Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskusjonstråd: Pilot-RC Sbach 342 30cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hehehe.. Ja, ser den.

    Hvor flyr du/dere?
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #32
      Vi legger opp til et aldri så lite treff i Kjose etterhvert.
      Ellers blir det vel noe på Condor til sommeren regner jeg med
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #33
        Ok, da kommer det vel mer info. etterhvert!
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #34
          Noen som vet hvor man kan få tak i passende piloter til sbach 342 30cc??? Snart ferdig med bachn min nå. Mangler bare potte, batterier og litt småtteri=)
          Ole Kr Follstad

          BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
          PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
          EF Extra 300 60"
          EF Extra 300 104" Eme120
          GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
          ESM Bearcat, NGH 38cc
          Phoenix p51D Mustang, Dle55
          Phoenix K8b, 1:2,5 6m
          Hangar 9 Piper cub 1\4
          Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

          Comment


          • #35
            Originally posted by ole.foll View Post
            Noen som vet hvor man kan få tak i passende piloter til sbach 342 30cc??? Snart ferdig med bachn min nå. Mangler bare potte, batterier og litt småtteri=)
            Norwegian Modellers har av merket Great Planes i flere farver og ulike størrelser 1/4-1/3 scale. Realistisk og ok pilot men de er kun beregnet på og sette på plate i cockpit.
            Mvh.
            Rolv Leirro

            Comment


            • #36
              Originally posted by Raptor View Post
              Norwegian Modellers har av merket Great Planes i flere farver og ulike størrelser 1/4-1/3 scale. Realistisk og ok pilot men de er kun beregnet på og sette på plate i cockpit.
              Takk for tips. Det var det jeg var på jakt etter. Synd det ikke står vekt og størrelse på dem.
              Ole Kr Follstad

              BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
              PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
              EF Extra 300 60"
              EF Extra 300 104" Eme120
              GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
              ESM Bearcat, NGH 38cc
              Phoenix p51D Mustang, Dle55
              Phoenix K8b, 1:2,5 6m
              Hangar 9 Piper cub 1\4
              Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

              Comment


              • #37
                Jeg har Pilot 30% skala 110mm - - Norwegian Modellers
                hjemme... Kan godt veie han.
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #38
                  Sbach342 - Ja-Takk. Har vært mye Extra, Yak og Edge i det siste..Sbach er designet med nytenkning innen morgendagens utseende/profil. Er ferdig med min 36% Pilot og har testet denne. Legger ut noen bilder her asop. eller som egen tråd. Modellen flyr kanon..Potent som et uvær...Eks. så blir nåværende motor DLA112 byttet ut med en DLA111. Årsak er at plugghette på venstre sylinder subber i cowling. DLA sine plugger står horisontalt rett ut mens DLE sine står på skrå nedover. Motor er på vei så det er vel 1 times arbeid og bytte når den er i hus om noen dager. Reportasje kommer også i endel magasiner inkl. MI. + Tips etc.
                  Mvh.
                  Rolv Leirro

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by ole.foll View Post
                    Takk for tips. Det var det jeg var på jakt etter. Synd det ikke står vekt og størrelse på dem.
                    Ja jeg har brukt 1/4 - og 1/3 scale og de er veldig lette..Husk de er små i størrelse..1/3 er som en 1/4 osv.. De 2 jeg har her nå på 1/3 scale er 130 mm. høy. Avskåret øverst på overarmen, Ok. malt osv. Kan legge ut bilder senere i dag.. Anbefaler å ringe dem for mål.
                    Mvh.
                    Rolv Leirro

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by xilian View Post
                      Jeg har Pilot 30% skala 110mm - - Norwegian Modellers
                      hjemme... Kan godt veie han.
                      ja, vært fint hvis du kunne veid din xilian=) Sendte en forespørrsel til norwegian modellers også, men ikke fått noe svar enda. Den bør være relativt lett skal jeg kunne putte den i sbach'n uten å få prob med CG. Piloten skal plasseres ett stykke bak cg nemlig.
                      Ole Kr Follstad

