Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mvvs 116 irs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hehehehe..
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #32
      Originally posted by syver View Post
      har du noen ideer???forslag??her tror jeg alt tas imot med stor takk
      Jeg syns det ser ut som metall mot metall kontakt innblandet olje. Feks noe så enkelt som en pipeskjøt hvor eksosbendet ligger helt inntil canister/pipe/potte uten en liten glippe mellom.
      Mvh
      Morten Aase

      Comment


      • #33
        Dere elektro-gutta, kan ikke dere finne dere en annen tråd?

        Comment


        • #34
          Som Karmann sier... metall som rører seg/gnisser på feil måte?
          Bortsett fra at jeg reagerer mye på at der er samme fargen fra begge pipene. Da ville jeg sjekket om der er noe som ikke sitter skikkelig på begge sidene, samme "feil" ganger to altså. En sær tanke bare; kan der være at der er noe inni begge pipene som ikke sitter som det skal?
          Eller en fellesnevner, men da begynner vi snart å snakke dissekering av motoren. (Bedre enn å skjære den...?)

          Eller; kan være at olja er fullstendig gærn til motoren. Leverandøren sier jo fullsyntet, som Mobil2 2-takt. Men der er jo ikke allverden forskjell fra den ene til den andre syntetiske olja tror jeg. Selv hadde jeg prøvd med så lav oktan som mulig og prøvd olja Anders nevner eller Mobil...

          Var den sånn fra du begynte å kjøre inn, med 1:30 olje?

          Smerter meg å se en så lekker motor og sånn mistenkelig farge. Men det KAN jo være riktig...

          PS: har ikke mye erfaringer med multisylindermotorer, ennå.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #35
            Mye interesang lesing her
            Jeg kjørte inn motoren med 1:30 og oljen som fulgte med. Bruker nå mobil 1 fullsynt raicing oil, 1:40,som anbefalt fra fabrikk Org.potter med orginale benn og flex.kobling med silikon som fulgte med. Pottene sitter som dem skal. Hadde det vert feil her, så er det jo litt rart pluggene blir "stygge"
            Begge nåler er mer ute enn fabrikkinnstilling. skrur jeg inn L-nåla tar den ikke gassen, skrur jeg inn H-nåla greier den ikke full pupp.
            Motoren er lettstartet, går helt supert på tomgang, drar som den skal,men er en ordentlig gris går litt rikt i mellomregisteret i lufta, og blir kanskje litt sur på rygg. Var ikke god på rygg uten covling på, men dette var sikkert pga trykk/vakum etc. rundt forgasser.
            Det som jeg lurer litt på nå er, kan det være at den går for kall? slik at den ikke greier å brenne olja skikkelig?

            Okkesom har snakket med Leikvold i kveld, og vi har blitt enige om følgende, nye plugger og castrol olje som første forsøk,og pottene er nå vasket i bensin.

            Anders: prøver olja du anbefalte i neste forsøk.Mest pga. har castrol i heimen, og denne er anbefalt fra fabrikk.
            Terje Egeberg
            "Opp ska det og det får bare virke"


            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

            Comment


            • #36
              at den går for kald er en av de tinga som jeg tengte på
              BOOMA Intelliswitch

              Odd A Eriksen

              Comment


              • #37
                Er ikke stempla på MVVS/Evolution motorene "coated" med noe slags grafittbelegg? Jeg har bare erfaring med 26cc, men der var stempelet svart under ringsporet. Den griset også mye med svart guffe under innkjøring, men etter en stund og noen liter bensin ble det meste borte.
                Noen motorer griser også mer enn andre. ZDZ og motorer med dreieventil har en tendens til å grise endel både fra eksos og innsug.
                Det hadde vært interessant og visst sylindertemp under flyging.
                Jeg tipper oljen du bruker er bra nok, men man vet jo aldri.
                Jeg har god erfaring med Castrol TTS og nå i det siste også med Stihl HP ultra fullsynt. Den smører ektremt godt og renser faktisk opp sotede motorer.
                Her er ett bilde av en DLE 30 som har rundet 30liter. De siste 5 med Stihl. Det var sorte prikker på flyet da jeg brukte TTS, men etter at jeg skiftet til Stihl ble flekkene mye lysere og lettere og tørke av.
                Click image for larger version

Name:	DLE30stempel.jpg
Views:	1
Size:	66.4 KB
ID:	576476

                Comment


                • #38
                  Kan ikke huske at den var svart her nei. Denne motoren har ca 15-20 liter gjennom seg nå, men har blitt verre ettervert med tanke på grising.
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • #39
                    Da har pottene ligget i bensin til bløtlegging, og vasket grundig.Var ikke akkurat reint det som kom ut.
                    Nåler er satt i grunninnstilling. Ny bensin med castrol olje på tanken.

