Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMHW Ultimate 1.85m / 2.15m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ja vi hadde det fint. Du var savnet selv om jeg ikke er sikker på hvem du er

    Comment


    • #62
      Endelig fikk jeg rota meg til å få opp ordentlig arbeidslys - ble solstudio med 2x36w lysrør i taket i forhold de smådunkle spottene jeg brukte tidligere.

      At herligheten kostet 199,- på Clahs + rør er jo veldig fint som prøver å spare så mye penger som mulig nedpå det lille budsjett-hobbyrommet mitt. La også opp litt flere kontakter på veggen i samme sleng, veldig kjekt..

      Ellers har det stått litt stille da jeg venter på noe småtterier som trekantlister, pushrods, ball links mm. skal dumpe ned i postkassen min - men begynner jo å se lyset nå, kroppen begynner å nærme seg ferdigstilling.



      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Last edited by alflovvold; 27-10-10, 10:31.
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #63
        Venter fortsatt på litt småtterier, samt denne helgen må jeg få gjort litt i huset!

        Neste ting på lista
        - ferdigstilling motorbox m. glassf.duk
        - servo oppheng til throttle
        - tank oppheng
        - sheete høyre side av fronten

        Når dette er gjort begynner det å nærme seg vinger - som jeg gleder meg til!

        Anyway, siden det i disse dager kommer ut en film ved " Trolljegeren " og vi tilfeldigvis har gjort det største trollet, linker jeg skamløst til en artikkel vi fikk ut idag - for de av dere som måtte være intr. i film/vfx!

        Kom dere på kino!

        3D & Animation online courses for creative professionals | Domestika


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #64
          Dette ser strøkent ut. Ting i huset som må gjøres kan vente

          Du må nesten forklare at "dere har gjort det største trollet". Er det dere som har laget det slik vi får se det på skjermen? Har sett traileren til filmen, må si at det er den første norske filmen jeg har har hatt lyst å se, på lang tid. Endelig noe m litt "Hollywoodsk" over seg. Hvertfall når det gjelder underholdningsfaktor
          Trond Winger, søndagsflyger

          EG MX2 106"
          Ultimate 71"/DLE55
          GB Yak55 2.2M/DLE55

          Comment


          • #65
            Hehe nja, får trå til litt!

            Stemmer det, vi som har laget det!
            Var på førpremieren sist Mandag, ble faktisk overrasket over hvor bra den ble til slutt - når alt kom på plass.

            Så anbefales!


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #66
              Gromme greier, sånn ser trolla ut på Hadeland også
              Trond Winger, søndagsflyger

              EG MX2 106"
              Ultimate 71"/DLE55
              GB Yak55 2.2M/DLE55

              Comment


              • #67
                Kveldens lille runde på lekerommet

                - servo oppheng til throttle er ferdig
                - cannisteroppheng er påbegynt

                ..meeen så fant drillen med sånn rund kuttedings m. grove tenner at den ville inn i fingeren min isteden. Litt dypere enn en vanlig flenge, så da ble det en sjekk hos legevakta etter streng beskjed fra kjærringa!

                Sist gang noe lignende skjedde mistet jeg nemlig førligheten i fingeren, og den kom aldri tilbake gitt..

                Så, kveldens blodsølbilde! Tjoho

                Edit: kanskje det er like greit å ikke legge det ut.


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #68
                  Det skal i alle fall ikke stå på innsatsen! Dette MÅ jo bli bra)

                  Sent from my Galaxy S GT-I9000 using Tapatalk
                  All you need is love

                  Comment


                  • #69
                    Hehe

                    Må få satt av en hel dag snart, tar fryktelig lang tid å få gjort noe når det bare blir en liten stund nå og da - innimellom alt annet.

                    Uansett, her er et par bilder av cannisteroppheng + throttleservo festet.

                    Ble litt for mye luft rundt cannister, så håper at den ekstra slangestumpen i toppen vil holde det under nok press til å slippe unna vibrasjon..




                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • #70
                      Det er jo så ryddig, så pent. Det er det som er fint med å ta seg god tid

                      Når det gjelder slangen du har rundt canister, håper jeg bare at den ikke smelter. Jeg hadde samme løsning på Yaken min og det holdt en stund til det pluttselig ikke var noe særlig slange igjen. Vet ikke om det er fuel eller bensinslange du bruker, men det jeg hadde tror jeg var slange for bensin. Jeg erstattet dette med blå slange som brukes i turbo etc på bil.
                      Men det kan jo hende dette går bra for deg da. For min canister satt veeeldig stramt..

                      Sent from my Galaxy S GT-I9000 using Tapatalk
                      All you need is love

                      Comment


                      • #71
                        Siliconeslange er fint å bruke(vanlig fuelslange)

                        Comment


                        • #72
                          Den gule tygonslangen kommer til å smelte, så du bør skifte den ut med en gang. Bruk silikon slanger, som er brukt på glow motorer, de tåler masse varme Flyet ser utrolig bra ut, så jeg kjenner jeg må få trekt ferdig H9'n denne uka. Kun 3 vinger igjen nå
                          Knut Erik
                          But it flies, so who cares??
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.skalamodellflyklubb.no
                          www.teamflyingcircus.com

                          Comment


                          • #73
                            Takker så mye for tips!

                            Perkele, jeg trodde denne holdt like bra stand som type glow-silikonslangene jeg har brukt tidligere!
                            Jeg som limte pata på plass før jeg tok kvelden igår.. ahhhhhh!!

                            Men, jeg får vel alltids lirket det til.. Typisk!

                            Men takk for råd - igjen!

                            Jeg gleder meg " faktisk " til å få trekt kroppen, ikke såååå langt unna.. hadde jeg fått brukt en god helg nå så er jeg i mål med den vil jeg tro..
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #74
                              Hehe typisk... Er det nesten ikke alltid slik da? Men da vet vi at silikonslange er tingen. Mye enklere det enn dyr spesialslange fra mekko ekko nomen

                              Sent from my Galaxy S using Tapatalk
                              All you need is love

                              Comment


                              • #75
                                Ja, ikkesant?

                                Det som eeegentlig er best, er elektro. Spør du meg. Men bensin har sin sjarm.
                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X