Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskusjontråd: CNCDIY 3040 Desktop CNC Routing Machine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Må prøve mach3 senere... Cnc`n har blitt stående og kun slike små oppdrag har blitt gjort, så det blir liksom ikke lagt så mye vekt i og prøve/lære noe nytt.

    Kjedlig, men slik er det....


    Mvh Robert.
    ~Futaba 10C~


    ~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

    ~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~


    ~Trondheim Modellflyklubb~

    Comment


    • #32
      Da er det gjort. Maskinen er betalt og skal etter planen sendes i morgen. Får håpe at Kinesisk nyttår ikke skaper altfor store forsinkelser og problemer!

      Hadde egentlig bestillt maskinen med standard 200W spindel (CNC 3040 CSO - D57 BB) samt oppgradering av styringsenheten til 4 akser.
      De hadde imidlertid en versjon med 800W vannkjølt VFD spindel (CNC 3040A CSO - VDF 0.8 BB) og 4-aksers kontroller på lager for rask levering. Når de ga meg en relativt god pris på denne (ca 100-150USD rabatt) var valget ikke vansklig.

      Da er det bare å smøre seg med tolmodighet å vente på at maskinen skal komme.

      Hadde egentlig bestemt meg for å gå for Mach3, men etter en kikk på EMC2 (Linux) så ser dette egentlig fristende ut, iallefall siden det er gratis. Er det noen som har noen formening om dette? Er det noen åpenbare bakdeler med EMC2 kontra Mach3?

      Om det er få brukere på forumet med EMC2 erfaring så er dette kanskje en bakdel i seg selv; alltid kjekt å ha noen å diskutere evt. problemer med.

      Så er det program for generering av verktøysbaner mm. Har testet Vcarve Pro og synes dette funger fint, men prisen på 600USD er saftig. Kanskje et alternativ å starte med cut2D (150USD), for så evt å oppgradere til Vcarve Pro ved behov (+480USD = totalt 630USD). Noen synspukter eller evt. andre anbefalinger?

      Mvh Ronny
      Last edited by ronsand; 10-02-10, 21:47.

      Comment


      • #33
        Originally posted by ronsand View Post
        Da er det gjort. Maskinen er betalt og skal etter planen sendes i morgen. Får håpe at Kinesisk nyttår ikke skaper altfor store forsinkelser og problemer!
        Bra, nyttårsfeiringen starter til helga, får de den på flyet før da burde det gå greit.


        Til dere som ønsker å bestille en tilsvarende - her er et lite sammendrag på hva dere må gjøre.
        1. gå inn på CNCDIY web shop'en å velg maskinen du ønsker å bestille + eventuelt tillegg.
        2. Les igjennom "How to Order"
        3. Send en e-mail til cncdiy_selling@ymail.com med hva du ønsker å bestille - spør etter en "Order Form"
        4. Når "Order Form'en" kommer som e-mail sjekk at den er i.h.t. hva du skulle ha - hvis alt er Ok, signer og returner den til CNCDIY.
        5. Nå er det bare å vente til den blir produsert - dagen den er klar til forsendelse får du en tilbakemelding fra CNCDIY hvor de ber deg betale.
        6. Send penger via Paypal!!
        7. Så er det bare å vente.............


        Dialogen med CNCDIY kan gå ekstremt tregt - hvis det blir stille så er det bare å purre og purre og........


        Her er hva du trenger å bestille hvis du skal ha en CNC3040

        1) CNC 3040 Machine Set Option - Ball Bearing.....: 1 stk
        2) 57mm Diameter DC with ER11 Chunk / MDC57.......: 1 stk
        3) Control Box / CB002............................: 1 stk
        4) 5 Basic Cutting Tools Set......................: 1 stk
        5) Computer Power Cable and Parallel Port Cable...: 1 stk


        alternativ til spindelen i 2) er VDF 0.8 BB

        Alle maskiner som selges nå kommer med den nye kontrolleren (CB002) som inkluderer kontroll av den 4'de aksen.

        Hvis du ønsker den 4'de aksen så er dette et alternativ (her er det forskjellige presisjoner og typer å velge mellom )

        6) 4AX5780 – 57 self-centering three-jaw chuck....: 1 stk

        Videre kommer det frakt og moms på toppen som avhenger av hva du bestiller.


        Lykke til og hils Walter fra meg (da blir det sikker bonus på meg nesegang jeg handler noe der )
        -Frank-
        Last edited by Quadrocopter; 13-02-10, 14:32.