                    Litt tidlig å si, men nå ser det bedre ut. har kjørt en halv tank, og nå er den mer fornuftig i nål-setting. Funker mer normalt i justeringen også. L-nåla er nå litt inn fra grundinnstilling og H-nåla litt ut. Denne innstillingen gikk den ikke på tidligere.
                    Det er nå bra respons på trottel, og utblås-røra er nå fortsatt blanke Kommer nye plugger i posten fra Leikvold, men greide ikke å vente,måtte prøve i kveld.
                    Har bestil Stil olje, som også er på lista til MVVS,og som larsern tipset om, som jeg får til uka. Denne skal også kunne slippes ned på 2% blanding.Vil vel ikke gjøre det i første omgang, men det viser vel att den smører godt.

                    Pluggene ble nå veldig mye bedre i fargen,og motoren ble også mere varm. (Ikke for varm) Har jo vert ett lite tema dette at den kanskje har godt litt for kald også.

                    Så konklusjon min er, om dette funger videre, er at pottene er blitt for tette etter feiljustering og rik innkjøring. Dette igjen har medført at det ikke har vert mulig å få den til å gå uten at den har måtte få mye suppe, som igjen har forårsaket at potten har blitt enda verre.
                    Vi får se når jeg har hatt den noen turer i lufta
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • #40
                      Høres ut som en logisk konklusjon. Når det først er noe galt, så har det en tendens til og balle på seg.

                      Comment


                      • #41
                        Litt mer testing: Har flydd 4 tanker med castrol. rein og fin i utblås-rørene. flydd 2 tanker med mobil 1 til slutt i dag, og da begynte den å spytte svart igjen ville teste dette for å få det bekreftet. Jeg går tilbake på castrol igjen på neste tank, og flyr noen tanker med dette igjen for å se om den blir rein igjen. Da kan vi slå det skikkelig fast.
                        Nålene står nå på L-30 min, H-1runde +5 min. Fungerer bra nå.
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • #42
                          Interessant!
                          Håper du kan konkludere etter noen turer til med både Mobil1 og Castrol. Meget bra om du klarer å bekrefte om oljevalg på MVVS får slike utslag.
                          Har MVVS sjøl og skal ha flere, men siden der er tunedpipe som blåser ut ned og langt bak på maskinen ser jeg ikke mye søl eller konsistensen på det.
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment


                          • #43
                            joo: Du kjører 58 eller? Hadde besøk av Rune B på åpen dag i Bingen, og han fortalte at det var flere MVVSèr hos dere som slet med oljesøl.
                            58`n min søler litt, men ikke som denne
                            Blir artig å se hvordan Stil olja funker.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Tertitten View Post
                              Litt mer testing: Har flydd 4 tanker med castrol. rein og fin i utblås-rørene. flydd 2 tanker med mobil 1 til slutt i dag, og da begynte den å spytte svart igjen ville teste dette for å få det bekreftet. Jeg går tilbake på castrol igjen på neste tank, og flyr noen tanker med dette igjen for å se om den blir rein igjen. Da kan vi slå det skikkelig fast.
                              Nålene står nå på L-30 min, H-1runde +5 min. Fungerer bra nå.
                              Nyttig info!
                              Det kommer aldri Mobil1 2t olje i min bensin ihvertfall.

                              Comment


                              • #45
                                Har nok ei ekstra kanne til motorsaga jeg også nå
                                Terje Egeberg
                                "Opp ska det og det får bare virke"


                                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                                3DHS slick 89" EME 60.
                                3DHS Slick 71"

                                Comment

                                Working...
                                X