Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er dette et greit fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Støtter det som er blitt sagt om Cloud Jet'en, det har jeg faktisk selv, meget satbilt og lettflydd fly samtidig som det er en del futt i det. En annen fordel er at den er skyver, da er sjansen for å skade propellen og motoren i et kræsj mye mindre. Og til dette flyet klarer du deg lenge med en simpel 4 kanals radio så får du holdt kostnadene nede, kjøp heller et batteri eller to ekstra, dette flyet klarer fint batterier opp til 2200 mah. Du kan også oppgradere til en 6'' propell for enda litt mer futt.

    Comment


    • #17
      En kamerat brukte denne til sine første flyturer:
      Phoenix Model .40 Trainer :: Komplett 7ch 2.4GHZ

      ---

      Denne virket grei, men ble litt skeptisk når jeg så at de ikke hadde motoren på lager.
      Tar det normalt lang tid før disse kommer inn?

      Takk for mange svar foresten. Dette virker som et bra forum med hjelpsomme folk

      Comment


      • #18
        Spør de. De har en "kontakt oss" side der de er flinke til å svare.
        Eventuelt justerer de sikkert pakken med en tilsvarende OS motor.
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #19
          Elefun bruker å ettersende produkter som ikke er på lager hvis det er pakkepris, uten ekstra kostnader. De gjorde ihvertfall det før.
          Jon-Brage Hoel Andorsen
          -------------------------------------------------------------------------
          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

          Alt flyr bare du har nok motor!

          Comment


          • #20
            Hallo Alcapaal,

            Er stort og fint miljø i Trondheim for modellfly. Bare send meg pm så kan vi se på hva som kan ordne seg. Det er mye nybegynner opplegg rundt omkring som kan brukes til å lære og fly på. Du kan få teste min stick med trainer kabel om du vil se hvordan det går. Den er brukt som trenings modell til mang en pilot tidligere og lever i beste velgående.

            Du er hjertelig velkommen i TrMFK

            Comment


            • #21
              Alcapaal.. glem alt sammen, møt opp på stripa til Øistein? i Trondheim og se hva du for ut av det..Så kjøper du fly og for litt hjelp med flyet
              Lykke til..

              Andreas
              Mvh Andreas
              Stevensaero, glede i noen balsaflak.
              PCM.at mye glede i litt carbon
              Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

              Comment


              • #22
                Da har jeg bestillt flypakken Phoenix Model .40 Trainer :: Komplett 7ch 2.4GHZ

                I.o.m at de var tomme for .46 motoren fikk jeg med .52 motoren til samme prisen , så nå er det bare å vente.

                Jeg gleder meg til å komme igang.

                Comment


                • #23
                  Dette blir bra det
                  Er enig i valget ditt.

                  Comment


                  • #24
                    Dette flyet har jeg sett på stripa selv, og det virker som et veldig godt valg! Snillt og lett å fly, men sportslig og morsomt

                    Det er hvertfall mitt inntrykk av det. Virker som du blir godt motatt og! =)
                    Honeybee CP 2

                    Comment


                    • #25
                      Ser jo nå at det står Engine: 40-46 two stroke.
                      Betyr det at en .52 ikke vil passe?

                      Comment


                      • #26
                        Det betyr at det er anbefalt med 40-46 motor. Du vil kunne bruke en .52 i stort sett alle .46 fly, fordi "crankcase" er omternt samme dimensjoner på de fleste 46 og 52 motorer.
                        Jon-Brage Hoel Andorsen
                        -------------------------------------------------------------------------
                        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                        Alt flyr bare du har nok motor!

                        Comment


                        • #27
                          Da har jeg fått flyet
                          Begynnte å montere igår kveld og det har gått bra så langt, men nå stoppet det seg.

                          Jeg har kommet til at jeg skal montere fuel tanken. ( Dette er sikkert et dumt spørsmål :S )
                          Der var det en svart "topp" men 2 rør som stakk opp på vær side.
                          Jeg kuttet slangen slik at den nådde bunnen av tanken, satte denne på "toppa" og skrudde fast.

                          Så sier bruksanvisningen at jeg skal sette på plass tanken. Da stikker "toppa" ut i motorommet.
                          Det jeg lurer på er hvor jeg skal sette de to slangene på motoren. På tegninga ser det ut som om den ene skal på potta?!?

                          Jeg lurer også på hvordan det blir å fylle på tanken når motoren er på plass og slangene festet.

                          Sikkert dumme spørsmål, men har ikke prøvd dette før så ikke skyt meg :P

                          Comment


                          • #28
                            Gratulerer med nytt fly! Du får legge ut noen
                            bilder underveis i byggingen.

                            Her ser du hvordan oppsettet i tanken skal være:

                            Click image for larger version

Name:	imagesCAT4VUS0.jpg
Views:	1
Size:	5.3 KB
ID:	573962


                            "Vent" Skal på potta, slik som du nevner. Dette fordi det er et overtrykk
                            i potta, som hjelper fuelen inn i forgasseren.

                            "Carb" skal inn på forgasseren.

                            "Fuel Dot" trenger du ikke tenke på, da det høres ut som om du ikke
                            har denne på tanken din. (Denne er for enklere fylling av fuel)

                            Med tanke på fuelfylling, så kan du enten lage en Y på slangen som
                            går til forgasseren, sette på en slange på den ledige pluggen,
                            og blende denne når du ikke fyller. Eller du kan koble av slangen
                            fra forgasseren å fylle gjennom denne. Tanken er full når det kommer
                            fuel i slangen som går inn på potta..
                            Last edited by Jostein; 27-11-10, 19:50.
                            Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                            Comment


                            • #29
                              Har du satt på klunk på slangen inne i tanken?

                              Comment


                              • #30
                                Takk for raskt svar

                                Da skal jeg prøve å se om jeg kommer litt lenger i kveld

                                Comment

                                Working...
                                X