Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hadeland mfk på isen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Sorry Alf.
    Har en ekstra her som du kan få, og så sender jeg resten på mandag visst det er greit?

    Tar med slick'n ja. Har tatt ut motoren på yak'n. Den lekker i sylinderpaktningen

    Comment


    • #62
      Supert!

      Det holder med èn, trenger til Sbachen i første omgang.. De to andre skal til Ultimate`r, men de er jo fortsatt på byggebordet..
      Så, hilser sikkert på deg innen jeg trenger de andre.

      Doh, og jeg som hadde hypet størrelsen på Yaken din til nybegynner-kompisen min hehe.. Jaja

      Trowin: Tar du med Ultimaten?
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #63
        Originally posted by alflovvold View Post

        Trowin: Tar du med Ultimaten?
        Nei, den er på byggebordet fortsatt gitt, har drivi med så mye annet rart Er ikke igjen så mye på den nå, får vel gjøre den ferdig snart..
        Trond Winger, søndagsflyger

        EG MX2 106"
        Ultimate 71"/DLE55
        GB Yak55 2.2M/DLE55

        Comment


        • #64
          All honør til gutta som kom fra Oslo i dag. Det var litt surt, men veldig hyggelig.
          Så jo fornøyd ut Ola som fikk flydd cessna'n sin

          Gøy og se Alf flyr småflya sine, det er noe har kan

          Litt bilder som vanlig.
          Attached Files

          Comment


          • #65
            Joda, undertegnede tok med seg det dårlige været igjen for å sikre koldbrann i fingre og tær.

            Ellers var det en fin, dog lang tur - synd dog det var såpass kaldt og ujevn vind.
            Fikk ellers til å endelig kjøre inverted 8tall med mine noe større elektromodeller, og litt andre manøvre - så et lite depronfly anbefales sterkt for å stille hjernen riktig inn for slike øvelser.

            En gammel kompis av meg, Ola, som jeg ikke har sett på et par år dukket opp med ny TS trainer "som undertegnede hjernevasket han til å kjøpe..!" og fløy modellfly for første gang, kun en times tid på simulator på forhånd. Sporty gjort!

            Det gikk overraskende bra, takeoff klarte han selv dog litt kluss i navigeringen et stykke ute i turen gjorde at det ble et lite småpanisk bytte av sender.

            Ellers en hyggelig tur, med en veldig blid gjeng vi ble møtt av på isen.
            Og jo, jammen har ikke Sbachen endelig fått spinneren påmontert nå ikveld da Anders tok med en lang maskinskure til meg.. På tide! Jammen gjorde det seg!

            Filmet fra mobil, så kvaliteten er deretter "glemte selfølgelig kamera.."


            Jammen datt ikke understellet av, så det ble en fryktelig, fryktelig dramatisk nødlanding i blåsevær..
            Last edited by alflovvold; 21-11-10, 19:47.
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #66
              Ja, det var trivelig. Synd du drar med deg det dårlige været Alf, sjelden det er sånt vær på Hadeland Synd alle glemte kamera idag, var en del fin flyging vi burde lagt ut her
              Trond Winger, søndagsflyger

              EG MX2 106"
              Ultimate 71"/DLE55
              GB Yak55 2.2M/DLE55

              Comment


              • #67
                Løsningen for å unngå understell som ramler av, er å skru inn en alt for tjukk skrue i "sprekken".
                Da blir det sittende. Måtte gjøres på min
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #68
                  Jepp, skal videreformidle det!
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #69
                    Hei, og takk for en trivelig dag alle sammen! Veldig moro å fly, selv om jeg ble grepet av panikk et par ganger... (stor takk til Alf som tok flyet trygd ned igjen alle tre turene!) Har unnagjort et par-tre timer til i sim i dag, så nå er jeg snart for mesterpilot å regne jeg også!

                    Hilsen Ola.

                    PS: Takk for tips om understellskrue, skal fikse det i morgen tenker jeg.
                    Attached Files
                    Last edited by olal; 22-11-10, 00:01. Reason: (addet bilde)

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by olal View Post
                      Hei, og takk for en trivelig dag alle sammen! Veldig moro å fly, selv om jeg ble grepet av panikk et par ganger... (stor takk til Alf som tok flyet trygd ned igjen alle tre turene!) Har unnagjort et par-tre timer til i sim i dag, så nå er jeg snart for mesterpilot å regne jeg også!

                      Hilsen Ola.

                      PS: Takk for tips om understellskrue, skal fikse det i morgen tenker jeg.
                      Hyggelig at du kom

                      Comment


                      • #71
                        Knallvær, men -14. Å FY!!!!!!!!
                        Attached Files

                        Comment


                        • #72
                          Men godt å se sola!!

                          Med litt flaks er GB Yaken min klar til neste helg "whoho!! ", kanskje det blir en tur om været er sånn noenlunde! Dere får si ifra om det blir no flyging!


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by anders e View Post
                            Knallvær, men -14. Å FY!!!!!!!!

                            Fy flate, du er ikke snau, så kaldt ut ja..
                            Trond Winger, søndagsflyger

                            EG MX2 106"
                            Ultimate 71"/DLE55
                            GB Yak55 2.2M/DLE55

                            Comment


                            • #74
                              Ser ut som Jarenvannet Anders??
                              Åssen ligger det an på de andre vannene oppi høgget hos deg?
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • #75
                                Jarenvannet ja.

                                Jeg kan sjekke de andre i morgen.

                                Comment

                                Working...
                                X