Announcement

Collapse
No announcement yet.

Logo 600SE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ikke glem å jorde halebommen til halekassa, samme fremme i kroppen..
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #17
      Originally posted by flypilot View Post
      Ikke glem å jorde halebommen til halekassa, samme fremme i kroppen..
      Hei takk for tipset. Har sette masse bilder der folk har gjort dette. Blandt annet på din egen byggeblogg.
      Men Mikado har selv tatt tak i dette problemet nå og inkluderer utstyr for dette i kit'et samt et tillegg til manualen som beskriver hvordan.
      Har scannet denne beskrivelsen som jeg legger ved her sammen et bildet av herligheten som står å venter på hode og servoer...
      Attached Files
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #18
        Har satt sammen hodet nå og satt inn motoren. Samt prøvemontert canopy.
        Da fant jeg to rare plastdeler jeg ikke fant ut av hvor skulle. Dvs. jeg fant det ut til slutt. De skulle selvfølgelig vært inne mellom rammehalvdelene allerede på byggets step 1

        Det brukes samme ramme for Logo 500, men den har tynnere hale. På 500 sitter det da noen plasstykker for å tilpasse åpningen til 500 halen. Men det skulle visst værte noe der på 600 også. Da for å fylle opp et tomrom der innfestingen av disse 500-hale reduksjonsstykkene skulle vært.

        Så det lønner seg å lese manualen litt nøyere. Men det gikk bra. Jeg slapp unna med å ta ut halebommen å løsne litt på skruene bak i ramma. Da klarte jeg å få lurt delene inn baki der

        Akkurat nå har det stoppet litt opp da jeg venter på servoene. Har et håp om at de dukker opp i morgen.
        Legger ved noen flere bilder. Bildet av hodet ser vel litt rart ut da ingen linker er satt på, men gadd ikke det da det allikevel må av igjen ifm med oppsett av swash'en.
        Attached Files
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #19
          Hei,

          Jeg har akkurat bestilt meg Pyro 700-45 til min Logo. Var aldri helt fornøyd med Scorpion 4035-500 motor. Lagrene i denne er alt for små og i kombinasjon med at motoren går relativt varmt ryker lagrene fort.

          Jeg har begynt å glede meg til varmere tider.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #20
            Jeg måtte og bytte mine lagre i min Scorpion etter kort tids bruk..de er søppel.
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #21
              Det var en 4035-500 som fulgte med i pakken og som jeg solgte. Men jeg tror det er viktig å smøre disse lagrene etter hver flydag. Det er jo anbefalt fra produsent å smøre de. Ellers kan man jo og bytte lagre i motoren med en gang. Det finnes vel langt bedre lagre å få til de.
              Nye lagre og å ta jobben med å smøre hadde nok spart meg for mange kroner. Men jeg ville ha 12S så da så...

              Apropos kroner. Jeg synes dette prosjektet blir relativt kostbart. Men jeg må le litt når jeg tenker på at det knapt kommer på mer enn man måtte ut med for en brukt T-rex 700N for 2 år siden. Og her føler jeg ikke jeg har spart på så mye. Rart hvor mye som har skjedd på den korte tiden...
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #22
                En ting som er veldig viktig er å sette inn skruene under hode(ved spindelvevet) med gul loctite.
                Har sett att hele halerotoren båste til h...... og det ble ikke bra.
                Også tror jeg du har har byttet om skidsa. De sitter feil.

                Ikke for å klage, ville bare si fra.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by anders e View Post
                  En ting som er veldig viktig er å sette inn skruene under hode(ved spindelvevet) med gul loctite.
                  Har sett att hele halerotoren båste til h...... og det ble ikke bra.
                  Også tror jeg du har har byttet om skidsa. De sitter feil.

                  Ikke for å klage, ville bare si fra.
                  Bare misunnelig du Anders forde jeg kan torquerolle lavere enn deg
                  (Bare at jeg kaller det piro da...)
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by jakobsen View Post
                    Hei!

