Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er dette et greit fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by anders e View Post
    Har du satt på klunk på slangen inne i tanken?
    Hva er klunk? :P

    Comment


    • #32
      Originally posted by alcapaal View Post
      Hva er klunk? :P
      Klunk er den metallklumpen som henger i enden av den lengste slangen inne i fuel tanken(den som går til forgasser). Den er der for å sørge for at slangen ligger der fuelen er, enten du flyr opp ned eller rett vei.
      Jon-Brage Hoel Andorsen
      -------------------------------------------------------------------------
      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

      Alt flyr bare du har nok motor!

      Comment


      • #33
        Ok, ja da har jeg satt på klunk

        Har nå montert motoren,satt på potta, slangene og vaiern til "gassen", men må nokk finne en smart løsning for fuel fylling når den tid kommer.

        Imorgen blir det å montere den siste servoen og å sette seg inn i radioen

        Comment


        • #34
          Har nå montert motoren,satt på potta, slangene og vaiern til "gassen", men må nokk finne en smart løsning for fuel fylling når den tid kommer.
          Kjøp en sånn: DB334 Tankventil metanol Den plasserer du på slangen mellom forgasser og tanken. Det er en ventil i den som gjør at når du setter inn nippelen for å fylle blir slangen i retning forgasser stengt. når du er ferdig å fylle og har dratt ut fyllenippelen så kan fuelen renne fritt til motoren.
          Jon-Brage Hoel Andorsen
          -------------------------------------------------------------------------
          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

          Alt flyr bare du har nok motor!

          Comment


          • #35
            OK, takk for tipset Den var ikke dum.

            Har forresten montert alt nå, men når jeg skrudde på strømmen og koblet til mottakeren så begynnte servoene å "vri" seg og lagde skummle lyder. Ikke bra. Må sikkert lese litt mer i bruksanvisningen for slik det er nå må jeg bare skru av strømmen med en gang.

            Comment


            • #36
              Husk å ha sender/mottaker påslått når du monterer rorhorn på servoene
              Last edited by Jostein; 28-11-10, 21:53.
              Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

              Comment


              • #37
                Husk å få en erfaren person til å gå over flyet før jomfrutur.
                Jon-Brage Hoel Andorsen
                -------------------------------------------------------------------------
                Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                Alt flyr bare du har nok motor!

                Comment


                • #38
                  Originally posted by alcapaal View Post
                  Har forresten montert alt nå, men når jeg skrudde på strømmen og koblet til mottakeren så begynnte servoene å "vri" seg og lagde skummle lyder. .
                  Senderen skal slåes på før du slår på mottakeren. Ellers kan det hende servoene begynner å leve litt på egen hånd.
                  PS; uansett hender det servoene har et kort hikkas når du slår på mottakeren, men dem skal ikke "leve". Bare et kort rykk kanskje.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #39
                    Ja, jeg har merket at de rykker til når jeg slår på strømmen.

                    Jeg fant en løsning på de "skummle lydene " Jeg har løsnet wirene fra servoene for deretter å slå på strømmen slik at de får nullstillt seg. Grunnen til at de begynnte å vri seg så mye var sikkert pga at jeg hadde skrudd litt på de under montering.

                    Den servoen som går til haleroret står å brommer når wiren til nesehjulet er montert.

                    Det er morro å finne ut nye ting underveis Blir sikkert mye lettere på neste fly nå som jeg har prøvd det.

                    Comment


                    • #40
                      At Servoene brummer betyr som du sikkert vet at de forsøker å sentrere seg. Du bør ha noe olje i røret til overføringen til nesehjulet slik at servoen har lettere for å bevege seg.
                      Jon-Brage Hoel Andorsen
                      -------------------------------------------------------------------------
                      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                      Alt flyr bare du har nok motor!

                      Comment


                      • #41
                        Ja, jeg skal prøve å smøre opp røret litt.

                        Har nå klart detmesterstykket å "slå" vingen mot kanten av bordet, med det resultat at det ble hull i filmen.
                        Hvordan fikser man dette? Så for meg å legge på en bit plastfolie og tape rundt?

                        Comment


                        • #42
                          Hull i filmen dekker du med klistremerke.
                          På vingerør kan du bruke silikonspray f.eks

                          Evt. bruke sånn dørlist-silikon som enkelte bruker i disse dager
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #43
                            Ok, da prøver jeg på det

                            Comment

                            Working...
                            X