Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aurora 9 fra Hitec, inkludert Basic Telemetri Acro Pack.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    har du fått til crow slik at høyderors komensasjonen er mer i begynnelsen enn mot slutten , slik at nedstigningen/bremsingen blir javn . mulig jeg har oversett noe men finner det ikke ut
    Pike perfection x3
    Race M
    victor
    Mini Corado
    Graupner mc 32
    Graupner mz 24
    [/QUOTE]

    Comment


    • #32
      Originally posted by william123 View Post
      Bare synd de ikke lagde den med 12 kanaler - da hadde man ikke trengt noe annet. Kanskje det er noe ute å går på ryktebørsen?

      Nå som du har knottet litt på radioen, hvordan synes du den er å holde? Ligger bra? Bryterplasseringer? Skulle gjerne ha visst hvordan den føles i hendene...
      Ikke hørt noe om 12-kanaler, men det hadde vært drømmen
      Eller; ikke nødvendigvis 12 kanaler på TX, men muligheten for å bruke og å fritt assigne 12-14 mottakerutganger. DA trengs det ikke noe mer på en radio.

      Holde; for en pult-fantast som meg så er det vanskelig å si. Men den er bedre enn Dx7. Kanskje Dx8 har mer å gripe i. Brytere og spesielt sliderne er lette å finne, og man finner nøytralen enkelt. Modes-switchen har jeg valgt til å være den som ligger omtrent der jeg har den på Profi-radioene, og jeg kan sette det opp på samme måte. Det vil si at jeg kan ha tingene der jeg har hatt det som vane. Unntatt sliderne da, men det er enkelt å forholde seg til sakene på siden.
      Spesielt "kritiske" switcher som DR og utløsing av slep MÅ jeg helst ha på samme sted, og det går naturlig for meg å legge dem på passende plass på Auroraen. Vario-settingene måtte jeg sette foran på høyre side siden switchen oppe til høyre bare er 2-punkt. Nå kan jeg selvsagt leve med 2 valg på varioen siden jeg nesten aldri bruker "stille" modus på Picolarioen.
      Enda et pluss for to timere som kan legges til switch eller til funksjon (f.eks throttle) og man kan velge nedtelling og å telle opp. Begge nulles ved å trykke på vinduet for dem i displayet.

      Radioen fungerer meget bra, men jeg er jo glad i kryssreimer da... Skal bestille pulten Q har funnet lenke til!
      Last edited by joo; 28-10-10, 18:42.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #33
        Pult? Jeg trodde det var et hjelpemiddel for pensjonister jeg? Men nå vet ikke jeg hvor gammel du er heller da?





        Comment


        • #34
          Originally posted by anders e View Post
          Pult? Jeg trodde det var et hjelpemiddel for pensjonister jeg?
          Er nok bare du som ikke har begynt å fly skikkelige modeller enda Anders. Da hadde du nok fort handla deg flåte tenker jeg
          (Neida, må holde på nesten en mannsalder til med å bygge landet før jeg kan få normal pensjon)
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #35
            Har prøvd å finne litt info på RCG om hvordan systemet til Hitec virker i seilfly som er stappet med carbon. Dette var ikke like enkelt og fant ikke noe skikkelig svar på dette. BODA inni flyet eller hele tingen på utsiden? Problemer? Har du noe svar på dette Joo..?

            Fant derimot en FAQ-post på RCG:
            Aurora 9, 9X AFHSS 2.4Ghz Module, Transceivers Receivers Telemetry FAQ Setups & Tips - RC Groups
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #36
              jeg flyr en pike superior med karbon kropp william , og har lagt ut antenne endene på hver sin med boda innvendig .

              ikke hatt noe problemer med dette .

              flyvær til Søndag ser jeg på yr
              Pike perfection x3
              Race M
              victor
              Mini Corado
              Graupner mc 32
              Graupner mz 24
              [/QUOTE]

              Comment


              • #37
                Har funnet noen DIGRE poster rundt om på nettet ja. Den du linker til William er full av tips, svært bra og mange svar fra Hitec USA. Der er flere tråder, men sjekk post #11 der for litt svar på Boda og karbon. Som tomin sier så går det bra, man trenger ikke bore digre hull men bare lure ut ytterste delen.
                Gjorde et kjapt søk etter et tips der folk bruker tynn coaxkabel med ferdig plugg for å erstatte sakene slik som det gjøres på Spektrum for karbon. Men fant det ikke igjen i farta... dukker sikkert opp.

                Jepp; søndag skal man tømme LiPoer
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #38
                  Originally posted by william123 View Post
                  Har prøvd å finne litt info på RCG om hvordan systemet til Hitec virker i seilfly som er stappet med carbon. Dette var ikke like enkelt og fant ikke noe skikkelig svar på dette. .......


                  For all del ikke stol på noen som har fått utrolig lang rekkevidde på range-testen (særlig ikke når det er en representant for produsenten...)