                    Hadde jo egentlig tenkt å legge ved linken i forrige post, distre da veit du! Her er den: http://cms.robbe.com/downloads/Techn...ervos_2010.pdf. Her er linken til han som har lagt den ut, slik jeg forstår det så jobber han i en LHS. Så han skal ha kontroll. Mener det er på side to man ser BLS251 servoen. logo 500 electronics - HeliFreak.
                    Har kikket på linkene. Tabellen oppgir verdier for 6V og jeg leste påstanden om at Futaba har ratet om BLS251.
                    Det går sikkert bra å bruke 6V, men hvor offisielt dette er vet jeg ikke. Den er i allefall fortsatt ratet for maks 4,8V på Futaba's produktsider: http://www.gpdealera.com/cgi-bin/wga...pgm?I=FUTM0521

                    En til: http://downloads.hobbico.com/sellshe...-sellsheet.pdf
                    Last edited by arhennie; 26-11-10, 21:42.
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #25
                      Når det kommer til lagrene i Scorpion motorene greide jeg å finne produsenten av disse for ei stund siden.
                      De tilbyr lager der kunden bestemmer type smøring og mengde i lagrene hvor jeg misstenker at Scorpion velger billigste sort som gjør at smøring under drift blir nødvendig.
                      Har tidligere bytta til standar kulelager i en Scorpion -10 som jeg har flydd over 150 flygninger med etter lagerbyttet uten antudninger til lager slitasje.

                      Ser jo ut som det kan lønne seg å bytte lagrene i en Scorpion 4025-630 jeg skal ha i en Logo 500 før maiden.

                      Det morsomme er at motorene til Scorpion og Hyperion lages i samme fabrikken der Hyperion velger Generic high preformance Japanece bearings som ikke trenger å smøres mens scorpion velger billigste sort lagre.

                      Velger man Xera motorer så kommer også disse med større lagre en det Scorpion har.

                      Grattis med ny Logo 600 SE.
                      Trex 450 blandingsrase 4S
                      Logo 500
                      Blade mCPX

                      Comment


                      • #26
                        Har kommet i gang med servoer og oppsett nå.
                        Det er helt utrolig hvor enkelt V-bar 5.0 Express er å sette opp.

                        Først binder jeg JR radioen til V-bar enheten med Spektrum satelitter.
                        Deretter setter jeg opp alt i radioen. Dvs. "normal" swash, reversing av de kanaler som er nødvendig, subtrim og endepunkter. Deretterkobler jeg servoene midlertidig til for å montere hornene og trimme disse i nøyaktig 90 grader. (På denne modelle gjør jeg det før jeg monterer servoene).

                        Click image for larger version

Name:	Hobby_20101127_045.jpg
Views:	1
Size:	127.9 KB
ID:	573989

                        Deretter setter jeg inn servoene og retter av swash platen ved hjelp av en swash lever.
                        Et par klikk så var den dønn rett, og den var rett både på maks og min pitch.

                        Click image for larger version

Name:	Hobby_20101129_046.jpg
Views:	1
Size:	130.3 KB
ID:	573990 Click image for larger version

Name:	Hobby_20101129_047.jpg
Views:	1
Size:	80.0 KB
ID:	573991

                        Deretter skrur jeg på hodet og monterer jeg bladene. Først sjekker jeg phasingen (tror jeg det heter) ved at jeg setter bladene på tvers av heli og sjekker at jeg ikke har noen bevegelse i bladene ved ren aileron input.
                        Så sjekker jeg 0 pitch ved å folde bladene ut mot siden. Jeg hadde litt positivt og rettet dette ved å skru linkene 1 runde inn. Det siste lille tok jeg på V-bar'en.
                        Etterpå kunne jeg kontrollmåle med pitchmåler, og den var dønn i 0.

