Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aurora 9 fra Hitec, inkludert Basic Telemetri Acro Pack.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Presisering:

    "C" betyr at mixen fungerer i alle modene/conditions!
    "S" betyr at mixen kun er aktivert i den moden/conditionen du velger den til!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #17
      bruker c og s aktivt jeg , det er i inflight crow ikke fungerer optimalt hos meg .

      har 4 moduser: speed , start , termikk , og landing
      Pike perfection x3
      Race M
      victor
      Mini Corado
      Graupner mc 32
      Graupner mz 24
      [/QUOTE]

      Comment


      • #18
        Aurora'en ser jo ut som en skikkelig godbit! Siden du er dereven på seilfly Joo, er trimmene fasespesifikke eller lik i hver flightmode eller kan man velge? Kan man justere kickflap på flapservo 1 og flapservo 2 for å få bort eventuelle mekaniske ulikheter?

        Jeg er nemlig lei av min JR 9XII...
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #19
          OK, inflightsakene har jeg ikke testa enda dessverre... Gjort noe helt annet i dag.

          Ja William, du justerer hver servo for seg, også hver enkelt flapsservo og evt balanserorservo i kickflap. RaceM vil gjerne ha balanserorene noe med i kickflap i følge ham jeg handla hos (i Bodø). Tror trimmene er er fasespesifikke... (Blir overraska hvis dem ikke er) Har dessverre jobba så innbitt for å få ALT på en 3punkt-switch at jeg har glemt å se hvor trimmene er

          Det er nok en del mer i denne radioen enn det som kan leses direkte ut av manualen!
          Og ser at man gjerne skal lese om igjen en del ting etter å ha knottet en kveld. Der er forresten en del videoer på RCG og RCU, Finless Bob har laget noe. Og der står en god del på disse gruppene under MPX/Hitec-bolkene. Linker til noe fra Hitecrcd.com også.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #20
            Høres bra ut..! Så det er der den RaceM'en er endt opp Blir å følge tråden videre...
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #21
              Ja, merkelig hva som reker ned fra Bodø og inn på hobbyrommet mitt William

              Har tatt en time på hobbyrommet, startet fra scratch og satte opp RaceM igjen. 3 faser, "Normal", "Kick" og "Butterfly". Når jeg nå passet på å sette de forskjellige mixene til "Separately" for fasene de skulle brukes i fungerte det plutselig slik jeg ønsket.
              Men jeg gikk i ei felle igjen i mine forsøk på å gjøre alt via en bryter... Disabla "Flaps" men det ga ymse utslag når jeg skifta mellom fasene! Radioen likte ikke at jeg kutta ut flapskontrollen når den faktisk har flaps... Men der er alltid en veg rundt: satte flapssettingene i de forskjellige fasene slik at den var nøytral med slideren i framre stilling. Så får man heller leve med at flapssettingene kan settes med en slider selv om man ikke trenger den. Jeg slengte den på den slideren jeg tror blir minst brukt

              Derimot er jeg ennå mer usikker på om jeg får med meg sub-trimmene rundt i fasene? Men merk at jeg IKKE har prøvd å bruke inflighttrimmene enda!!! Dette kan tomin garantert mer enn meg om (enda).

              Nå satte jeg opp modellen på 10 minutter, men den ble ikke perfekt. Men ingenting er subtrimmet nå. Kan jo unnskylde meg med at jeg ikke har rørt en eneste link på modellen. Men jeg tror nok selgeren hadde satt opp sakene mekanisk meget bra. Satte bare en anelse subtrim i en fase og hoppa rundt. Ser ikke ut som jeg kan sette dem forskjellig fra fase til fase...

              Når jeg tenker på at jeg bare har knottet i 3-4 timer med helt ny og ukjent radio begynner det å klarne, selv i et dårlig slitent hue
              At radioen er meget bra er det ikke tvil om! Men om den er bedre enn JR/Futaba sine store vet jeg ikke. Men den banker i alle fall dem i samme prisklasse. Ingen tvil om at seilflygere som vil på 2.4GHz får mye mer her enn i Dx8, det tviler jeg ikke på uten å ha knotta Dx8. Bare lest speccen.
              Nå må bare Hitec komme med noen skikkelig små mottakere så depronfolket får sitt.

              tomin: hva er det du plages med mht høyderorsettingene i crow? Satt den lineær eller ikke?

              Nok for i kveld herfra...
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #22
                Originally posted by joo View Post
                Nå satte jeg opp modellen på 10 minutter, men den ble ikke perfekt. Men ingenting er subtrimmet nå. Kan jo unnskylde meg med at jeg ikke har rørt en eneste link på modellen. Men jeg tror nok selgeren hadde satt opp sakene mekanisk meget bra.
                Hehe, gjennomført Bodø-kvalitet

                Denne virker jo sålangt svært bra. Prisen er nesten gratis...
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #23
                  Egen standard som følges i Bodø altså
                  Prisen er mildt sagt konkurransedyktig, ingen tvil om det!
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #24
                    Mange videoer om denne på nettet.

