Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor får man kjøpt lett sparkel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor får man kjøpt lett sparkel

    Har noen EPP vinger som skal få et karbon lag - for å få finish'en helt topp ønsker jeg å legge et lag med meget lett sparkel på vingene før duken legges på.

    Er det noen som vet hvor man får tak i denne typen sparkel - trenger ikke noen dyre spesial ting - vet at det finnes flere typer i USA men jeg ønsker å kjøpe det her i landet.


    Edit:
    Trenger ikke Ultralett men lett....
    Last edited by Quadrocopter; 21-11-10, 00:45.

  • #2
    Har noe ultralett stående, superlett å pusse også. Lurer på om jeg kjøpte det fra NW, men finner ikke samme boksen der nå. Men kan hende det er denne, med annen boks... ; The resource cannot be found.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Sjekket opp videoen igjen og han anbefaler Red Devil OneTime Lightweight Spackling og det ser ut til å likne mer på en ordinær lett vegg sparkel og den er ikke ultra lett så jeg får sjekke litt mer rundt dette

      Han hadde en utmerket kommentar i videoen
      "....hvis du løfter boksen med sparkel ut i fra hylla og det føles som om den er tom så har du riktig sparkel...."

      Comment


      • #4
        Hei Frank

        Jeg har brukt super lett sparkel fra Biltema på en av mine epp vinger.
        404 - biltema.se

        Mvh Rune
        Mvh
        Rune

        Comment


        • #5
          Originally posted by villain View Post
          Hei Frank

          Jeg har brukt super lett sparkel fra Biltema på en av mine epp vinger.
          404 - biltema.se

          Mvh Rune
          Jeg har også vært på jakt etter en lett sparkel. Det står at denne ikke tåler fuktighet, men etter lakkering og Ultracote tåler den kanskje vinterens flyturer?
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #6
            Originally posted by villain View Post
            ......Jeg har brukt super lett sparkel fra Biltema på en av mine epp vinger.
            404 - biltema.se......
            Ikke dyr heller - da blir det Biltema i morgen så får vi se hva det er for noe - takker!

            Comment


            • #7
              Originally posted by ArneH View Post
              Det står at denne ikke tåler fuktighet, men etter lakkering og Ultracote tåler den kanskje vinterens flyturer?
              Tja si det. Nå har ikke jeg for vane og fly i regn/snø, så det vet jeg ikke. jeg har trekt vingen med oracover etter sparkling.

              Mvh
              Rune
              Mvh
              Rune

              Comment


              • #8
                Denne er det letteste jeg har funnet


                Og det er virkelig lett. I våt tilstand i tuben så veier den 2dl store tuben kun 170gram! Da er innhold og tube inkludert...

                Du får den her til 69 kroner!
                Ben-Erik Ness
                Bergen Modellflyklubb

                Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                http://www.bmfk.no
                http://www.jetsofbergen.no

                Comment


                • #9
                  Jeg bruker en 2-komponent som heter Hagmans Stålplast Micro. Den er ekstremt lett, herder raskt, og er lett å pusse.

                  Takfärg, Bilvårdsprodukter och Golvfärg | Hagmans
                  Anders Hauge

                  www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                  www.JetsOfBergen.no
                  rc.andersh.com

                  Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                  Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                  Byggeblog for Eurosporten
                  Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                  There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                  Comment


                  • #10
                    Onetime sparkel fra Red Devil

                    Originally posted by Ben_E View Post
                    Denne er det letteste jeg har funnet


                    Og det er virkelig lett. I våt tilstand i tuben så veier den 2dl store tuben kun 170gram! Da er innhold og tube inkludert...

                    Du får den her til 69 kroner!
                    Vi selger nå onetime sparkel fra Red Devil, 1 liter veier kun 370 gram inkludert boksen. Sjekk forside

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Maxmaling.no View Post
                      Vi selger nå onetime sparkel fra Red Devil, 1 liter veier kun 370 gram inkludert boksen. Sjekk forside
                      Hvordan er det å lakkere denne? Ville denne fungert fint til å sparkle noen EPO modeller og deretter kun lakkere over?
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #12
                        Lakkering av Onetime

                        Originally posted by Lars N View Post
                        Hvordan er det å lakkere denne? Ville denne fungert fint til å sparkle noen EPO modeller og deretter kun lakkere over?
                        Onetime er lett og pusse og gir en veldig gjevn og fin overflate som godt kan lakkes rett på, men er ikke beregnet for bruk på hardplast og metallflater.
                        Lykke til.Click image for larger version

Name:	red-devil-one-time_sparkel_reperasjon_onetime_red-devil_sparkle_reparere_unik_fantastisk.jpg
Views:	1
Size:	49.4 KB
ID:	600264

                        Comment

                        Working...
                        X