Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex Fun Cub fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by ArneH View Post
    Er det tilfeldigvis noen som har et motorfeste til overs (som har brukt noe annet) mitt begynner å bli litt hullete etter forsøk med forskjellige motorer. Og nå får jeg en motor som jeg kan sette rett inn. skader vel ikke å spørre!
    Jeg har et ubrukt originalfeste da jeg har kjøpt et av metall fra USA som jeg bruker, send meg en PM med adresse så går det i posten



    Comment


    • #47
      Kjøpte du festet som Esprit Tech/Model 1.321.428.3066 har, eller fra en annen plass?

      Sendt med Tapatalk
      Olav Moe

      -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

      Innholdet i min hangar, sånn ca

      Comment


      • #48
        Originally posted by E&E View Post
        Kjøpte du festet som Esprit Model 321.729.4287 har, eller fra en annen plass?

        Sendt med Tapatalk
        kjøpte dette:
        small parts CNC -- No Job to Small

        anbefaler leverandøren, rask levering, hyggelige priser!



        Comment


        • #49
          Så har posten overtatt ansvaret, du finner det nok i en postkasse nær deg en av de nærmeste dagene



          Comment


          • #50
            Takker og bukker dypt! Cuben trives godt med Radian motoren, men det alu-festet var smart. Hvor lang tid tok det før du fikk det?
            Last edited by ArneH; 20-08-11, 10:32. Reason: lær deg å skriv!
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #51
              husker ikke helt, men mindre enn to uker...........



              Comment


              • #52
                har du fått det nye festet på plass ?



                Comment


                • #53
                  Hei!
                  Kom faktisk i postkassen min i dag! Vår effektive Post, bruker noen dager fra Oslo til Bærum ser det ut til ! Skal inn til byen i morgen å kjøpe noen flere skruer + div. Passer perfekt til motoren det!
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #54
                    Delen jeg mangla kom fra Elefun for lenge siden, men først nå jeg har fått tid
                    til å montere ferdig alt sammen.

                    Alt er originalt hele veien, ink. FunCub motor-kit'et som er anbefalt.
                    Har hivd inn 3s 2200mAh - 35C - Hyperion G3 VX - elefun.no - Radiostyrt hobby

                    Så til problemet: Jeg får IKKE satt opp anbefalt CG (8cm) uansett
                    om jeg monterer mottaker heeeeelt bak og det samme med batteriet.
                    CG ser bra ut nå, men da på 6,5cm fra leading..

                    Hvordan er dette på deres?

                    (jada.. jeg er ubrukelig på alt som omhandler montering og bygging
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #55
                      Cg på fun cub bør være lenger frem enn angitt, 6,5 høres faktisk bedre ut, husker ikke helt bredden på vingen men cg på den bør være ca 25% av vingens bredde(forkant)

                      Comment


                      • #56
                        Jeg fikk cg på anbefalt. Jeg slet også med 2200 batteriene, men hadde 1850 batterier liggende som gjorde susen.
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • #57
                          cg er ikke så viktig på denne kjerra, flyr som en drøm uansett hvor jeg har batteriet. men jeg har det somregel så langt bak jeg får det i flyet.
                          Min Hjemmeside..

                          http://sveininge.iflogg.com

                          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                          Comment


                          • #58
                            Jeg har cg på min et godt stykke foran anbefalt, på anbefalt fløy min så baktungt at den gikk i loop på full gass og var nærmest umulig å lande. Kan ha vært andre ting inne i bildet men alle problemene forsvant da jeg flyttet cg lenger frem, så det er ingen grunn til bekymring hvis den er framtung i forhold til anbefalt cg.

                            Comment


                            • #59
                              Ok. Da er det håp like vel. Takker og bukker
                              Tom I. Arntsen

                              Comment


                              • #60
                                Første flytur med Funcub.

                                Ting tar tid men tilslutt så ble det en jomfrutur med Funcuben. Søndagen var det lovet bra vær fra yr, det stemte nesten. Litt mere vind enn lovet men ikke værre enn at det kunne flyes. Flyet er satt opp med følgende utstyr:

                                Motor: TGY AerodriveXp 25 SK Series 35-42 1000Kv / 605w
                                ESC: Hobbyking SS Series 40-50A ESC
                                Batteri 3S 2200 mAh Lipo
                                Prop 12x6 APC

                                Før turen målte jeg 35A / 10V -> 350W med et halvladet 3S batteri. Vekta ble 1130g. Regnet med at det skulle være nok for å få flyet i lufta.

                                Jomfruturen ja. Satte flyet på stripa mot vinden, sjekket ror nok en gang, ga litt gass og flyet var i lufta. Brukte ikke flaps. Flyet oppførte seg som jeg håpet. Lite gass og du daffer rundt og bare koser deg. Full gass og den går utrolig godt. Flaps er utrolig artig å bruke. Må fly det helt ned på stripa, det nytter ikke å throttle tilbake å la det seile inn for landing. Da kommer det ikke fram...

                                Tyngdepunktet er omtrent i vingerøret ( kanskje litt foran), altså et bra stykke foran anbefalt i manualen.

                                Her skulle jeg hatt et bilde av flyet men det får jeg ikke legge til. Ihvertfall er fargeskjemaet inspirert av et av minstemanns fly.
                                Olav Moe

                                -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                                Innholdet i min hangar, sånn ca

                                Comment

                                Working...
                                X