Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMHW Ultimate 1.85m / 2.15m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Nei, vær så snill................
    Elektro i stormodeller har ingen ting med fly og gjøre

    Trist å se en stormodell som ikke har lyd

    Comment


    • #77
      Ja, jeg er faktisk litt enig der.

      Litt bortskjemt med små, enkle elektromodeller så lett å banne litt når man gjør feil..
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #78
        Jeg synes personlig det er imponerende med store elektromodeller, det skal sies. Men en stor modell skal ha en deilig brummende lyd som får håret til å reise seg der bak... Tror jeg er litt maskulin sånn sett
        All you need is love

        Comment


        • #79
          Ja, jeg er litt enig der altså..
          Ting i den størrelsen skal bråke litt!

          Dog veldig fan av mindre elektromodeller hvis man bare skal ut å fly og herje uten allverdens planlegging og styr - men alt til sitt.

          Er litt klar for den EF Extraen som Affa driver å flyr med el., da den ser ut til å fylle ut gapet mellom mine små elektro maskiner til "store" 50cc

          Ikke minst GB sin yak55 1.8m med det knallfine, rene rødt/hvit/blått skjemaet..

          Men hvem prøver jeg å lure? Jeg har jo knapt tid til å bygge denne..

          Men våren blir bra.. våren.. jaaada

          Da skal denne, storebroren og muuuligens verstingbroren bråke. Mye.

          Og jo, fingeren min er dobbelt så stor med åpent væskende flenge idag - det kan da umulig være bra? Frem med doktorskrinet igjen..


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #80
            Bare for å ha sagt det så har jeg noe el jeg også. 2stk 3dhs fly

            Var en liten fleip jeg kom med, men syns vel 2.2m og opp skal være ''gassers'' Men for all del............ alle er forskjellige

            Comment


            • #81
              har du blitt sentemental på dine gamle dager anders
              Rune Borgersen

              Comment


              • #82
                Jammen fikk jeg "fri" idag, så da har det skjedd litt igjen!

                Først og fremst ble EPP Sbachen endelig flyklar med ny Flightpower 10amp regulator fra rcpro, da den medfølgende fra autopartner ikke virket som den skulle. Skulle nok ha testet denne tidligere, er nok litt sent å klage på denne 4mnd. etter kjøpet!

                Jammen fløy den bra! Hadde helt glemt hvor morro og befriende en liten EPP maskin er å leke seg med. Inverted harrier i 8tall og torquerolling begynner å sitte bra nå, dog spørs hvor tøff jeg er med dette når man flyr rundt med en 100cc i snuta etterhvert.. Ble en 20turer uten skader i fint, men kaldt vær



                Uansett, følgende er gjort - kanskje ikke såååå spennendes, men prøver å holde liv i byggebloggen

                - motorboks ferdig pusset ned med avrundede kanter, slik at duken slipper knekker
                - forsterket med trekantlister
                - glassfiberduk lagt på
                - tank m. filtklunk ferdig tilpasset
                - tankoppheng ferdigstillt
                - litt mer sheeting gjort

                Et par kvelder til så er nok mye gjort på kroppen!





                Sent from my iPhone using Tapatalk
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #83
                  Litt småtterier ikveld og..

                  Neste post er feste av trottle overføring samt feste servoplaten!




                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #84
                    Da var throttleservo montert, samt fester til cowling er borret opp, samt gjenget og tilpasset. Da er det bare å måle opp hvor hullene skal i cowling før denne sitter.

                    Nå skal denne etter all sansynlighet bli trekt i knall rødt, men kunne ikke dy meg annet enn å lage en kjapp mockup av et par alternativer. Om ikke annet om hvordan min egen skal se ut. Tekst er selvfølgelig bare en dummy.

                    Skjemaet er tenkt enkelt og cleant, med enkle rene dekaler i hvit / sort. Første gang jeg trekker hele flyet fra bunnen av, så tror det er greit å unngå for mye trims opp og ned.

                    Rød eller grønn? Hmm..

                    Click image for larger version

Name:	ult_green.JPG
Views:	1
Size:	267.1 KB
ID:	573678Click image for larger version

Name:	ult_red.JPG
Views:	1
Size:	253.0 KB
ID:	573677
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • #85
                      Den røde var helt rå! Gleder meg til å se den ferdig!
                      Rune Ådlandsvik
                      Fly:
                      Pilot Rc Yak 55M/DA50
                      Extreme Flight Extra 300 58"
                      Extreme Flight Extra 300/DLE55 *solgt*
                      Aeroworks extra 300 35cc/DLE55 *solgt*

                      Comment


                      • #86
                        Rødt er alltid tøft

                        Liker veldig godt skjemaet til PA Ultimate AMR, så hvis trekkingen av denne går greit er det jo litt fristendes å lage en stor AMR utgave til meg selv!

                        I kveld hadde jeg byggeplaner, men jammen fikk jeg ikke grini meg til en ny, rå laptop til hjemmebruk så da ble det litt knoting forann skjermen! Med gode specs går BC2 silkemykt i full HD - ikke dårlig for en laptop i 10k+ klassen!! Designet er stjelt fra Apple, med et alu frest chassis. Veldig smukk..

                        HP Envy17 anbefales herved.


                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #87
                          Cowling på plass, samt sheeting ferdig i front! Puh.
                          Fått litt bedre teknikk på å sheete nå, så nestemann bør gå lettere..

                          Mitt byggesett kommer om 2uker, så nå får jeg sette igang vingebyggingen!

                          Forøvrig har jeg endret på størrelsen på mitt kit, så det blir bygget 2kit i samme størrelse av praktiske grunner.

                          Jammen er den forøvrig stygg uten hjulkåper!




                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • #88
                            Jeg synes skjemaet på denne var litt tøft. Nesten det samme som du har foreslått selv
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • #89
                              Jepp, den er veldig fin! Veldig "fin" landing også.

                              Det der må vel være den største av dem, dvs.2.85m ?
                              Man er nødvendigvis ikke bedre til å fly, selv om man har stor maskin..
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • #90
                                Da var de helv.. hjulkåpene på plass!

                                Det var i utgangspunktet meningen at disse skulle sitte fast kun med hovedakslingen og mutter på hver side, men de hadde sansynligvis vrid seg på første turen.

                                Så endte opp med hjulkåpefestning alla Affa, med 3mm maskinskrue med islagsmutter i kåpen. Satser på at det vil holde med 'en på hver kåpe, da jeg var tom for mer.

                                Da har jeg foreløpig satt bort kroppen for å begynne på vingene!
                                Kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig på kroppen nå, så da er det greit å variere litt.

                                Sbach og Ultimate!

                                Btw, om noen er intresert vurderer jeg å selge/bytte Sbachen i EF 78" xtra el. GB Yak 1.8m el. eller lignende. Send meg evnt. PM.




                                Sent from my iPhone using Tapatalk
                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X