Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex Parkmaster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multiplex Parkmaster

    God aften folkens!

    Tenkte å hoppe i ParkMaster fella

    Noen som kan gi tips om setup ? motor/esc/propell/servo/batteri.
    Jeg liker å ha kjøre overkill på det meste, men ikke på en slik måte at det går ut over vekt/stabilitet.
    Har også planer om å sette ski på den til vinteren så tips rundt dette mottas også med takk

    (Beklager tråd-tittel.. gikk litt surr i modellene)
    Last edited by Illusion; 07-11-10, 17:21.

  • #2
    Endra overskriften, regner med det var Parkmaster du ville ha der?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Originally posted by joo View Post
      Endra overskriften, regner med det var Parkmaster du ville ha der?
      Takker og bukker

      Comment


      • #4
        Det er bare å kjøre på, det er en hysterisk morsom modell du kommer te å ha mye glede a. Et lite tips: ikke monter understellet, det er søppel, bokstavelig talt. Infestningen er sånn at om du har en litt hard landing, knekker modellen i to ved infestningsomerådet. Dette gjorde både jeg og en kammerat... Og buklanding av denna modellen fungerer utmerket. Så her sier jeg bare bon apetitt

        Comment


        • #5
          Jeg har en Turnigy 2217 1050kv som gir ca 250W med 11'' prop og 1300 mah på min Parkmaster. Jeg bruker også disse servoene, og er superfornøyd med de, meget kjappe og presise. Du kan jo se hvordan oppsettet mitt funker i denne videoen. Jeg er iallefall meget fornøyd med denne rimelige løsningen, speiselt motoren. Den har null problem med å levere og er aldri mer enn lunken, og den har også overlevd en rekke kræsj.

          Last edited by Kyrre; 07-11-10, 20:50.

          Comment


          • #6
            Jeg har to stk, her er en kort snutt fra hagen til svigerforeldrene mine:

            Mine tips:

            PM er en morsom liten 3D-skøyer, dersom man setter cg´n i bagasjerommet. Med standard oppsett, som er meget bra med 11x4,7 APC eller sort "SF" fra HK, må man kutte mange cm av elaporen, utskjæret fylles opp der batteriet "egentlig" skulle være for å ikke svekke konstruksjonen. 3s 1300 mah og 1000 mah er bra, merker ikke forskjell på vekta.

            Understellet er det ingenting i veien med. Her er det bare å fylle på med CA slik at alle gliper blir fyllt. Jeg bruker også de største Dubro parkflyer-hjulene (6 cm).

            Sideroret MÅ ha metallgir-servo dersom du skal fly hard 3D eller ta av fra ujevnt underlag. Bøy også en pianotråd for å beskytte sideroret. Jeg bruker MG-65 på sideroret, og HXT900 og HS-55 på resten (mest fornøyd med HXT900).

            Maks utslag; fjern litt av elaporen i kroppen for å få 60 grader opp og ned med høyderoret.

            Det er viktig å fylle på med tynn CA i motorfestet av og til, det får gjennomgå. Samme med glassfiberstengene. Ta like godt og forsegl balanserorene med blank pakketape først som sist etter at de er limt.

            Bruk 2mm karbonstenger til både vingene og høyde-stabb, det er allerede hull for stenger.

            De minste parkfly-skiene til Dubro er fine; forsterk dem med tynn finér på hver side rundt hullet som tres på understellet, og lim fast metallfjærene i skiene med masse CA.

            Legg pakketape under buken.
            Last edited by bjeff; 11-11-10, 11:19.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #7
              Takker for veldig gode innspill og triks og tips!

              Skal sette meg ned og se hva jeg havner på av hardware

              Comment

              Working...
              X