        Comment


        • #34
          Er maskinen din sendt fra Kina, eller venter du enda på at den 4-aksen skal lages (mener du nevnte dette tidligere i tråden)?

          Min ble sent fra Kina 11/2 (2 kolli).

          Er på land om en uke. Håper den ikke er for langt unna da.........

          Comment


          • #35
            Originally posted by ronsand View Post
            Er maskinen din sendt fra Kina, eller venter du enda på at den 4-aksen skal lages (mener du nevnte dette tidligere i tråden)?
            Min ble sent fra Kina 11/2 (2 kolli).
            Er på land om en uke. Håper den ikke er for langt unna da.........
            Jeg har tracking nummererte før og etter dine

            De greie å trylle frem en 4'de akse og dermed fikk de sendt alt i uka som var, så de lander vel her i landet samtidig.
            Last edited by Quadrocopter; 13-02-10, 14:29.

            Comment


            • #36
              Gode greier. Blir julaften på nytt dette her.

              Comment


              • #37
                Har også bestillt et sett med ER11 collets, en del fresebit og et måleur med magnetfeste på ebay. Dell Optiplex gx520 minikomputer ble bestillt på Finn.

                Føler jeg er ganske klar.....

                Comment


                • #38
                  Originally posted by ronsand View Post
                  Har også bestillt et sett med ER11 collets, en del fresebit og et måleur med magnetfeste på ebay. Dell Optiplex gx520 minikomputer ble bestillt på Finn.

                  Føler jeg er ganske klar.....
                  Har du linken til måleuret?

                  Comment


                  • #39
                    Her er det jeg bestillte:

                    Måleur: Error Page | eBay Tok denne relativt rimelig modellen med 0,01mm inndeling og 10mm vandring. Har selvsagt siklet på dyrere modeller fra Mitutoyo mfl. Får komme serere om behovet melder seg..

                    Freser: http://stores.ebay.com/carbidechiu?_...&_stpos=&gbr=1 Tok for det meste HRC55 kvalitet.

                    ER11 Collets Error Page | eBay Selvsagt ikke så presise som dyrere utgaver, men de får holde til å begynne med.

                    Comment


                    • #40
                      Honnør til Posten EMS - skal si det gikk fort å få 40kilo varer fra Kina til Norge - Sendt den 12/2 og havnet i Norge den 14/2 .
                      Nå er det bare fortollingen igjen å så er den i hus høyest sannsynlig på Tirsdag (Julaften i.h.t. den kinesiske kalenderen )

                      Comment


                      • #41
                        Hei.

                        Det var kjappere enn de fleste har opplevd ja..
                        Får håpe du blir fornøyd med pakken, og jeg gleder meg til byggetråden


                        Mvh Robert.
                        ~Futaba 10C~


                        ~T-Rex 500 v-bar~
                        ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                        ~Min Cnc byggetråd #1~
                        ~Min Cnc byggetråd #2~
                        ~Min Cnc byggetråd #3~


                        ~Trondheim Modellflyklubb~

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by ronsand View Post
                          ...Måleur: Error Page | eBay Tok denne relativt rimelig modellen med 0,01mm inndeling og 10mm vandring. Har selvsagt siklet på dyrere modeller fra Mitutoyo mfl. Får komme serere om behovet melder seg..
                          Så grei ut den - men det blir litt for sent å bestille fra Kina nå midt i ferien deres.

                          Fant denne hos JULA på den svenske web siden til 399.- svenske kroner, prisen blir vel 399.- NOK men det blir ikke så avskrekkende langt unna ebay uret.
                          Ser veldig likt ut bortsett fra foten da, så her må det mekkes noe - magnet å aluminium er ikke akkurat kombinasjonen som funker
                          Attached Files
                          Last edited by Quadrocopter; 14-02-10, 23:13.

                          Comment


                          • #43
                            Slike måleur har sin rett, men i maskineringssammenheng ender jeg bestandig med å bruke vippeindikator. Du får dem for ca samme prisen.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by LaSt View Post
                              Slike måleur har sin rett, men i maskineringssammenheng ender jeg bestandig med å bruke vippeindikator. Du får dem for ca samme prisen.
                              må si meg enig her...
                              Eivind Hansen
                              ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

                              Comment


                              • #45
                                Det ene av mine 2 kolli er også ankommet Gardemoen for importvurdering. Håper det andre også er der snart.

                                Tenkte å lage nytt, eller modifisere foten til måleuret, så det kan festes i T-sporene på arbeidsbordet.

                                Vippeindikator/ur er på innkjøpslista...

                                Comment

                                Working...
                                X