Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3P; tips og erfaringer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er den hjemmelagde Dremel plata som du satte på fresejigen i pleksiglass, eller hur? + hva er ca-tykkelsen på plata? Har samme fresejig sjøl, så det der var en knall idé

    Jo
    Jo Skavhaug

    ..sånn ca..

    Comment


    • #17
      Det er 6mm pleixiglass ja. Suverent til formålet. Brukte søyleborestativ til å frese sporet til dremel sin frese-sats. For å holde det sammen, så holdt det med 2 små dråper superlim. Sitter godt nok, og løsner når du vil ha det fra hverandre igjen. Tenkte på noe mer komplisert klammesystem, men det var ikke nødvendig.
      Honeybee CP 2

      Comment


      • #18
        Den der var jo raff! Hva var det du syns var mest slitsomt med utfresing?
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #19
          Suverent! Sto med ei pleksiglass plate på 6mm i hånda på clas olsson igår, men fant ikke ut hva jeg kunne bruken til.

          Takker så mye; da hentes den imorra

          Jo
          Jo Skavhaug

          ..sånn ca..

          Comment


          • #20
            Originally posted by bjeff View Post
            Den der var jo raff! Hva var det du syns var mest slitsomt med utfresing?
            Det var den tidkrevende prosessen med å lage maler som den ringen i plexiplata skulle følge. Var artig i starten, men man må være nøyaktig og da tar det lang tid.
            Honeybee CP 2

            Comment


            • #21
              heisann! hvor mangen gram sparer dere på å frese ut depron, har dere sjekket dett opp, og hva står vekten på flyklart?

              Comment


              • #22
                Det er gram å hente!


                Jeg har det skribla ned i ei skribleblokk et sted, skal skrive det her hvis jeg klarer å finne den fram..
                Honeybee CP 2

                Comment


                • #23
                  men generelt, er dere fornøyde med 130g vekt på flyet, og har dere da evnt bygget lett?

                  Comment


                  • #24
                    Utifra notatene mine sparte jeg 10g på hele kroppen. 56g veide 3mm depron kroppen før jeg milla, og etterpå veide det 46g.

                    turnigy 2211-2300kv + 6a turnigy regulator: 30g
                    spektrum AR6300: 3g
                    Dymond D47 x 3 : 15g
                    Batteri: 240mAh = 17g
                    450mAh 29g


                    Nå prøvde jeg å bygge et par môrbacks i 2mm depron-lignende materiale også, og det var stivere, sprøere men også lettere. Der ble vekta på det samme kitet bare 37g. Samme utstyr på den. Ikke mulig å mille no der men. Det flyet knakk bare jeg tok i det da. Men det fløy latterlig sakte og pent

                    Om jeg er fornøyd? Ja jeg var utrolig fornøyd med hvordan modellene mine fløy. Det var knifeedge circuits all day long, og hovring gikk av seg selv.
                    Honeybee CP 2

                    Comment


                    • #25
                      merkeligt da. jeg har ikke frest fly, og jeg havner på samme vekt som deg. var bare det jeg synst var rart, har også veid med 2 forskjellige vekter..

                      btw, hvordan bruker dere å feste batteriet på slike små modeller? og har dere kryss stivning med karbon over hele kroppen?

                      Comment


                      • #26
                        Vi bygger ikke samme fly regner jeg med? Jeg kjører også "tungt" billig utstyr fra hobbycity.
                        Honeybee CP 2

                        Comment


                        • #27
                          morback ja jeg har forholdsvis tunge servoer, 350mah batteri, som er oppgitt å veie 21g, men veier 22g.
                          og axi motor 2204/53 (tror jeg) med 9x5" prop-

                          Comment


                          • #28
                            Hva veide ramma di? Før du begynte å stive opp og montere ting? Har dessverre ikke ferdig flyvekt i notatene mine, men hvis den blir ferdig, så ser vi jo det.

                            111g kommer ramma + utstyret jeg har på flyet mitt på, så kan vi spekulere på hvor mange "gram" jeg bruker på å sette det hele sammen. Har aldri flydd en jeg har milla før, så det blir jo spennende å se
                            Last edited by lacappuchino; 21-11-10, 18:49.
                            Honeybee CP 2

                            Comment


                            • #29
                              det er jo nice! jeg har ikek vekt selv, så jeg har bare dratt meg opp til onkelen min og brukt vektene hans når jeg har ferdige modeller, og da har jeg brukt pistol lim når jeg satt dem sammen. skal lage meg en jigg for å frese jeg også, så skal jeg teste og se. om jeg kutter ut carbonene og går over til fireline, så tror jeg også jeg kan spare mangen gram der også, carbonen er ikek tung, men det er også lim som skal holde den fast..

                              Comment


                              • #30
                                Jeg tror jeg hadde hatt en konkuransemodell som jeg hadde gjort meg litt flid med å mille for å få lettest mulig, men til trening og ellers morro i hallen, så hadde jeg ikke risikert å ødelagt en milla modell. Det er ganske mye jobb å gjøre dette manuelt.

                                Hadde jeg hatt en cnc-fres derimot, så hadde jeg lett gjort det =) Tenk så artig å tegne alle banene på pc! Også kan man lett forandre på baner. Det er ikke like enkelt når du er ferdig med en mal.

                                carbonlist + 0.5mm solide pinner er også det jeg foretrekker. Tror det er ganske mye lettere å sette opp enn fireline også. Igjen, kanskje jeg kunne gått så langt med en konkuransemodell, men ikke til lek og morro.
                                Honeybee CP 2

                                Comment

                                Working...
                                X