Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3P; tips og erfaringer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jeg har sverget til UHU Por, da det tørker fort, er elastisk, og utrolig sterkt. Men det virker ikke som det er så lett å få tak i lenger. Hva er det nye folk bruker til depron-modellene sine?
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #32
      Originally posted by lacappuchino View Post
      .....Men det virker ikke som det er så lett å få tak i lenger.....
      Smallsize og Elefun har
      Last edited by Quadrocopter; 21-11-10, 21:21.

      Comment


      • #33
        jeg vil tro dem aller fleste som vet hva en vekt er bruker uho por, det er kjempe greit å jobbe med, eneste minuset er att om du først har limt det, så har du på en måte limt det. jeg liker å vente såpass lenge til att limet akkuratt er litt kjebrigt, dvs på grensen til berørings tørt, også setter jeg samme viktige detaljer som kroppen osv. da har jeg noen minutter på å korigere om jeg kommer skjevt ut.
        men til vanlig herjing, så kommer en som sagt ganske langt med pistollim også, men da limer jeg ikke hele strekk med den, men setter små larver, er utrulig sterkt, og lett å reparere. som sagt, jeg byggde både knuffel og index v2 på den måten, og jeg kom med 15gram mer enn den letteste modellen på rcg. det vil jeg si er bra. (ikke milled vil jeg tro)
        det med fireline er ganske eazy..................... ahhhhhhhhhhhhhh skrikende baby.

        Comment


        • #34
          Så er det løsningen med mylarfilm, tror jeg må teste det:
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #35
            Kan tenke meg at du ble fristet av den ja - men det er vel litt skills med i bilde her - ikke bare flyet

            Comment


            • #36
              Dette må du prøve Anders!
              Honeybee CP 2

              Comment


              • #37
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                Kan tenke meg at du ble fristet av den ja - men det er vel litt skills med i bilde her - ikke bare flyet
                Så du tror at jeg tror at jeg blir like dyktig som Donatas bare jeg får like bra fly, eller?! Merkelig kommentar.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #38
                  Originally posted by bjeff View Post
                  Så du tror at jeg tror at jeg blir like dyktig som Donatas bare jeg får like bra fly, eller?! Merkelig kommentar.
                  Nix, min tolkning av nevnte kommentar er som følger: øv øv øv øv øv øv øv øøøøøøøvvvvv!
                  Du er cirrus-håpet i f3p, veitu, hvertfall holder jeg en trykknapp på deg.

                  Skufferu legger jeg 200g bly i ræva på 110'n din mens du ser bort
                  Jo Skavhaug

                  ..sånn ca..

                  Comment


                  • #39
                    Tja, jeg må nok advare om at jeg ikke har særlig gode utsikter til å komme meg helskinna gjennom programmene, ingen grunn til å håpe på noe som helst. Jeg stiller som listefyll.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by bjeff View Post
                      Så du tror at jeg tror at jeg blir like dyktig som Donatas bare jeg får like bra fly, eller?! Merkelig kommentar.
                      Regnet med det...... har du mista trua på deg selv..... hørtes nesten ut som en resignert herremann

                      Comment


                      • #41
                        tror ikke det var donatas som fløy ikke at det har noe med saken å gjøre hehehehhe, men med en slik modell og par donatas filmer, så er det vell lov å tro en er litt god vell? :P burde vært påbudt med laptop i hallen og råe f3p flimer. det hjelper.

                        Comment


                        • #42
                          Det var definitivt Donatas som fløy. Mulig jeg er litt ekstra nærtagende i kveld, men poenget med å legge ut videoen var å vise en løsning på å lage et lett fly. ´Nuff said herfra; for en stund siden spurte jeg om det fantes lavere klasser i F3P-konkurransen, hvilket det ikke gjorde. Jeg har aldri hatt noen ambisjoner om noe som helst, annet enn å komme meg mer eller mindre helskinna gjennom hvertfall AP. Forøvrig syns jeg det er litt merkelig at det hittil ikke har kommet inn ett eneste svar på det denne tråden opprinnelig spurte om; tips og erfaringer i forbindelse med F3P-konkurranser.
                          Last edited by bjeff; 22-11-10, 21:51.
                          Anders Eiebakke
                          90078513

                          Comment


                          • #43
                            tror kanskje ikke det er så mangen utøvere utover det lange norge som faktisk driver med dette på profft basis. og tror uansett folk svarer her med den kunnskapen dem har...... jeg ØVET i en hall! med opplada batteri, og en kompis som las skjema til meg. slik gjorde jeg det, men jeg øva kun for egen del.
                            men det største tipset vil uansett være en rett trimma modell, slik at du flyr rett neten uansett hvor du peker nasen på modellen., så skal den dra der du peker! og beste er vell å jussa det inn uten bruk av mix.
                            Last edited by kapia; 22-11-10, 22:49.

                            Comment


                            • #44
                              Nå venter jeg på denne HTTP 403 og fresemaler: HTTP 403 . Det står out of stock på sidene, virker som om de lager dem fortløpende ved bestilling (fikk mail om at de lager et sett til meg imorgen).

                              Jeg handlet denne i dag, og den virker lovende til formålet etter litt prøve-harving:
                              500 error
                              Anders Eiebakke
                              90078513

                              Comment


                              • #45
                                Hadde jeg funnet denne tråden før (lette meg bort i "elektro inne og ute"-tråden) hadde jeg unngått flere store tabber til Ekebergstevnet; for tungt utstyr (motor, batteri, servoer). Ikke deltakelse på meg eller ToreJ denne gang, men vi kommer flere ganger. Har byttet til utstyr som er 55 gram lettere siden lørdag, men EPP modellen Star er fremdeles 100 gram tyngre enn de letteste depronmodellene.

                                Takker til alle som deler sine erfaringer.

                                Trenger all den trening jeg kan få, dette er vidt forkjellig fra å fly akro med en stor utendørsmodell.
                                Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                                Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                                Comment

                                Working...
                                X