Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskusjontråd: CNCDIY 3040 Desktop CNC Routing Machine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hei
    Det er ikke helt enkelt å kommunisere med Kineserne men du får som regel svar etter en stund (brukte e-mail og skype.....)

    Hadde jeg hatt plass så hadde det garantert blitt en 6040 men.......

    Frakten varierer etter hva du bestiller og hvordan det sendes, så det aller enkleste er å bruke vekt kodene de har på hjemmesiden og kalkulere selv.
    Bruker du SpeedPost (EMS) som er dyrest og raskest, kommer frakta på ca. USD 10.- pr kilo. (M og SP)
    Last edited by Quadrocopter; 07-01-10, 09:21.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      Valget falt på en CNC 3040 med 4 akser (frakta ble den samme selv om jeg tok med 4AX5763 for å få den 4 aksen)
      For en uvitende sjel - hvordan fungerer den 4. aksen?
      Erlend Moen
      Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

      Comment


      • #18
        La oss si at du ønsker å lage en kule, siden en vanlig 3 akse fres har materialet spendt fast til bunnplata så vil du kun kunne lage en 1/2 kule siden du ikke kommer til på undersiden.
        Spenner du fast materialet på en roterende akse (4. akse) så vil du kunne rotere materialet rundt denne akslingen og fresen vil kunne komme til over alt og det vil være mulig å lage en kule.

        Vet ikke om dette forklarte det du ønsket svar på - hvis ikke spør i vei
        Last edited by Quadrocopter; 07-01-10, 11:09.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Quadrocopter View Post
          Vet ikke om dette forklarte det du ønsket svar på - vis ikke spør i vei
          Klinkende klart!

          Kan denne saken dreie i hardere materialer også? Stål f.eks. om en får verktøy som takler det?
          Erlend Moen
          Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

          Comment


          • #20
            Originally posted by ErlendM View Post
            Klinkende klart!

            Kan denne saken dreie i hardere materialer også? Stål f.eks. om en får verktøy som takler det?
            Det hardeste denne greier er aluminium, skal man til med stål så havner man over i en annen prisklasse.

            Comment


            • #21
              Da var det gjort!

              Gikk for samme maskin som deg, også med 4-aksers kontroller. Tok dog ikke med selve 4. aksen. Den får komme senere om den trengs (lager den kanskje selv).

              1x option #2 CNC 3040 CSO - D57 BB (USD1100. Package: 5(M)+30(M)Kg).
              1x change to 4-axis controller (USD50).

              Har lastet ned Mack3 og Vcarve. Nå er det bare å pugge.

              Har heller ikke en egnet stasjonær liggende så ejg regner med på bestille en slik på Finn: DELL OPTIPLEX GX 520 Usjda
              Koster ca. 900kr levert. Har god erfaring med disse maskinene og de har også printerport (ikke akkurat vanlig på nye maskiner).

              Gleder meg LITT nå!!
              Ronny

              Comment


              • #22
                Originally posted by ronsand View Post
                Har heller ikke en egnet stasjonær liggende så ejg regner med på bestille en slik på Finn: DELL OPTIPLEX GX 520 Usjda
                Koster ca. 900kr levert. Har god erfaring med disse maskinene og de har også printerport (ikke akkurat vanlig på nye maskiner)
                Bra - da ble sikkert Walter glad

                Fikk tilbakemelding at den var klar for shipping så nå er det bare å krysse fingra.

                Den PC'en så jo lekker ut - lurer på om jeg skal kaste ut det gamle store beistet å gå for en tilsvarende......
                Last edited by Quadrocopter; 13-01-10, 19:14.

                Comment


                • #23
                  Skal du handle End Mills eller Bor så anbefaler jeg CNC PLUS
                  Var en tur i tyskland i jula og kom hjem med en "liten" pose med assortert utvalg....
                  Hyggelig type og helt OK priser.

                  Comment


                  • #24
                    Skal sjekke ut de fresene når den tid kommer.

                    Har også en rekke pcer i huset, men de er alle noe store og heller overspecket for å i all hovedsak kjøre Mach3!. Disse Dell pcene er relativt små og har mer enn nok kraft for denne oppgaven. Har i tilleg meget god erfaring med de fra jobbsammenheng.

                    Det er heller ikke mye man får om skal bygge eller kjøpe ny maskin til denne prisen.

                    Comment


                    • #25
                      Hei.

                      Hvordan går det med dere cnc freaker i denne tråden ? :P
                      Har kittet deres kommet?


                      Mvh Robert.
                      ~Futaba 10C~


                      ~T-Rex 500 v-bar~
                      ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                      ~Min Cnc byggetråd #1~
                      ~Min Cnc byggetråd #2~
                      ~Min Cnc byggetråd #3~


                      ~Trondheim Modellflyklubb~

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Vegabond View Post
                        Hei.

                        Hvordan går det med dere cnc freaker i denne tråden ? :P
                        Har kittet deres kommet?


                        Mvh Robert.
                        Masekopp
                        Vi handler med Kinesere og da blir ikke en eller to maskiner til Ola Norman topp prioritet.

                        Fra spøk til alvor, fikk mail i går som sa at de var klare til å sendes så nå venter de bare på pengene mine.
                        Problemet var at de ikke hadde den 4 aksen på lager og den måtte produseres først - men skal du handle med dem så må du ha god tålmodighet!

                        (Ronny, ga tilbakemelding om at du venter på svar)

                        Klaffer alt så burde de være her om en 14 dagers tid (1 mnd. etter planlagt dato )

                        Comment


                        • #27
                          Blir spennende dette gleder meg litt til og se den 4 aksen i aksjon:P

                          Du tenkte og bruke EMC2 til styring? kan den programmeres med 4 akser?


                          Mvh Robert.
                          ~Futaba 10C~


                          ~T-Rex 500 v-bar~
                          ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                          ~Min Cnc byggetråd #1~
                          ~Min Cnc byggetråd #2~
                          ~Min Cnc byggetråd #3~


                          ~Trondheim Modellflyklubb~

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Vegabond View Post
                            ...Du tenkte og bruke EMC2 til styring? kan den programmeres med 4 akser...
                            Går for Mach3 istedenfor.

                            Comment


                            • #29
                              Jeg har lyst til og prøve den jeg også, vet du om den støtter linux?

                              Mvh Robert.
                              ~Futaba 10C~


                              ~T-Rex 500 v-bar~
                              ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                              ~Min Cnc byggetråd #1~
                              ~Min Cnc byggetråd #2~
                              ~Min Cnc byggetråd #3~


                              ~Trondheim Modellflyklubb~

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Vegabond View Post
                                Jeg har lyst til og prøve den jeg også, vet du om den støtter linux?

                                Mvh Robert.
                                Tror ikke det - det er to leire der ute Mach for Windows og EMC for Linux menigheten.

                                EMC støtter også den 4'de aksen så til slutt ender det i et "religions" spørsmål.


                                Edit:
                                Siden begge er avhenging av tett knytting til underliggende HW så er det ikke å anbefale å kjøre det virtuellt.
                                Last edited by Quadrocopter; 07-02-10, 22:07. Reason: Mer info

                                Comment

                                Working...
                                X