                  Legger du antenna inni så ta og kjør noen MEGET GRUNDIGE tester selv!, husk det er DINE tester som er utslagsgivende ikke hva andre har gjort!

                  Jeg vet ikke om telemetrien til Hitec kan overvåke signal styrke / pakke tap på mottaker, kan den det så har du et bra instrument til å sjekke om det funker.
                  I alle tilfeller - ta flyet å gå så langt du kan til du begynner å miste kontakt, ta så å vri og snu på flyet slik at du får sjekket alle vinkler for å se om du har "radio skygge soner" når du har gjort dette så tar du ut antenna og legger den på yttersiden av kroppe og ser hvor mye lenger du kan bevege deg før du mister signalet - er denne differansen stor så hadde jeg vært skeptisk til å legge antenna inne i kroppen!

                  Hvordan Karbon og 2.4GHz fungerer sammen har ingenting å gjøre med produsenter av utstyr - det handler om fysikk og hvordan radiobølger kan penetrere et ledende materialet - dessverre.

                  Er du riktig heldig så kan karbonkroppen virke som en forlenger av antenna men i motsatt tilfelle (99% av tilfellene ) virker den som en skjerm å demper signalet.
                  Last edited by Quadrocopter; 30-10-10, 01:16. Reason: Feil person i quoten

                  Comment


                  • #39
                    Men burde man ikke ha ut to antenner (en på hver side)? Har nemlig ikke sjangs i havet å få plass til 9 kanalern, og 7 kanalern er mulig litt for lang. Da blir alternativet 6 kanalern, men den har bare ei antenne...hmm

                    Q: Rangetest utfører jeg alltid uavhengig av hva produsenten sier

                    Kan man kjøpe disse i utlandet, eller er det samme problem som med spektrum mtp. senderstyrke?
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

                    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                    Comment


                    • #40
                      Da har jeg lest litt mer og kommet fram til at det visst nok fungerer med bare en antenne i karbonseilfly. Slik jeg har forstått det så trenger ikke mottakeren og ha "line og sight" til radioen på grunn av BODA. Hmm..skeptisk

                      Lest litt på RCG om folk som plages med at det ikke fins en offset mulighet for flaps i butterflymixen og at løsningen er en komplisert workaround på problemet. Noen som plages med dette..?
                      William Jul Ringkjøb
                      Bodø MFK

                      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by william123 View Post
                        Lest litt på RCG om folk som plages med at det ikke fins en offset mulighet for flaps i butterflymixen og at løsningen er en komplisert workaround på problemet. Noen som plages med dette..?
                        Det er faktisk det eneste jeg har blitt sittende å gruble mye på, det lille jeg har brukt radioen så langt... Ender faktisk opp med at sakene havner offset når jeg ikke vil det skal skje... Vil jo ha min vanlige måte å sette opp flapsene, også den mekaniske offseten som gir minst mulig blowback-krefter mot servoene. Noen tunger mener at dette kan løses med LT, CT eller RT-trimmene. Og de har jeg ikke hatt tid til å bli lommekjent med enda! Forbaska jobb, oppussing og andre ting som tar fokuset vekk fra hobbyen.
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by william123 View Post
                          Aurora'en ser jo ut som en skikkelig godbit! Siden du er dereven på seilfly Joo, er trimmene fasespesifikke eller lik i hver flightmode eller kan man velge?
                          Plagdes litt med dette men etter et tips (fra New Zealand!) fikk jeg svaret: Ja, man må bare huske at Trip Apply er avslått når man starter å sette opp sakene. Da fungerte det plutselig

                          Nå satte jeg RaceM opp på 9 minutter fra scratch...
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment


                          • #43
                            Har du funnet en enkel løsning på offset mtp b.fly? Har denne mulighet for å differensiere V-hale uten en masse styr med EPA, DR og mixing slik jeg må på min 9XII...?
                            William Jul Ringkjøb
                            Bodø MFK

                            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                            Comment


                            • #44
                              Jeg som akkurat skulle til å bestille meg en slik sender, så får jeg fa** ikke start på motorsykkelen min. Så da får jeg nok engang la det vente med 2,4 Noen som vil bytte modellflyutstyr i en Yamaha med mye custom deler?

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by william123 View Post
                                Har du funnet en enkel løsning på offset mtp b.fly? Har denne mulighet for å differensiere V-hale uten en masse styr med EPA, DR og mixing slik jeg må på min 9XII...?
                                Hmmm, så vanskelig du skulle være da William Sitter og knoter med reviewet og trodde det meste var svart ut, men så kommer du her og kommer her. Har ikke tenkt på V-hale, men skal ta en sjekk senere i kveld! Vanskelig å finne svar når man ikke vet alle spørsmålene vet du. Godt du spør når jeg er så glemsk.
                                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                                Comment

                                Working...
                                X