Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke typer Loctite bør man bruke ved bygging av helikopter? Verktøy?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilke typer Loctite bør man bruke ved bygging av helikopter? Verktøy?

    Jeg ser at det har vært en del innlegg mhp Loctite. Det står vel ikke helt klart for meg hva som er å anbefale. Er det noen som kan prøve seg på en oppsummering på dette emnet? Er det andre ting jeg bør passe på, nå som jeg skal bygge miytt første helikopter(T-Tex 700)? Hva med verktøy(type, srørrelse, kvailtet) for eksempel?

  • #2
    bruk BLÅ locktite for ting du vil ha mulighet for å skru opp igjen.
    bruk GRØNN locktite hvor du IKKE vil ha muligheten til å skru opp igjen
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Denne guiden her har vi hengende på jobb. Meget lett å se hva du skal bruke av loctite produkter!

      Home
      GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
      sigpic



      Comment


      • #4
        Du trenger kun å tenke på BLÅ loctite nr 242 eller 243 egentlig.. Noe annet trenger du strengt tatt ikke! Og i så tilfelle er det spesifisert hva du trenger.

        Comment


        • #5
          Jeg ser i instruksjonen at man trenger olje, fett og "CA Glue Fix". Har dere noen forslag her?
          Originally posted by Trulsen View Post
          Du trenger kun å tenke på BLÅ loctite nr 242 eller 243 egentlig.. Noe annet trenger du strengt tatt ikke! Og i så tilfelle er det spesifisert hva du trenger.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Imelap View Post
            Jeg ser i instruksjonen at man trenger olje, fett og "CA Glue Fix". Har dere noen forslag her?
            Jeg bruker bare silikon spray til smøring av diverse lager og belte. olje og fett har den dårlige egenskapen at det blir fort veldig grisete, og det drar til seg dritt, som sliter på lagrene.
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment

            Working...
            X