Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første fly - Phoenix Model Domino

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Første fly - Phoenix Model Domino

    Jeg vurder kjøp av mitt første fly. Har av et medlem i den lokale klubben fått anbefalt Phoenix Model Domino, og en hitec eclipse 7 radio.

    LInk til fly'et: Phoenix Model Domino .40 trainer med motor/prop
    Link til radioen: Hitec Eclipse 7 QPCM Supertilbud!

    Har fra før ganske mye erfaring med fuel biler, så tror det skal gå greit å justere motor etc. Noen som har erfaringer eller synspunkter på dette utstyret?

  • #2
    Flyet har jeg ingen erfaring med. Men har prøvd flere tilsvarende som flyr meget bra, så denne tror jeg vil fungere kjempe fint.
    Jeg ville valgt en annen radio som du kan vokse i. Faren er at om du har eller får dilla så kommer denne radion til å sette begrensninger etterhvert.

    Men på en annen side er den jo så billig at du kan vel bare bytte den ut senere

    Comment


    • #3
      Det flyet er helt ok det.Enkelt å montere,og flyr greit.Akkurat som en trainer skal.
      Radioen har jeg ikke noe kjennskap til.
      John Rune Henriksen

      Comment


      • #4
        Denne koster halvparten og har fått mye skryt som trainer bla her. Radioen ser jo grei ut, spesielt siden det følger med de servoene du trenger, men jeg forstår det slik at du må kjøpe batteri til den, så den blir litt dyrere.

        EDIT: Ser jo nå at det linkes til et pakketilbud med flyet og da blir jo ikke posten min like relevant.
        Last edited by Kyrre; 27-09-10, 20:52.

        Comment


        • #5
          Den radioen der skal være kurant for 900 kroner den. Står jo i teksten at den er bygget om til 2.4 ghz, så det er langt i fra bortkastede kroner vil jeg si! Og etterhvert som lysten og morroa øker kan du bytte den ut, men jeg syns at den der var veldig kurant til den prisen! Kjør på! Du blir garantert fornøyd

          Comment


          • #6
            Det er nok bare en FM radio, jeg ser iallefall ikke noe sted at den er bygd om til 2,4, bare at den kommer med FM modul. Men da kan man i det minste lett modifisere den til 2,4, det er vel flere som lager slike moduler for Hitec radioer.

            Comment


            • #7
              les det som står i teksten en gang til før du svarer Kyrre..

              Comment


              • #8
                "Radiosettet er også oppgraderbart til 2.4gHz med Hitecs Spectra modul/mottaker combo." Betyr at den KAN oppgraderes til 2.4, men ikke at den ER oppgradert.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  De første to linjene i produktbeskrivelsen bør jo være avklarende nok:
                  Utfasing av 35mHz radioer gjør at vi kan tilby Eclipse radioen til denne ekstremt lave prisen. I denne pakken får man med :
                  Eclipse 7 radio med 35mHz modul og senderkrystall
                  Elefun.no selger den billig fordi det er en 35Mhz radio og at det er defekt batteri som følger med.
                  Thorbjørn Kirkeleit
                  Haugaland Modellflyklubb

                  Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Trulsen View Post
                    les det som står i teksten en gang til før du svarer Kyrre..
                    Det har jeg gjort og som det er blitt påpekt så kan den bygges om til 2,4, men leveres med FM modul. De starter jo beskrivelsen med å si at de kan tilby den så billig fordi 35 mhz fases ut, og et par punkter i beskrivlesen som "Eclipse 7 radio med 35mHz modul og senderkrystall, Hitec 08RO mottaker med dual conversion mottakerkrystall" sier jo alt. Jeg bruker faktisk briller, hva med deg ?

                    Comment


                    • #11
                      Hva er fordelen med 2,4Ghz i forhold til 35Mhz? Regner med signalet er sterkere, men er det noen andre fordeler? Hva er bakdelen med 35Mhz siden denne fases ut?

                      Comment


                      • #12
                        Det er flere fordeler. Men den største rent sikkerhetsmessig er at man ikke lenger har frekvenser som kan forstyrre på kryss av sendere/mottakere. Med 35MHz så må man forsikre seg om at ingen andre flyvere bruker samme frekvens(og til tider frekvenser som ligger tett opp til). Resultatet kan være at en annen flyver plutselig styrer ditt fly, eller omvendt. På 2.4GHz så har de forskjellige teknologiene innebygde funksjoner som gjør at de enten bytter frekvens så ofte at det ikke blir noe problem, eller at de søker etter ledige frekvenser uten å forstyrre andre piloter, før radioen/mottakeren velger ut en frekvens(eller flere).
                        Thorbjørn Kirkeleit
                        Haugaland Modellflyklubb

                        Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Reaktor View Post
                          Jeg vurder kjøp av mitt første fly. Har av et medlem i den lokale klubben fått anbefalt Phoenix Model Domino, og en hitec eclipse 7 radio.

                          LInk til fly'et: Phoenix Model Domino .40 trainer med motor/prop
                          Link til radioen: Hitec Eclipse 7 QPCM Supertilbud!

                          Har fra før ganske mye erfaring med fuel biler, så tror det skal gå greit å justere motor etc. Noen som har erfaringer eller synspunkter på dette utstyret?
                          Kjøp deg heller en elektro trainer, du sparer masse reparasjons tid + du kan fly tilærmet når du vil og
                          på mange flere steder sammenlignet med fuel.

                          Dersom du MÅ ha fuel, kjøp elekto i tillegg som backup.

                          Radio 2,4Ghz glem 35mhz! Ideen om å vokse med radioen den vil være utgått på dato ganske raskt.
                          Regn med at innen 5-10 år så har du et de facto standard system som innen PC verdenen.

                          Odd H.

                          Comment


                          • #14
                            Kan du begrunne hvorfor en fuel trainer krever mer plass og mer reparasjoner enn en elektro trainer?
                            Thorbjørn Kirkeleit
                            Haugaland Modellflyklubb

                            Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by nomore View Post
                              Kan du begrunne hvorfor en fuel trainer krever mer plass og mer reparasjoner enn en elektro trainer?
                              Når det gjelder plass så kan jeg gi en +1 på den. Mine elektro fly og heli står i stua.. og jeg tror min bedre halvdel hadde klikka om det stod stinkende fueldyr istedenfor. Med elektro bare halv-klikker hun

                              Comment

                              Working...
                              X