Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex Fun Cub fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jeg må si det var litt uvanlig løsning ja, for jeg trodde det var en standard de fleste fulgte når det gjaldt avstand mellom festeskruene. En liten trøst er da at en motor som passer koster 14$, eller en drøy hundrings med frakt, og med 12x6 propell så kan jeg hovre Funcuben min med denne motoren HobbyKing Online R/C Hobby Store : NTM Prop Drive Series 35-30 1100kv / 380w så den er mer enn kraftig nok. (Jeg har Turnigy SK som er utgått men den er nærmest identisk med NTM motoren).

    Comment


    • #32
      Noen som husker hvordan halehjul, "halehjuls-metall-stag" og plastdings for å feste hovedunderstell
      var pakket? Lå det sammen med de andre delene?

      Jeg savner del 74, 76 og 77 etter hva jeg kan se så langt. Ufattelig irriterende!!

      Skal høre med Elefun om de har en lur idè, hvis ikke får jeg bare bestille
      reservedelspakke #22 4114. Dette inneholder alt jeg mangler...
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #33
        Jeg mener å huske at delene lå i posen med alle små deler. Og hjulet lå for seg selv. Men har Elefun deler i det hele tatt? eller må man bestille fra Multiplex?
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #34
          Om de fikser deler får jeg vite i morgen

          Men ja ... nei.. Jeg tok jo hele deleposen og helte ut i en eske, som vanlig...
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #35
            Halehjul lå for seg i flyet. 76 og 74 lå i posen Fahrwerksatz #81 4771. Har en Funcub liggende klar for bygging.

            (Her skulle det vært et bilde men det fikk jeg ikke lov til å legge ved. Kontakt forumadmin......)

            Sendt med Tapatalk
            Olav Moe

            -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

            Innholdet i min hangar, sånn ca

            Comment


            • #36
              ok. takk skal du ha.

              Jeg får høre med dem... jeg har i alle fall ikke delene
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #37
                Originally posted by robikris View Post
                Skal i gang med min Funcub snart, og tenkte å lakke den gul. Noen som har tips angående lakkeringen, lakke delene før man starter montasjen? Nødvendig med grunning, har kjøpt MPX sin lakk for Elapor?
                Hei, jeg brukte Biltema's gule. Det fungerte greit uten grunning. MEN husk på å enten lime sammen vinger og vingerør før du lakker evt masker! Med meg så løsna ene vingen i lufta. Kun bøyd motoraksel og samtlige fire servoer montert i vingene tok kvelden. Det var de billige blå fra Turnigy til 2.99$ pr stk!
                -63.
                Graupner MC
                JR
                Multiplex
                Turnigy.
                Fly, alt for mange.

                Comment


                • #38
                  Kjapp respons fra Elefun som sender meg delene en av dagene(avhengig farta på leverandør)
                  De skaffer deler på forespørsel, men alt avhenger av importøren og om de har på lager og/eller kan skaffe.

                  Moralen: Får man ting fra Multiplex, sjekk innholdet NØYE før du begynner å montere sammen.
                  Det ironiske er at det faktisk er første punkt i manualene deres...
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #39
                    Byggestart Funcub

                    Da er pkt 1 i byggeveiledningen gjennomført uten anmerking . Tid for en kaffe...
                    Olav Moe

                    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                    Innholdet i min hangar, sånn ca

                    Comment


                    • #40
                      Jada. Gni det inn!
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #41
                        Hrrhrrr... god kommentar E&E. Når det gjelder Elaporsett fra Multiplex så har ikke jeg merket at noe har manglet. Følgende har gått gjennom meg: 8 stk EasyGlider, 6 stk EasyGlider Pro og 2 Fun Cub! (Fellesbestillinger i mitt navn)
                        -63.
                        Graupner MC
                        JR
                        Multiplex
                        Turnigy.
                        Fly, alt for mange.

                        Comment


                        • #42
                          For å gni det in så har heller ikke noen av mine 8 MPX modeller manglet noe, Fun Cuben inkludert.

                          Comment


                          • #43
                            Er det tilfeldigvis noen som har et motorfeste til overs (som har brukt noe annet) mitt begynner å bli litt hullete etter forsøk med forskjellige motorer. Og nå får jeg en motor som jeg kan sette rett inn. skader vel ikke å spørre!
                            Last edited by ArneH; 17-08-11, 09:40.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • #44
                              Blir det emax motoren da ? Den passer rett i hullene

                              Sveininge.iflogg.com finner den under funcub der


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              Min Hjemmeside..

                              http://sveininge.iflogg.com

                              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                              Comment


                              • #45
                                Parkzone 480B Radian motor. Hadde det før, og fungerte bra. Men kunststoffringen hvor skruefestene sitter sprakk etter et par harde krasj. Men motoren ga mer enn nok kraft for meg,
                                Vennlig Hilsen
                                Arne Husby

                                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                                Comment

                                Working...
                                X