Announcement

Collapse
No announcement yet.

VIKTIG Vedr. kjøp av brukt Real Flight simulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VIKTIG Vedr. kjøp av brukt Real Flight simulator

    Ofte selges orginale brukte DVD av Real Flight simulatorer til andremann. Kjøper du en slik kan du få store problemer med installasjonen da DVD ikke gjenkjenner maskinen din. Årsaken ligger også at den først som kjøpte orginalen registrerte den som regel online hos Great Planes med sitt navn og der ligger navn og controller-info. Dette gjelder spesiellt de nyere typer R4 osv. der en må oppgi serienummer, controllernummer osv. Alle vet vi at etter installasjonen så verifiserer programmet seg online mot server hor Great Planes. Oppdateringer osv. går ikke an å få gjennonført. Det florerer jo endel crackede versjoner rundt om som en kan kjøre via tillegsprogrammer og falsk dongle. Disse pogram om de er riktig cracked så kan de nok fungere med store begrensninger vedr. oppdateringer og nedlastninger av patch osv.
    Last edited by Raptor; 07-10-10, 18:40.
    Mvh.
    Rolv Leirro

  • #2
    Originally posted by Raptor View Post
    Ofte selger orginale DVD av Real Flight simulatorer. Kjøper du en slik kan du få store problemer med installasjonen da DVD ikke gjenkjenner maskinen din.
    ??? Det må være RF crack og slik ting holder vel ikke sunn norsk ungdom på med....

    Så lenge du har original DVD og "interLink" enheten med respektive serie nummer så er det bare å flytte RF fra maskin til maskin
    Last edited by Quadrocopter; 07-10-10, 15:15.

    Comment


    • #3
      Jeg har Realflight G3 med tilhørende controller, og har registrert produktet hos Great Planes.

      Jeg lurer på om en oppgradering til G5.5 vil være like bra som å kjøpe en ny komplett pakke .... ?

      Helge.
      Last edited by HWal; 07-10-10, 17:57.

      Comment


      • #4
        Ja da må du hver gang bruke den første eiers navn. Det nytter ikke å opprette nytt navn på den lisensen.
        Mvh.
        Rolv Leirro

        Comment


        • #5
          Originally posted by Quadrocopter View Post
          ??? Det må være RF crack og slik ting holder vel ikke sunn norsk ungdom på med....

          Så lenge du har original DVD og "interLink" enheten med respektive serie nummer så er det bare å flytte RF fra maskin til maskin
          Så da så da... det er ikke det det dreier seg om. Dessuten så vil jeg se den her inne med en maskin som ikke har ett eller flere illegale piratprogrammer eller for den sags skyld lastet ned MP3 osv. Vi lar dette ligge nå.
          Mvh.
          Rolv Leirro

          Comment


          • #6
            Originally posted by Raptor View Post
            Ja da må du hver gang bruke den første eiers navn. Det nytter ikke å opprette nytt navn på den lisensen.
            Eller sende en mail til realflight support og si at simulatoren har skiftet eier. Dette har jeg gjort uten problem.

            mvh.
            Ole André

            Comment


            • #7
              Originally posted by OAK View Post
              Eller sende en mail til realflight support og si at simulatoren har skiftet eier. Dette har jeg gjort uten problem.

              mvh.
              Ole André
              Ja det er jo litt tungvindt..Særlig i disse tider når en kjøper brukt på nett og kanskje ikke husker forrige eier. Hjalp en gang en bekjent med å installere den pånytt på hans maskin da han hadde hatt crash. Dette var omtrent umulig. For å få det til måtte jeg sende email med scannet cover/serial inkl. kvittering for at han skulle få den opp å gå igjen og da var han også førstekjøper på denne lisens.
              Det går emn enkelt er det ikke. Som regel skal også kontroller følge plata/DVD.
              Mvh.
              Rolv Leirro

              Comment


              • #8
                Jeg har flytta min RF mellom flere maskiner - både stasjonære og laptop..
                Geir


                3D plane - 1D brain

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Sniper View Post
                  Jeg har flytta min RF mellom flere maskiner - både stasjonære og laptop..
                  Det har jeg gjort også så jeg skjønner ikke helt problemet, tror jeg. I øyeblikket er RF innstallert på 3 forskjellige maskiner og jeg flytter bare Interlinken til den maskinen jeg skal bruke der og da.
                  Mvh
                  Morten Aase

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Sniper View Post
                    Jeg har flytta min RF mellom flere maskiner - både stasjonære og laptop..
                    Det har også jeg gjort uten noen problemer. Ikke nødvendig å kontakte realflight for dette.

                    Comment


                    • #11
                      Eneste er vist man skal oppdatere den via nett, men går fint å bruke samme bruker på flere maskiner for så å oppdatere

                      Sent from my Nexus One using Tapatalk
                      Terje Vik

                      Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

                      Comment


                      • #12
                        Er som OAK sier. Bare å sende en mail til support med serial,
                        og be de om å resette hvem den er registrert på.
                        Funker også å sende mail for å få ny serial til senderen (Min ble slitt bort)
                        Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                        Comment

                        Working...
                        X