Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som tar små CNC jobber?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som tar små CNC jobber?

    Hei,

    Med alle som har så flotte og fine CNC maskiner så lurer jeg på om noen av dere kan ta små jobber? Har søkt litt i forumet men finner ingenting nevnt noen plass.
    For min del er det fresing av deler fra 1-2mm plater av plast/plexi/CF som er ønsket, til små hobby prototype prosjekter. Har ikke fått respons fra et lokalt firma som jeg kontaktet om det samme, trro ikke de gidder å deale med privatpersoner og små opplag... send meg gjerne en PM
    Christoffer
    Dingseblogg http://christoffer.iflogg.com/
    Fotosiden http://christofferfoto.com/
    Haugaland Modellklubb

  • #2
    Maskinen min oppgraderes i disse dager og er tilbake på lufta om en 14 dager tid - tar du kontakt med meg da så er jeg klar

    Comment


    • #3
      Det er godt å høre, 3 axis?
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        4 akser - mer info finner du under denne blog'en

        Comment


        • #5
          Hva slags matrialer kan du frese? Har et ubåt prosjekt jeg etterhvert må ha noen deler til
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Opp til og med aluminium - men kun små prosjekter

            Comment


            • #7
              Jeg kan også ta på meg litt fresing i ny og ne, og supplerer med en manuell dreiebenk hvis behov. Har også mye måleutstyr.

              Comment


              • #9
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                Maskinen min oppgraderes i disse dager og er tilbake på lufta om en 14 dager tid - tar du kontakt med meg da så er jeg klar
                Forsøker å få tak i et tannhjul til linsesystemet i et lommekamera (Nikon Coolpix). Nikons verksted i Norge selger ikke interne kameradeler, men tilbyr gladelig å sende kameraet over Østersjøen og bytte hele linsesystemet der for 1300 kr.

                Er det mulig å frese et ca 1mm tykt tannhjul med diameter ca 6mm med 13 tenner? Se vedlagte skisse av halvt tannhjul.

                Det er vel bedre med alu enn plast?

                mvh nixxon
                Attached Files

                Comment


                • #10
                  Osteike:P Var ikke store biten det der...


                  Mvh Robert.
                  ~Futaba 10C~


                  ~T-Rex 500 v-bar~
                  ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                  ~Min Cnc byggetråd #1~
                  ~Min Cnc byggetråd #2~
                  ~Min Cnc byggetråd #3~


                  ~Trondheim Modellflyklubb~

                  Comment


                  • #11
                    kansje noen som tar på seg å kutte ut rorhorn og den slags i pcb uten kopper til indoor prosjekter?

                    Comment


                    • #12
                      Slik ser det ødelagte tannhjulet ut i en illustrerende sammenheng av andre tannhjul, forresten. Ikke rart det blir "Lens error" når det grønne hjulet forsøker å overføre kraft til det gullfargede...
                      Attached Files
                      Last edited by nixxon; 15-10-10, 00:04.

                      Comment


                      • #13
                        Originally posted by nixxon View Post
                        ......Er det mulig å frese et ca 1mm tykt tannhjul med diameter ca 6mm med 13 tenner? Se vedlagte skisse av halvt tannhjul.
                        Det er vel bedre med alu enn plast?
                        Har rådført meg med en kollega - han mener at det beste å bruke er Delrin eller Nylon.
                        Størrelsen er grei men flensen på undersiden gjør det litt verre - nå blir det plutselig 3D eller en 2,5D med snuing av objektet - veldig pirkete når det er så små dimensjoner.

                        Jeg skulle ha hentet den nye spindelen i Strömstad i dag men DHL hadde greid å ødelegge pakken slik at den ble returnert til avsender - 2 uker rett i vasken...
                        Heldigvis så lovet forhandleren å sende en ny pakke i morgen og den burde være her i neste uke.
                        Så har du hastverk så kan jeg ikke hjelpe deg - det blir ikke noe fresing før over neste helg på meg!

                        Comment


                        • #14
                          Den som tar det oppdraget må skrive en liten epistel, med bilder selvfølgelig Jeg fant en 0,3mm borr i skuffen, og tanken på å skulle bruke endefreser på samme størrelsen er litt uvant. Det vil være lærerikt å se hvordan noen angriper så små deler.

                          Comment


                          • #15
                            Ikke mist det ned i bordflaten for da knekker det i tusen biter
                            Carbide endmills i den tykkelsen er sprøere enn knekkebrød.

                            Comment

                            Working...
                            X