Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex Fun Cub fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Noen som har en pent brukt FunCub til salgs? Gjerne på Østlandet!
    Thomas Kristensen (30)
    Oslo, Grefsen

    Radio: Spektrum DX6i & DX8
    Ultra Micro: Mange forskjellige
    Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
    Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

    Comment


    • #62
      Har akkurat tatt opp igjen flyvingen etter mange år uten luft under vingene. Etter litt vurdering frem og tilbake falt valget på Funcuben fra Multiplex som "den heldig utvalgte" modellen som skulle fjerne stikkerusten. Bedre valg tror jeg neppe kunne blitt gjort; for en herlig modell! Snill som bare det, men leken når man føler for!

      Legger ved video fra dagen jomfrutur:



      (Forøvrig ikke vært aktiv forbruker tildligere, men aktiv titter...)
      * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

      Comment


      • #63
        Meget fin jomfrutur Ser ikke ut til at du slet med nervene hvertfall

        Comment


        • #64
          Hei

          Jeg er helt ny bruker på forumet og hadde jomfrutur med min nye funcub på søndag. Aldri flydd før utenom på simulator, men alt gikk overraskende greit!

          Det jeg trenger hjelp til er å sette opp flaps. Jeg har en DX6i og Orange 6 kanals mottaker, balanseror er koblet med y-kabel og flaps er koblet i "gear" og "aux". Jeg er ikke i stand til å få flaps til å fungere synkront og med likt utslag uansett hva jeg finner på. Jeg har reversert en av servoene, men når jeg aktiverer flaps vil slaven ikke gi meg likt utslag.

          Noen som kan hjelpe meg steg for steg?
          Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

          Comment


          • #65
            Gear kanalen er ikke proposjonal som de andre, den gir fullt utslag enten den ene eller den andre veien. Det kan kanskje løses med en mix, men det enkleste er å snu den ene flapsservoen slik at de begge peker samme vei, alltså en med drevet inn mot kroppen og en ut fra kroppen (du må kutte til en ny "servolomme"). Da kan du bruke en y kabel og koble den til AUX kanalen, da får begge servoene samme signal.

            Comment


            • #66
              Takk for raskt svar!

              Jeg har veldig liten lyst til å snu den ene servoen selv om jeg skjønner at det kanskje er det aller enkleste likevel hehe. Takk for tipset hvertfall!
              Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

              Comment


              • #67
                Det er en operasjon som tar 10-15 minutter og alt du trenger er en hobbykniv med ferskt blad. Merk deg hvor servoarmen står idag, ta ut servoen og press den mot foamen slik at du får et avtrykk å skjære etter.

                Comment


                • #68
                  Ok...holder det å lime fast servoen med CA?
                  Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

                  Comment


                  • #69
                    Surr vanlig tape rundt servoen før du limer. Så blir det lettere å ta den ut, og den er like hel, hvis du en gang skal skifte den ut. Eller bruke den til noe annet.
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment

                    Working...
                    X