Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny versjon av Phoenix ute nå spekket med nye funksjonalitet, fly, heli og fly-steder.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Brumm View Post
    Nå ligger vel fortsatt Phoenix lysår foran Realflight som helikopter sim.. Tror ikke du finner så altfor mange som deler oppfatningen din der..
    Phoenix har bedre modeller en rf, men når du får en skikkelig oppsatt heli modell i rf er den LANGT foran Phoenix, også i ny drakt. RF er derimot tungt for datamskinen og et høyskole studium å bli klok på når det gjelder oppsett, men som sagt når det fungerer så fungerer det bedre. Problemet med RF er at de heli modellene du får der er fra 80-90 tallet eller no sånn så det fungerer jo nesten ikke å fly med men det krever masse egeninsats for å få på plass, derfor liker jeg ikke rf - jeg vil ha noe jeg kan bare ta starte og fly og finne min modell jeg kan tweake på for å få til å fly som mitt ekte heli. Realflight og siste aerofly er dette mulig å få til men i phoenix blir det litt sånn nesten, det er blitt langt bedre i 3ern og jeg håper de får dreis på fbl simuleringen så vi får vbar, beastx mm feeling inn der også, som sagt er det align sin 550 som ligner mest på min vbar oppsatte maskin akkurat, 600 for eksempel er helt forferdelig å fly og lignere mere på en 3G v1 enn en moderne oppsatt 600 fbl. Vind og vær har altid vært dårlig simulert i phoenix for eksempel mens i realflight føles det veldig likt hva du er vant med på feltet - jeg ønsker ikke vote for noen av dem da de er alle bra nok, og jeg har begynt å bruke phoenix igjen etter den nye betaen har kommet da den har også kommet tilbake i den kategorien + den er snillere med min mac i Parallels enn realflight er + den har ground view som er det største plusset med Phoenix
    Klaus Myrseth
    Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

    Team Manager - Team Compass Scandinavia

    Comment


    • #17
      Originally posted by Illusion View Post
      Definitivt ikke enig. Om det er Futaba som er feil så burde ikke Phoenix ha støttet firkant-plugg. Når de skryter på seg Futaba støtte så har de også adoptert eventuelle feil og er ansvarlig for å ta hensyn til dem. Jeg nekter å tro at det noe feil med radioen, men at det kanskje er pluggen som dyttes inn som er for svak. Løsningen er enkel.. lag en plugg som funker!
      Hvis du ser på Futaba radioen din.. Hvilket grensesnitt mener du at Phoenix skulle benyttet seg av hvis de ikke skulle benytte firkantpluggen? Det stemmer at firkantpluggen er dårlig, men det er nå en gang den Futaba har levert radioene sine med..

      Eller er det sånn å forstå at du mener at Phoenix burde boikotte verdens Futaba brukere p.g.a denne pluggen?
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #18
        Originally posted by Brumm View Post
        Hvis du ser på Futaba radioen din.. Hvilket grensesnitt mener du at Phoenix skulle benyttet seg av hvis de ikke skulle benytte firkantpluggen? Det stemmer at firkantpluggen er dårlig, men det er nå en gang den Futaba har levert radioene sine med..

        Eller er det sånn å forstå at du mener at Phoenix burde boikotte verdens Futaba brukere p.g.a denne pluggen?
        Jeg tviler på at interfacet er dårlig (altså det kontakt-hullet du ser bak på radioen).. Det er selve _pluggen_ som er dårlig. den som henger på adapteret som du koblet til phoenix interfacet. Dersom det hadde vært problemer med selve kontakt-hullet på radioen så hadde det ikke fungert å skifte kabel/adapter for å løse problemet noe det gjør i dag. Altså.. med t-skje.. det er phoenix kabel/adapter/ledning/plugg som er av elendig kvalitet og som ryker.

        Dersom Phoenix ikke klarer å levere kvalitet kabel/adapter/ledning/plugg så er de ansvarlige for å boikotte dette interfacet. Når de påberoper seg å støtte dette interfacet påtar de seg også ansvaret for at dette fungerer! Dette jobber jeg med daglig og jeg vet hva jeg snakker om. For kunden (meg) er det totalt irrelevant om det er Phoenix eller Futaba som har bæsjet på leggen. Det er Phoenix som 3je parts leverandør som er ansvarlig for at simulatoren deres fungerer med min radio når de skryter av at de støtter denne.

        Hadde Phoenix tenkt annet enn penger så hadde de fjernet støtte for firkantplugg dersom interfacet er så dårlig at det ikke lar seg gjøre å lage en plugg som ikke blir ødelagt.. Jeg sier PLUGG.. ikke hullet du dytter pluggen inn i... Når det viser seg at ved å bytte kabelen/adapter så ordner problemet seg så er det hevet over enhver tvil at det er kabel/adapter som er problemet og ikke hullet bak på min Futaba radio.

        Det var mine siste ord i denne tråden
        Last edited by Illusion; 29-09-10, 15:08. Reason: trykkleif

        Comment


        • #19
          Illusion du får håpe disse gutta kommer med futaba støtte da vettu
          Wireless USB Simulator Interface/Adapter | Simstick Pro | RC Drone, Heli and Plane simulators. FrSky, Turnigy, Spektrum, Futaba, JR, FlySky etc

          Da slepper du mere plugg problematikk, men det endrer jo selvfølgeligvis ikke sanheten om pluggen og kvaliteten på denne.
          Klaus Myrseth
          Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

          Team Manager - Team Compass Scandinavia

          Comment

          Working...
          X