Announcement

Collapse
No announcement yet.

MC-22 oppussing: Jeti 2.4 Ghz Duplex med telemetri & 35 Mhz i samme radio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hei Rolf.
    Beklager sent svar. Er ikke her inne hver dag. Feilkilde unngår du lett. Bryteren blir låst i stilling 2,4/35mhz. Du må fysisk løfte i bryterhendel for å skifte system. Lodding tror jeg ikke du behøver, da det er med en del ledning og stikk som gjør at du kobler opp uten andre inngrep.Jeg fikk ihvertfall mitt system til MC 22 ferdig. Merker du da bryter med medfølgende klistremerke ser du lett hvor du er. Men systemene virker ikke heller om det riktige ikke er tilkoblet. MC 19 skal være nesten like grei å sette opp som MC22, men blir du i beit, ring Elefun. Eller EL-fly. De er gode på Yeti, og er Elefun sin levrandør.
    Fly well-make my day!

    Comment


    • #17
      Originally posted by spacewalker View Post
      Hei Rolf.
      Beklager sent svar. Er ikke her inne hver dag. Feilkilde unngår du lett. Bryteren blir låst i stilling 2,4/35mhz. Du må fysisk løfte i bryterhendel for å skifte system. Lodding tror jeg ikke du behøver, da det er med en del ledning og stikk som gjør at du kobler opp uten andre inngrep.Jeg fikk ihvertfall mitt system til MC 22 ferdig. Merker du da bryter med medfølgende klistremerke ser du lett hvor du er. Men systemene virker ikke heller om det riktige ikke er tilkoblet. MC 19 skal være nesten like grei å sette opp som MC22, men blir du i beit, ring Elefun. Eller EL-fly. De er gode på Yeti, og er Elefun sin levrandør.
      Hei
      Jeg har hvært i kontakt med elflight dk og de lurer på om det kan være en feil ved bryteren. Når jeg kopler 35mhz til utgang 1 på bryteren virker den. Kopler jeg i tilegg 2,4 modulen til utgang 2 slutter 35mhz å virke. Og det er uten at jeg slått over bryteren. Slår jeg over bryteren virker 2,4 modulen, slår jeg bryteren over ti 35 virker denne ikke. Tar jeg ut kontakten på utgang 2 " 2,4 modul virker 35 mhz igjen. Jeg har mælt ut bryteren uten å finne feil på denne og har næ brukt mye tid på dette uten ha blitt noe klokere av det.

      hilsen Rolf

      Comment


      • #18
        Hei.
        Det der var pussig. Vet du om noen andre som har systemet, som du kan låne bryter av. Bare for å utelukke feil i bryteren? Jeg bor sannsynligvis for langt unna til å være til hjelp. ( Telemark)
        Fly well-make my day!

        Comment


        • #19
          Originally posted by spacewalker View Post
          Hei Rolf.
          Beklager sent svar. Er ikke her inne hver dag. Feilkilde unngår du lett. Bryteren blir låst i stilling 2,4/35mhz. Du må fysisk løfte i bryterhendel for å skifte system. Lodding tror jeg ikke du behøver, da det er med en del ledning og stikk som gjør at du kobler opp uten andre inngrep.Jeg fikk ihvertfall mitt system til MC 22 ferdig. Merker du da bryter med medfølgende klistremerke ser du lett hvor du er. Men systemene virker ikke heller om det riktige ikke er tilkoblet. MC 19 skal være nesten like grei å sette opp som MC22, men blir du i beit, ring Elefun. Eller EL-fly. De er gode på Yeti, og er Elefun sin levrandør.
          Hei Spacewalker

          Takk for svar. Ting tar tid, du er ikke alene om det. Jeg har sjekket ut bryteren og den er i orden. Min 2,4 enhet er av et annet merke og siden signal lednigene er koplet til begge utgangs trinnene hele tiden antar jeg at det er et impedanse problem. Jeg vil kople om bryteren slik at bare et utgangstrinn er kopålet til om gangen. regner med at det vil løse problemet.

          hilsen Rolf

          Comment

          Working...
          X