                      BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                      EF Extra 300 60"
                      EF Extra 300 104" Eme120
                      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                      ESM Bearcat, NGH 38cc
                      Phoenix p51D Mustang, Dle55
                      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                      Hangar 9 Piper cub 1\4
                      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Raptor View Post
                        Ja jeg har brukt 1/4 - og 1/3 scale og de er veldig lette..Husk de er små i størrelse..1/3 er som en 1/4 osv.. De 2 jeg har her nå på 1/3 scale er 130 mm. høy. Avskåret øverst på overarmen, Ok. malt osv. Kan legge ut bilder senere i dag.. Anbefaler å ringe dem for mål.
                        130cm høy blir nok i drøyeste laget for min, men den var jo også 1\3 som du sier. Hadde passet fint med ca 10-11cm høyde i min.
                        Ole Kr Follstad

                        BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                        PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                        EF Extra 300 60"
                        EF Extra 300 104" Eme120
                        GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                        ESM Bearcat, NGH 38cc
                        Phoenix p51D Mustang, Dle55
                        Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                        Hangar 9 Piper cub 1\4
                        Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Raptor View Post
                          Sbach342 - Ja-Takk. Har vært mye Extra, Yak og Edge i det siste..Sbach er designet med nytenkning innen morgendagens utseende/profil. Er ferdig med min 36% Pilot og har testet denne. Legger ut noen bilder her asop. eller som egen tråd. Modellen flyr kanon..Potent som et uvær...Eks. så blir nåværende motor DLA112 byttet ut med en DLA111. Årsak er at plugghette på venstre sylinder subber i cowling. DLA sine plugger står horisontalt rett ut mens DLE sine står på skrå nedover. Motor er på vei så det er vel 1 times arbeid og bytte når den er i hus om noen dager. Reportasje kommer også i endel magasiner inkl. MI. + Tips etc.
                          Gratulerer med rått fly. Har siklet veldig på en 36% med dle111 jeg også, men får klare meg med 25% inntil videre=) Det størreste problemet mitt er oppbevaring, da hobbyrommet er helt fullt fra før=) Har fått veldig sansen for disse flyene. Tøft semiscala design og veldig gode flyegenskaper.
                          Ole Kr Follstad

                          BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                          PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                          EF Extra 300 60"
                          EF Extra 300 104" Eme120
                          GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                          ESM Bearcat, NGH 38cc
                          Phoenix p51D Mustang, Dle55
                          Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                          Hangar 9 Piper cub 1\4
                          Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by xilian View Post
                            Jeg har Pilot 30% skala 110mm - - Norwegian Modellers
                            hjemme... Kan godt veie han.
                            De som er på NM's web er ikke den jeg har. Legger ut bilde om noen timer. Synd de ikke har alle typer på web. For de som er kjent på NM så henger de helt inne i kroken til høyre
                            Last edited by Raptor; 22-03-11, 16:13.
                            Mvh.
                            Rolv Leirro

                            Comment


                            • #44
                              Jepp, det er en knallgod modell som er veldig snill.

                              Veldig fint når man begynner å kjøre 3D med disse, da det er null antydning til flikking eller ustabiliteter.
                              Riktignok får jeg en forsiktig vingerokk ved harrier, inverted er den knallstabil.

                              Hvordan er dette med den større versjonen "Raptor" ? Kan se for meg den er enda mer stabil ved sen harrier..

                              Og jo, drit i at den "bare" er 25% størrelse - er du flink til å fly er det mye artigere å se på det, enn større modeller som bare kjører rundt i ring! Kun min mening, og ikke ment som noe sleivspark til noen.
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by ole.foll View Post
                                Gratulerer med rått fly. Har siklet veldig på en 36% med dle111 jeg også, men får klare meg med 25% inntil videre=) Det størreste problemet mitt er oppbevaring, da hobbyrommet er helt fullt fra før=) Har fått veldig sansen for disse flyene. Tøft semiscala design og veldig gode flyegenskaper.
                                Har faktisk tenkt på en 29% da den er mer vennlig å få med etc. Har en ny DLE55 med canister og det hele..som trengs inkl. servo/mottaker osv.
                                Mvh.
                                Rolv Leirro

                                Comment

                                Working...
                                X