid til bygging i disse dager.

                  Oppdatering følger så snart jeg har litt tid til bygging igjen..

                  Alf
                  Last edited by alflovvold; 23-09-10, 14:48.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #24
                    fint fly. men kommer ikke inn på siden får å se priser osv.. hmmm remotepilots.no
                    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                    carl goldberg ultimate
                    DJI S900
                    piper pawnie el kjærre


                    Futaba 14SG
                    diverse epp tjafs
                    Per-Egil Furuseth

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by GTI20 View Post
                      fint fly. men kommer ikke inn på siden får å se priser osv.. hmmm remotepilots.no
                      Domeneshop som hoster nettsidene hadde problemer med strømtilførselen tidligere i dag:
                      Driftsmeldinger

                      Er oppe igjen nå, som det står..

                      Kjell Aanvik
                      remotepilots.no

                      Comment


                      • #26
                        Alf; hvor handla du Permagrit. Har en del lange klosser, men må lime på div sandpapir med dobbeltsidig tape. Ser for meg at Permagritene vil holde evig så lenge man ikke pusser på feil materialer...

                        PS; bra progresjon på bygginga!
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #27
                          står i posten hans lengre ned

                          Edit: Nå fikk jeg tips om denne: 404 Not Found
                          Ikke dumt.. Denne var også grei: 404 Not Found
                          Noen som har testet disse?
                          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                          carl goldberg ultimate
                          DJI S900
                          piper pawnie el kjærre


                          Futaba 14SG
                          diverse epp tjafs
                          Per-Egil Furuseth

                          Comment


                          • #28
                            Fikk sneket meg til en liten time i kjelleren ikveld, stort sett bare gått over liming og montering så langt;
                            samt lagt inn et par forsterkninger her og der. Pusset sideroret med Permagrit, funket overraskende bra å få fint! Anbefales herved.

                            Brukte først den grove siden på den minste klossen til å få inn riktig form, så jevnet det ut med den fine siden.

                            Sideroret er nå endelig limt, og resten av bjelkene på toppsiden bak er festet.. Brukte god tid på å passe på at vinkelen ble riktig her, måtte også tilpasse litt av baksiden på kroppen slik at alt kunne klemmes thight sammen!

                            Har også målt opp ferdig til å kutte av deler av firewall, samt cannister oppheng inne i kroppen - da den originalt kommer tilpasset kun for èn 60mm cannister, dog denne skal ha to 55mm cannistere.

                            Uansett, satser på å få klemt inn en lengre byggeseanse en av dagene til helgen så jeg rekker å komme inn i en god rytme!

                            Alf
                            Click image for larger version

Name:	IMG_0194.jpg
Views:	1
Size:	97.3 KB
ID:	571414Click image for larger version

Name:	IMG_0192.jpg
Views:	1
Size:	119.3 KB
ID:	571415
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #29
                              Da ble det noen timer i kjelleren ikveld!

                              Stabben med ror er ferdig limt, gjenstår pussing og hengsling mm.
                              Begge sidene er ferdigstillt, tok litt tid men godt å få alle 4biter ferdig..

                              Åpnet firewall samt den ene veggen inne i kroppen for 2stk 55mm cannistere, her vil det bli lagd til et par oppheng som festes på plass etter at disse er ferdig tilpassede mot cannister løsning. Har også lagt inn noen trekantlister i front for å forsterke dette litt..

                              Den bærende konstruksjonen i front er stort sett ferdig, samt har begynt å måle opp for installasjon av "kabaner" på godt norsk.

                              Har sheetet den ene siden bak, samt grovklippet ut canopyen og endel annet småplukk - det begynner jo å ligne et fly!

                              Noen som har noen tips på hvordan hengslene skal slottes inn i ror? Har i utgangspunktet tenkt å frese ut disse med en tynn kutteskive - dog da vil det jo bli endel luft på sidene for å få det dypt nok.. Har også noen "slotteverktøy" fra Dubro liggendes, men disse frykter jeg vil sprekke opp treverket.. Tips tas imot!

                              Alf
                              Click image for larger version

Name:	IMG_0209.jpg
Views:	1
Size:	127.7 KB
ID:	571460Click image for larger version

Name:	IMG_0207.jpg
Views:	1
Size:	112.5 KB
ID:	571461Click image for larger version

Name:	IMG_0206.jpg
Views:	1
Size:	98.6 KB
ID:	571462Click image for larger version

Name:	IMG_0202.jpg
Views:	1
Size:	90.9 KB
ID:	571464
                              Attached Files
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • #30
                                Har bare god erfaring med slot-verktøy. Viktig at du har den hendige "kroken" for å dra ut materiale fra sloten. Er det veldig hardt får du ta det i flere steg.
                                En stor fordel å få lage hengsleslotene før trekking, men gjerne før pussing av forkant på rorene også... Lettere å bruke sentreringsverktøyet da.
                                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                                Comment

                                Working...
                                X