Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskusjonstråd: Pilot-RC Sbach 342 30cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Monterte min RCGF 32 i min 73" Sbach nå, og mine standoffs trengte ikke å kappes. Har kjøpt motor fra Elefun denne uken. Spinner passet perfekt. Hvor mye kappet du?
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

    Comment


    • #17
      Husker ikke helt hvor mye jeg kappet de, men var vel en drøy cm tenker jeg.
      Kan oppdatere blogen, om at man må ta forbehold om at det kan passe orginalt.
      Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

      Comment


      • #18
        Monterte du cowlinga med to umbrakoskruer med skive? Fant ingen annen løsning på det.
        Cowlen blir jo kvesta med den løsningen.
        Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

        Comment


        • #19
          Dle30 v2 passet rett inn i back'n min uten modifisering av standoffs....
          Ole Kr Follstad

          BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
          PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
          EF Extra 300 60"
          EF Extra 300 104" Eme120
          GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
          ESM Bearcat, NGH 38cc
          Phoenix p51D Mustang, Dle55
          Phoenix K8b, 1:2,5 6m
          Hangar 9 Piper cub 1\4
          Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

          Comment


          • #20
            Originally posted by Jostein View Post
            Monterte du cowlinga med to umbrakoskruer med skive? Fant ingen annen løsning på det.
            Cowlen blir jo kvesta med den løsningen.
            er to skruer i bunn av cowling som det må borres hull i cowling for.
            så er det to skruer i toppen i front under canopy, 4 skruer med skiver tilsammen
            Lower, Lower, oops.
            Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

            Comment


            • #21
              Ok da er det uten tvil forskjellige standoffs ute og går. Mine ser ikke ut som dine. Skal ta bilder ikveld tenker jeg, så legger jeg dem ut i denne tråden. Så kan du jo kopiere bildet og edite første post så folk vet hvilke standoffs som må kappes, og hvilke som passer.

              Mine cowling ble skrudd rett på uten skiver.
              Med vennlig hilsen
              Johannes Gjessing GMFK
              || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

              Comment


              • #22
                Originally posted by johanngj View Post
                Ok da er det uten tvil forskjellige standoffs ute og går. Mine ser ikke ut som dine. Skal ta bilder ikveld tenker jeg, så legger jeg dem ut i denne tråden. Så kan du jo kopiere bildet og edite første post så folk vet hvilke standoffs som må kappes, og hvilke som passer.

                Mine cowling ble skrudd rett på uten skiver.
                Aye

                Ble cowlinga di most sammen ved skruefestene?
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                Comment


                • #23
                  Originally posted by ole.foll View Post
                  Dle30 v2 passet rett inn i back'n min uten modifisering av standoffs....
                  Jepp. Pilot har brukt DLE som mock-up for flyet. Noe de gjør med de fleste produktene sine(?)
                  Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Jostein View Post
                    Aye

                    Ble cowlinga di most sammen ved skruefestene?
                    Hvis du tenker på undersiden, så la jeg noe balsa imellom, og brukte gummiskive. Locktite og passe stramt. Litt bøy/tøy er det jo, men ingen big deal.

                    Skruene oppe: Der gikk det fint.
                    Med vennlig hilsen
                    Johannes Gjessing GMFK
                    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                    Comment


                    • #25
                      Kjempeflott fly.
                      Noen som har målt hvor langt det er fra Firewall/motorfesteplata fram til åpninga i cowling?

                      Grunnen at jeg spør er fordi jeg tenker på å kjøpe maken,og har en 42ccm(mt42i) motor liggende som
                      måler 16,5cm fra standoff til prop hub.
                      Last edited by Blypropell; 16-03-11, 03:01.
                      I Hangaren:

                      Rotor:
                      Align-Trex 600GF * 3xAlign^DS610,Futaba^GY401,Futaba^S9254,AR7000
                      Align-Trex 450S V2 * 3xHitec^HS-65MG,CY^Mini G,Futaba^BLS257,AR6100e
                      "Jysk" Tricopter * Assan GA250
                      Bumblebee ST450 * KK2.0
                      Fly:
                      ST-Model Mandala-1300kv
                      ST-Model T3DII Wild Beast-700kv
                      STM Cessna
                      Spektrum DX7

                      Comment


                      • #26
                        Noen som vet hva heavy vingerocking i harrier tyder på?
                        Trenger også en del dykkror for å fly rette knife-edge'er

                        I hover på simulator så vil flyet torquerolle stabilt hvis man ikke korrigerer med balanseror,
                        men når jeg hovrer i virkeligheten så har flyet et tendens til å plutselig rolle 90grader+, for så å stoppe
                        igjen. Er det bare slik det er IRL kontra simulator?

                        Kan nevne at flyet virker baktungt. Må holde en del dykkror for level flight.
                        Last edited by Jostein; 20-03-11, 17:22.
                        Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                        Comment


                        • #27
                          Da har du vel egentlig svaret på spørsmålet ditt, test ut CG lenger frem og se hva som skjer.
                          Hvor ligger den nå?

                          På min, altså 88" versjonen, så ligger CG omtrent på midten av røret "såvidt jeg husker", kunne nok hatt den enda litt lenger bakover. Har bare "vanlig" vingerocking som er litt sånn svaiende, men ikke verre enn at jeg ligger litt forann å stabiliserer den. Inverted er den dønn stabil.

                          Ang. TQ så tipper jeg det er hjernen din som ikke er helt på nett når vinkelen på flyet kommer i en viss posisjon, slik at kroppen ikke står beint. Da vil flyet naturligvis få en liten pause i TQ før du igjen hjelper den litt på vei, eller fikser vinkelen. Alternativt så kan det jo være vind / lett bris som også kan være nok til å slowe det litt ned i enkelte posisjoner.

                          Ikke at det nødvendigvis er fasitten her, men sånn var det i alle fall for undertegnede.

                          Ellers, er du fornøyd med den?
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • #28
                            Veldig fornøyd.. Det bærer preg av å være veldig lett. RCGF'en har flust med power og.
                            Gleder meg til den er innkjørt!

                            CG ligger midt på røret nå. Vingerockinga er veldig ustabil, og har ikke kjans til å kompansere.
                            (Burde ikke harrier være med stabil med baktungt fly?)

                            Tenkte på det i ettertid, at rollinga i hover kan ha noe med gasspådrag å gjøre.
                            Mer gass betyr jo mer luft over rora
                            Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                            Comment


                            • #29
                              Du får ta den med neste gang det blir fellesflyging, artig med flere Sbacher!
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • #30
                                Eller så får vi samles et sted nærmere vestfold. hehe Har fortsatt vondt i ryggen etter
                                2,5 timer i vw caddy/4 timer stående/2,5 timer i vw caddy
                                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                                Comment

                                Working...
                                X