Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-RC EDF fra Autoparter!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja min står her den også og venter.
    I morgen skal den opp.................. Håper jeg

    Comment


    • #17
      Hadde ingen til å filme i dag. Men fløy 3 turer.
      Min ble veldig framtung med batteriet helt fremme.
      Noe som resulterte i slått løst nesehjul. Men det er bare å lime inn igjen og lodde ledningene til retrach'n.

      Flyr fint, roller kjapt og tok lett av fra fotballbanen(grus)

      NB: Skal nok ikke lande altfor hardt med denne. Men med cg riktig er ikke det noe problem

      Er veldig fornøyd jeg ettersom jeg aldri har prøvd dette.

      Comment


      • #18
        Alf, hadde du giddi å tatt et bilde av nesehjulet ute? fra undersiden så jeg får det riktig på plass

        Comment


        • #19
          Originally posted by anders e View Post
          Alf, hadde du giddi å tatt et bilde av nesehjulet ute? fra undersiden så jeg får det riktig på plass
          Glem det Alf. Den er i orden igjen. Og alt fungerer fortsatt
          Attached Files

          Comment


          • #20
            Er på hytta og ikke fått med meg spørsmålet engang.....

            Fikk testflydd min på åpning av vår nye stripe og den fungerte meget godt. Den spratt i været på kunstgress ihvertfall og tror ikke det er noe problem å fly den på litt kortklippet fin stripe. Skal testes på Skoger neste uke.

            Samme erfaring som Anderse, med batteriet foran i nesa er den godt nesetung. Jeg flyttet det endel bakover og skar bort litt av isopor tappene som guider cockpit ned i kroppen. Ennå er den nesetung og jeg kan trekkebatteriet ennå lenger fremover.

            Flyr fint, men er ikke superrask. Alikevel mer enn nok krefter for å fly den med autoritet og kunne leke litt med krappe fighterturns.

            Flyter bra og kan lande den pent på bakhjulene med litt trening.


            Dette er første tur og en helt utrent bak kamera, men man får ihvertfall ett inntrykk!

            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #21
              Har og fått mulighet for å teste en av disse og her er et par bilder fra monteringen så langt..

              Vi har snart vår lille EDF luftforsvar...når blir det formasjonstrening da???

              Click image for larger version

Name:	T50 003 (800x532) (600x399).jpg
Views:	1
Size:	89.3 KB
ID:	573518
              Innholdet er jo greit pakket..

              Click image for larger version

Name:	T50 005 (800x532) (600x399).jpg
Views:	1
Size:	102.6 KB
ID:	573517
              Alt lagt ut på byggebenken, noen av rorene var dårlig limt og må limes på nytt.

              Click image for larger version

Name:	T50 008 (800x532) (600x399).jpg
Views:	1
Size:	147.8 KB
ID:	573520
              Må si jeg er en smule skeptisk til bruken av overføringer og rorhorn. Etter min mening burde det vært mye bedre og mer solid roroverføring på en slik modell. De støtstengene og plaslinkene som følger med er av tvilsom kvalitet...hadde det vært min modell hadde dette blitt byttet ut med en gang.

              Click image for larger version

Name:	T50 006 (800x532) (600x399).jpg
Views:	1
Size:	100.7 KB
ID:	573521
              Click image for larger version

Name:	T50 007 (800x532) (600x399).jpg
Views:	1
Size:	90.0 KB
ID:	573522

              Utover det med overføringene og linkene så virker flyet bra gjennomført. Det er endel vibrasjoner i vifta så vi får se hvor lenge den varer.
              Click image for larger version

Name:	T50 009 (800x532) (600x399).jpg
Views:	1
Size:	111.3 KB
ID:	573519

              Virkelig kul løsning de har laget med understellet og lukene, det fungerer glimrende..
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #22
                Jeg kan si deg en ting sikkert. Sjekk rorene skikkelig og alle festene i understellet. Sier ikke mer.................
                Men morsom maskin

                Det ble visst 2 ting det.
                Last edited by anders e; 28-10-10, 01:36.

                Comment

                Working...
                X