                        Click image for larger version

Name:	Hobby_20101129_050.jpg
Views:	2
Size:	131.0 KB
ID:	573992 Click image for larger version

Name:	Hobby_20101129_051.jpg
Views:	2
Size:	69.2 KB
ID:	573993

                        Deretter sjekker jeg maks og min pitch samt cyclik utslag vha. pitchmåler.
                        Jeg satte maks/min 12 grader pitch, (anbefalt mellom 12 og 14), så ser jeg. I hvertfall ikke for lite til min flyging. Og jeg satte cyclik til de anbefalte 8 grader.

                        Click image for larger version

Name:	Hobby_20101129_049.jpg
Views:	1
Size:	128.2 KB
ID:	573994
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • #27
                          Så har jeg montert halen igjen. Jeg skrev lenger opp her at halen ble litt for lang. Men jeg fant fort ut at det skyldtes at jeg ikke hadde fått den helt inn i ramma. Jeg slet litt med å få til akkurat det. Var trangt...

                          Manualen ber meg lime inn ballinker i pushrod'en til halen ganske tidlig i byggingen. Men jeg valgte å vente til jeg kunne ta et skikkelig mål. Det var bra jeg ventet for den var for lang. Jeg kappet den 12mm for å ha litt å justere på i begge ender.
                          Bildet viser pushrod limt med epoxy som står til tørk.

                          Click image for larger version

Name:	Hobby_20101129_052.jpg
Views:	1
Size:	117.6 KB
ID:	573995

                          Nå gjenstår det bare å sette opp halen på V-bar så skal jeg pakke meg ned på hobbyrommet og fortsette der. Kona gnåler noe noe om at hun skal pynte til jul osv. Og av en eller annen merkelig grunn er ikke dette flotte heliet godkjent som julepynt...??
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #28
                            Hallo!

                            Synes kona du er litt sær, cannopien din er jo rød og hvit, to fine julefarger. Og hvis du rigger den for nattflyving så vil det jo bli mange flotte lys. Skjønner ikke detta.

                            Det med bls servoen så sier de at internjet sidene ikke blir oppdatert så ofte! Så forandringa på dataene på servoen henger etter! men er man usikker så er man sikker!!!!

                            Hadelending du hell!

                            Og julepynten din begynner og bli skikkelig fin. Artig og følge med på.

                            Raymond!
                            Raymond Jakobsen
                            Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
                            Mikado Logo 400se,v-bar
                            Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



                            Only electric!!



                            http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by jakobsen View Post
                              Hallo!

                              Hadelending du hell!

                              Og julepynten din begynner og bli skikkelig fin. Artig og følge med på.

                              Raymond!
                              Hadelending ja
                              Men kona er sørlending. Mulig det er noe der, for ingenting er bra nok av julepynten jeg kommer med.
                              Før Logo'en kom på bordet hadde jeg denne. Også den rød og flott, men neida...

                              Click image for larger version

Name:	Hobby_20101110_003.jpg
Views:	2
Size:	139.4 KB
ID:	573999

                              Prøvde meg på litt alternativ julepynt under advent 2008 også.
                              Det og måtte vekk. Fatter ikke det...??

                              Click image for larger version

Name:	Hobby_20081213_011.jpg
Views:	1
Size:	147.7 KB
ID:	573998

                              Men nå begynner den kjedelige delen av jobben. Å stable på elektronikken og legge opp ledninger osv.
                              Men det er ingen hast. Det er 20 blå her nå...
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • #30
                                Hiver ut et par bilder til. Begynner å se bra ut nå synes jeg. Gleder meg til å kunne prøve den.
                                Ser veldig ferdig ut på bildene da, men mangler fortsatt å plassere ESC, V-bar og backup batteri samt legge opp ledninger.
                                Fikk satt opp halen i går. Samtidig byttet jeg ut skruene som fester servoene. Disse hadde for små hoder til Futaba servoene. Jeg satte på slike carbon plater som brukes til å feste servoene på T-rex 600.
                                Også kom det en UK Quick halemekanisme i posten i dag også som jeg bytter ut med det samme.
                                Attached Files
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X