Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp ved Cessna 177 Cardinal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp ved Cessna 177 Cardinal

    Hei der

    det har seg sånn at jeg bestilte Cesna 177 Cardinal, men viste ikke da at det ikke fulgte med kontroll, motor, servoer O.L

    så nå trenger jeg litt hjelp til og finne ting som passer med den, og samtidigt holde et lavt budsjett

    det her har valgt ut som jeg har tenkt og bestille er dette:
    404 Not Found
    404 Not Found
    404 Not Found
    404 Not Found
    404 Not Found

    er dette bra valg, eller annbefalest noe og bli endret uten at budsjettet blir så frykteligt mye høyere (helst ikke begynn med altfor høg-tekno snakk, er nybegynner tross alt)

  • #2
    Link til selve flyet hadde også vært en fordel,men tipper det er denne du har:404 Not Found.
    Det kommer nok i luften med det oppsettet du har valgt deg ut. Personlig liker jeg bedre 4-takts motorer i det flyet ,men det blir mere en smakssak.
    Videre mener jeg bestemt at du skal ta med oppladbart sender og mottagerbatteri:404 Not Found
    og :404 Not Found.
    Lader:404 Not Found
    AA batterier og batteriboks har ingenting i et fly å gjøre(min mening)
    Og så trenger du en gløder for start:http://www.throttlestore.com/fly_til...h.aspx?lang=NO
    Litt ekstra småtteri som Epoxy lim og fuelslange er jo og greit å ta med.
    John Rune Henriksen

    Comment


    • #3
      så det går ikke ann og bare putte noen normale AA batteri i kontrollen?

      og hva bruker man gløder til? (og må man ha det?)

      Comment


      • #4
        Det går an å bruke vanlige AA batterier,men anbefales ikke.
        Gløder bruker man til å gløde pluggen,siden det ikke er tenningsanlegg på gløde motorer må du ha varme i pluggen for å antenne fuelen,når motor er startet å går tar du av gløderen.
        John Rune Henriksen

        Comment


        • #5
          Dette kan no være et alternativ på radiosiden. Utrangert, men billig og har fungert fram til i dag.
          Hitec Eclipse 7 QPCM Supertilbud!
          EF 60" Edge. Torque.
          EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
          3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
          CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
          Multiplex FunCub XL on floats.
          Jeti DS-16

          Comment


          • #6
            hvorfor anbefalest ikke normale AA batterier? (dette blir bare midlertidlig løsning for meg, siden jeg akkurat ikke har råd til alt i dette øyeblikk)

            og er gløder noe man MÅ ha for og starte, eller er det bare for og gjøre det lettere og starte motoren?

            Comment


            • #7
              gløder MÅ du ha ellers starter ikke motor. du kan godt vente med og kjøpe oppladbare batterier, men følg veldig godt med på voltmeter på sender. Jeg tror ingen modellflygere bruker noe annet enn oppladbart utstyr, har mye med sikkerhet og gjøre også, pga rekkevidde etc.
              håper du forstår hva jeg mener

              Comment


              • #8
                Originally posted by arvid View Post
                gløder MÅ du ha ellers starter ikke motor. du kan godt vente med og kjøpe oppladbare batterier, men følg veldig godt med på voltmeter på sender. Jeg tror ingen modellflygere bruker noe annet enn oppladbart utstyr, har mye med sikkerhet og gjøre også, pga rekkevidde etc.
                håper du forstår hva jeg mener
                slik jeg tolker det, er det sånn at batteria går fort tomme, har jeg rett?

                og har nettop funnet ut at dette er en dyr hobby, er oppe i 4065,- nå vist jeg kjøper alt som mangler... og jeg viste ikke at det ikke fulgte med motor, kontroll og alt det dere på modellen min, så jeg må bare få overtalt pappa til og kjøpe resten som er på 2795,-

                Comment


                • #9
                  det kan fort bli noen kroner, men pappa betaler sikkert. Lær han og fly når du mestrer det, så har du en kompis på stripa.
                  Lykke til

                  Comment


                  • #10
                    De servoene du har valgt vil jeg anbefale deg å styre unna! Har hatt Vigor før, og har hørt om andre som har den typen servoer og jeg har kun hørt dritt om akkurat det merket. Jeg vil også anbefale deg å kontakte en lokal modellflyklubb/rcklubb for å få hjelp hos noen erfarne piloter. Her er alle klubber i Norge som er registrert via Norges luftsportforbund: http://www.modellfly.info/Klubber/KlubberNorge.asp
                    Last edited by JayBee; 06-10-10, 23:21. Reason: skrivefeil
                    Jon-Brage Hoel Andorsen
                    -------------------------------------------------------------------------
                    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                    Alt flyr bare du har nok motor!

                    Comment

                    Working...
                    X