                    Dette er en kjapp gjennomgang av oppsett av glider.
                    Jeg har ikke tid til å knotte selv i dag

                    PS; han gjør noen "feil" ting i videoen
                    Last edited by joo; 19-10-10, 20:30.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #25
                      Litt gammel, og jeg er ikke sikker på at TXene de sammenligner med heter det samme her i Norge. men en "sammenligning" i alle fall:

                      http://www.hitecaurora.com/Comparison_Chart.pdf
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #26
                        Dypdykk i mange faser.

                        Fikk spandert en time på hobbyrommet i kveld.
                        Siden det å sette opp vanlige acromodeller etc går på 2 minutter stupte jeg igjen inn i utfordringa som skal vise om Auroraen er en god radio for seilflygere.
                        Slet en del med at det meste funka, men når jeg slo på fasen for butterfly/crowmix så havna balanseror og flapsene langt ut av sentrum...
                        Jeg sendte en mail til min nye venn i San Diego, og han sendte meg et oppsett for RaceM. Dessuten noen tips som han hadde fått fra HitecUSA. Prøvde først å laste oppsettet hans, men jeg oppdaget at flapsservoene nok var satt offset for å sørge for minst mulig belastning/blowback når dem var fullt ute. Så jeg prøvde med ny tom memory og fulgte følgende råd fra vedkommende når det gjaldt butterflydelen (som ikke er godt nok forklart i manualen!):

                        - Gå til "Butterfly"
                        - Gå til "Next screen" og velg "Linear".
                        - Sett throttlestikka helt opp og press "SET". Nå er flaps satt til "0" på toppen
                        - Der er en adjust-funksjon som trengs for å velge en trimswitch (horisontal slider på skjermen). Øk den til 100% for å få full servotravel. Nå kan man bruke trimswitchen for å justere max servoutslag.

                        Som nevnt før; her er mer i radioen enn manualen forteller!
                        Heldigvis kan man få svar på mye på nettet. Der er Aurora-grupper på RCU og RCG der folk fra Hitec er aktive og svarer på intrikate spørsmål. Og man kan finne lesestoff om avanserte funksjoner.

                        tomin; noe her som hjalp deg?
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #27
                          Hmm...har sett litt på "comparison chart" og ser at Aurora'en har endel funksjoner som hadde vært kjekt å ha til segelplan Ut i fra det jeg kunne se på videoen over så på alt du justerer (camber, differential, mix osv) så justerer du hver servo for seg og ikke bare funkjsonen. Am I right? Dette er nemlig noe som har irritert med SINNSYKT i noen modeller hvis det mekaniske er ørlite feil --> forskjellig utslag på hver side.

                          Er mottakerene små nok til å passe i syltynne carbonspyd, type mye tynnere enn RaceM..?

                          Bare det at den har kulelager og ikke foringer i stikkene er igrunn nok å kjøpe en.

                          Har lyst på en ny radio...touchscreen er tøft.

                          BTW; Høyde på skjermen må jo være superjuks mtp. termikk...
                          Last edited by william123; 21-10-10, 21:47.
                          William Jul Ringkjøb
                          Bodø MFK

                          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                          Comment


                          • #28
                            må få testa litt mere , ser ikke ut som det blir flyging i helga takket være det hvite ekkle som falt i går kveld .
                            Pike perfection x3
                            Race M
                            victor
                            Mini Corado
                            Graupner mc 32
                            Graupner mz 24
                            [/QUOTE]

                            Comment


                            • #29
                              Test i vei tomin. Gi feedback om du ser noen lys

                              Nå releases det et "Telemetry Voice Announcing System" til Auroraen. Så da får man tak i audio-info. Herlig.

                              Og litt rykter; Det kommer visstnok noe som kalles "Sensor Station "Blue" for electrics". Der skal man kunne lese ned spenning samt strøm, valg blir 50A eller 200A. Denne tar beslag i fuelinngangen og en av RPM-inngangene på Sensor Station. Så det jeg "trodde" i post #8 er gjort til skamme. Glad for å tro feil denne gangen!

                              Snart releases en liten RX, Minima6 som veier 6 gram med kasse og 4 gram uten.

                              Hvor skal dette ende?
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #30
                                Bare synd de ikke lagde den med 12 kanaler - da hadde man ikke trengt noe annet. Kanskje det er noe ute å går på ryktebørsen?

                                Nå som du har knottet litt på radioen, hvordan synes du den er å holde? Ligger bra? Bryterplasseringer? Skulle gjerne ha visst hvordan den føles i hendene...
                                Last edited by william123; 24-10-10, 19:50.
                                William Jul Ringkjøb
                                Bodø MFK

                                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                                Comment

                                Working...
                                X