Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mvvs 116 irs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Har et par 35`er, og kjører Mobil1 2-takt tror jeg. Men skal inn med en 58 i en Extra snart ja. Er flere av gutta på Ølstad som bruker den, og de er svært fornøyde med motorene. Brukt Mobil1 på DA50 også, husker der var litt svarte prikker, men ikke i slike mengder som du opplever. Der er cannister brukt. Nå håper jeg du finner ut av din før jeg starter opp 58. Aner meg at du har svaret allerede.
    Takk for at du deler med oss
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #47
      Originally posted by joo View Post
      Takk for at du deler med oss
      Det er det som er det fine med dette forumet, dele gleder og bekymringer og erfaringer.

      Hva type Extra setter du sammen?
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #48
        Vet ikke hvem som har produsert den Extraen... er en på 2,5 meter med Patty Wagstaffarger. Levert av Geir Flesche for en del år siden. Blir satt opp som ren patternkjerre, altså små søte rorutslag
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #49
          Har nå flydd opp ca 4 liter med castrol tts. Er tilbake med litt av det samme problet igjen Ikke på langt nær så ille som før, men dog ille. Å det er nå kun på den fremre sylinder`n. ????????

          Pluggene er nå ganske fine i fargen så det virker som fuelmengde er i nærheten av riktig, og nålene er nå innenfor oppgitt innstilling.
          Det som er litt frustrerende nå, er at motoren funker meget bra, og går meget reint og topp respons, flott tomgang.

          Starter i dag med stil HP ultra. og vil også forsøke å magre litt til på H-nåla, er på 60 min nå. Skal ligge mellom 50 og 60 min.
          L-nåla er nå 35 min, skal være 45 min.


          Bilde viser etter 10 min flytid. Var tørket rein før oppstart siste tur.
          Attached Files
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • #50
            Dette er mildt sagt meeeeeeeget snodig.. Rart at det bare er ene siden. Kanskje det bare er ett spm om tid før den andre begynner å grise også. Har du bilde av pluggene? På DA, DLE og endel andre populære motorer så er høyre sylinder den bakre og er også den som går varmest. Hvilken sylinder er varmest på MVVS'n? Jeg vil tippe at det kanskje er venstre sylinder? Det kan også være grunnen til at høyre syl griser hvis den går litt kaldere. Løsningen kan jo kanskje ligge i å magre ut bittelitt til.

            Comment


            • #51
              Originally posted by trowin View Post
              Det er vel 2-takt motorsykkelolje, så motorsykkelbutikker har jo Har du tenkt på hvordan toppene dine ser ut innvendig? Om de er like svarte som pluggene, eller blir de ikke nedsotete?
              Motorsykkelolje ja. Den skal være helt toppers. Har brukt det selv, men utgjorde ingen stor forskjell. Er i grunn tilbake på Aspen 2t ferdigblandet. Mest på grunn av lukta.
              Geir


              3D plane - 1D brain

              Comment


              • #52
                Siden den går så kald, og det er vel en av teoriene. Hva med å begrense kjølinga litt? Litt alu-folie på deler av ribbene så kan du forsiktig prøve å dekke til mer etterhvert.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #53
                  Har idag flydd opp ca 3 liter, med stihl olje. Har magret så mye at den såvidt gir seg på full gass.
                  Pluggene er helt fine i farge. Det drøpper nå olje av utløp på potta. Gir opp nå

                  Har nå sammen med Leikvold kommet til at motoren skal tilbake til Fabrikken for nermere skjekk.

                  Vil bare suplere med at 58`n min funker uten mer en normalt med oljeprikker.
                  Last edited by Tertitten; 13-03-11, 18:53.
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by arhennie View Post
                    Siden den går så kald, og det er vel en av teoriene. Hva med å begrense kjølinga litt? Litt alu-folie på deler av ribbene så kan du forsiktig prøve å dekke til mer etterhvert.
                    Dette vil jeg absolutt ikke anbefale. På bensinmotor uten realtime telemetri er dette rett og slett russisk rulett.

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Larsern View Post
                      Dette er mildt sagt meeeeeeeget snodig.. Rart at det bare er ene siden. Kanskje det bare er ett spm om tid før den andre begynner å grise også. Har du bilde av pluggene? På DA, DLE og endel andre populære motorer så er høyre sylinder den bakre og er også den som går varmest. Hvilken sylinder er varmest på MVVS'n? Jeg vil tippe at det kanskje er venstre sylinder? Det kan også være grunnen til at høyre syl griser hvis den går litt kaldere. Løsningen kan jo kanskje ligge i å magre ut bittelitt til.
                      ref til bilder lenger tilbake i tråden, så var den nesten like ille på begge, frem til jeg vasket pottene i bensin. Så jeg regner med at den andre kommer etter også ettervert.
                      Ja kan være enig med deg and. kjølingen, den høyere/fremre får bedre kjøling og går dermed kaldere og vil forbrenne olja dårligere/griser mer.

                      Pluggene er fine på begge sider,fin farge og rene.

                      Blir spennende å se hva fabrikken kommer frem til
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • #56
                        Hva skal du gjøre i mellomtiden da Terje?
                        Det er forferdelig å la denne stå i en krok uten strikk. Særlig nå utover på denne tiden...
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • #57
                          Ja Terje, Hva gjør du nå da? Kan ikke ta 4-5 uker fri?

                          Comment


                          • #58
                            Konvertere til elektro

                            Ja det kommer til å bli lang tid Men det er egentlig ingen problem med flyving. Har jo en brukbar maskin til da, EG extra`n. Ikke noe dårlig erstatter det.
                            Men det som jeg er mest i tvil på nå, er jo hva jeg gjør med Sbach`n, som kommer i april. Skulle jo ha motoren inn i den, men det er uaktuelt før den er testkjørt igjen og funnet i orden.
                            Sitter å vurdere sterkt en MVVS 152, men da er jo hele testprosjektet med 40% og 116, over før det har begynt , time vill showe.

                            Noen som har en passende motor liggende
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • #59
                              Har en DLE111, ikke startet men skal være operativ ila mai-juni håper jeg. Men den duger neppe som erstatning for MVVS`en, blir manko på effekt tenker jeg. Passer sikkert ikke på bend...
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #60
                                Da er motor blitt returnert, pga problemene. Og en 152 kommer i retur
                                Takker Leikvold for super sørvice

                                Blir veldig spennende å teste denne motoren, som, av det jeg tror, blir den første i Norge??
                                Terje Egeberg
                                "Opp ska det og det får bare virke"


                                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                                3DHS slick 89" EME 60.
                                3DHS Slick 71"

                                Comment

                                Working...
                                X