Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMHW Ultimate 1.85m / 2.15m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bare kødda
    Det er no dritt å reagere på sånne ting.

    Comment


    • [QUOTE=alflovvold;299935]Det var faktisk litt bedre enn det jeg trodde, ser 2.85m Ultimaten ligger på 20k


      Søk på Gernot Bruckmann på youtube å se om du finner en film der han flyr denne modellen, en blå,gul og noe rødt mener jeg å huske. Showfaktor = HØY !!!!
      Du må bygge vingestruts på denne også, men på en annen måte enn 1,85. Mye mer solide greier, litt mer jobb.
      Ellers ganske lik å bygge med unntak av hengsling, balanseror blir hengslet via en lang pianotråd som gjør at hele roret kan tas av. Halerorene har et hardt treverk i hengsle linjen som er en del jobb med å få strøkent.
      Min personlige favoritt er 2,15 da denne er ca samme pris flyklar som 1,85 og samtidig helt greit å få med seg mens 2,85 blir MYE dyrere med dobbelt så mange servoer, mye større motor og alt hva det fører med seg.
      De flyr uansett sabla godt
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • Her fant jeg den :
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • Jepp, det er faktisk akuratt den snutten som fikk meg intresert i 3D flyging for 2år siden.

          Takk for input på kittet, hadde nok endt opp med 2.15m versjonen om jeg skulle bygge nå - kostnadsmessig, praktisk sett og økonomisk sett. Men nå ble det plutselig et annet prosjekt i vinter, men det blir nok frem med trelimet og nåler til neste vinter - da har jeg jo endelig stor plass å bygge på!
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Originally posted by alflovvold View Post
            Jepp, det er faktisk akuratt den snutten som fikk meg intresert i 3D flyging for 2år siden.

            Takk for input på kittet, hadde nok endt opp med 2.15m versjonen om jeg skulle bygge nå - kostnadsmessig, praktisk sett og økonomisk sett. Men nå ble det plutselig et annet prosjekt i vinter, men det blir nok frem med trelimet og nåler til neste vinter - da har jeg jo endelig stor plass å bygge på!
            Du planlegger bygging ja, that's great! Skal vi lage en felles byggetråd da?
            Har endelig fått satt i sammen et fargeskjema som er skikkelig tøft og som jeg aldri har sett på en dobbeltdekker før.
            Planlegger en 3w 110 eller DA 120 denne gangen, med røyk!
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • Ja, bygging blir det nok etterhvert - men jeg tipper det blir først til neste vinter - flytter i nytt hus til våren, da får jeg meg endelig et "verksted" med litt sårt trengt albuerom!

              Problemet med felles byggeblog er at du kommer til å ha din flyklar før jeg er 1/3 på vei lol

              Men post gjerne in-progress bilder neste gang du bygger da, veldig lærerikt for min del - 1.85 Ultimaten jeg bygde var omtrent mitt første bygg, om man ser bort ifra et par halvferdige trainere for ørten år siden. Den gang jeg fant ut at CA + isopor = doh.



              Er det lov å spørre hva slags skjema du ser for deg?

              3w 110cs med rødtopp har jeg troa på! Og selvsagt DA'n, etter at 60'n min har blitt kjørt litt.
              Last edited by alflovvold; 06-01-12, 18:02.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Originally posted by alflovvold View Post
                Ja, bygging blir det nok etterhvert - men jeg tipper det blir først til neste vinter - flytter i nytt hus til våren, da får jeg meg endelig et "verksted" med litt sårt trengt albuerom!

                Problemet med felles byggeblog er at du kommer til å ha din flyklar før jeg er 1/3 på vei lol

                Men post gjerne in-progress bilder neste gang du bygger da, veldig lærerikt for min del - 1.85 Ultimaten jeg bygde var omtrent mitt første bygg, om man ser bort ifra et par halvferdige trainere for ørten år siden. Den gang jeg fant ut at CA + isopor = doh.



                Er det lov å spørre hva slags skjema du ser for deg?

                3w 110cs med rødtopp har jeg troa på! Og selvsagt DA'n, etter at 60'n min har blitt kjørt litt.
                Tenkte neste vinter jeg også, er relativt lang leveringstid på byggesettet først og fremst.
                Skjemaet er tegnet selv med noe hjelp til finpuss fra bad brad graphics og er av type Red Bull, har funnet perle fargede trekk fra oracover som matcher fargene knall bra med tilhørende lakk også! jeg trodde på en måte at Red Bull var brukt opp men med det nåværende designet syntes jeg den blir rå!
                Blir det 3w så er den garantert rød

                PS: går mye raskere å bygge modell nr 2, de er jo så si like de to minste fra EMHW
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • Kom plutselig på at jeg endelig fikk prøveflydd denne saken, som jeg bygde for en god stund siden! Den lever enda!

                  Fikk tatt en tur med den på årets Notodden treff, og det fungerte ålreit! Stabil sak!

                  Men, når det er nevnt - den 2cyl boxeren i denne er fryktelig lat, så den blir såvidt 3D kapabel i mine øyne. Samt, servoene er veldig kjappe dog veldig slarkne! Ganske mye leamikk i høyderor blant annet.

                  Man merker fort at den flyr som en dobbeltdekker, stabil og fin men ved KE så dro den fryktelig til alle kanter hehe.. sideror var også fryktelig følsomt, mer expo der hadde gjort seg.

                  Kunne nok hatt godt av litt miksing også! ( og litt føning av trekk! Hører du stian?!!!? )

                  Bilde fra fjorårets Notodden treff av mr. Jarud -

                  Click image for larger version

Name:	NMFS2012-9584.jpg
Views:	2
Size:	34.6 KB
ID:	604047
                  Last edited by alflovvold; 15-09-13, 11:07.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment

                  Working...
                  X